כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
בדרך להסכם

ארה"ב: עסקה לשחרור בני ערובה 'קרובה' יותר משהייתה מאז תחילת המלחמה

סגן היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב אומר שהשיחות על עסקת החטופים התקדמו, אך אין עדיין הסכם. הבכיר אמר כי ההסכם עדיין לא סופי אבל הם מתקרבים להסכם

ארה"ב: עסקה לשחרור בני ערובה 'קרובה' יותר משהייתה מאז תחילת המלחמה
חלק מהחטופים צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

סגן היועץ לביטחון לאומי, ג'ונתן פיינר, אמר כי "קרובים מאי פעם לסגירת עסקה להבטחת שחרורם של כמה מבני הערובה המוחזקים על ידי חמאס".

קריסטן וולקר מרשת NBC שאלה את פייר בתכנית 'פגוש את העיתונות' של הרשת לגבי דיווחים לפיהם גורמים רשמיים קרובים להשיג הסכם בין ארה"ב, ישראל וחמאס לשחרור חלק מ-240 בני הערובה החמושים שנחטפו ב-7 באוקטובר. פיינר לא נתן הרבה הפרטים לגבי העסקה הפוטנציאלית ורק אמר כי היא עדיין לא סופית אבל קרובה מאוד.

"מה שאני יכול לומר בשלב זה הוא שזה משא ומתן מסובך מאוד, אך חילוקי הדעות הצטמצמו", אמר פיינר. "אני מאמין שאנחנו קרובים יותר ממה שהיינו במשך די הרבה זמן, אולי קרובים יותר ממה שהיינו מאז תחילת התהליך הזה להשלמת העסקה הזו ואנחנו עוקבים אחריה דקה אחר דקה, שעה אחר שעה מספר שבועות"

למרות הבעת אופטימיות לעסקה שתיסגר בקרוב, פיינר הזהיר כי "שום דבר לא מוסכם עד שהכל מוסכם", הוא אמר שהם מדברים על "הרבה יותר מ-12 בני ערובה", אבל לא סיפק הרבה יותר פרטים.

כשנשאל אם בני הערובה המשוחררים הללו הם נשים וילדים, פיינר סירב לענות. הוא הסביר כי "לדון בפרטים נוספים לא יועיל להשלמת העסקה".

חמאס עזה ארה"ב מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד