ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
הלו"ז המלא

שבת גדולה בקריה: הרבי מויז'ניץ ויליאמסבורג יגיע לבני ברק

השבת במירון שבוטלה בעקבות המלחמה, ההזמנה של האדמו"ר מויז'ניץ, וזקני החסידים שיזכרו באדמו"ר בבואו לשבות בבני ברק. כל הפרטים על ביקורו הצפוי של האדמו"ר מויז'ניץ ויליאמסבורג בארץ לקראת שמחת נישואי נכדו בשבוע הבא

שבת גדולה בקריה: הרבי מויז'ניץ ויליאמסבורג יגיע לבני ברק
האדמו"ר מויז'ניץ ויליאמסבורג צילום: יוסי גולדברגר - די וואך

התרגשות גדולה בקרב מאות מחסידי ויז'ניץ ויליאמסבורג: במלאת שש שנים לעלותו של הרבי על כס ההנהגה, יגיע הרבי למסע המלכות בארץ הקודש לקראת שמחת נישואי נכדו בשבוע הבא. 

האדמו"ר שכבר ביקר בארץ לשבת מצומצמת בירושלים, יערוך לראשונה מסע יחד עם מאות חסידים שיצטרפו בפמליה מכובדת מארה"ב לרגל לשמחת נישואי נכדו של הרבי שהוא גם נעד האדמו"ר מטשערנוביל. 

מדובר בימים היסטוריים עבור החסידים המצפים בכליון עיניים למסע, כאשר בשנים האחרונות דובר מספר פעמים על מסע, וכעת יצא לפועל בס"ד. מלכתחילה היה צפויה להתקיים שבת התאחדות ארצית לכלל החסידים מהארץ ומחו"ל באתרא קדישא מירון, לצורך כך כבר הושכרו אולמות גדולים במירון וכן תכנון של בניית אוהלי ענק לקליטת האלפים אשר היה אמורים לבוא לקחת חבל בשבת קודש זו, כאשר מארה"ב בלבד נרשמו למעלה מאלף אורחים בהם בחורי הישיבה גדולה שזכו לאחר מבצע ענק של לימוד שעות רצופות במשך למעלה משנה וקיבלו את אישורו של האדמו"ר להצטרף לנסיעה. 

אך עקב המצב הקשה השורר בארה"ק מאז שמחת תורה הורה האדמו"ר לעסקנים לבטל את השבת, באומרו שבמצב כזה לא שייך לערוך שבת גדולה כאשר כלל ישראל נמצאים במיצר, תוכניות השבת נגנזו לעת עתה למועד אחר.

בן דודו ומחותנו האדמו"ר מויז'ניץ שהגיע בחודש האחרון לארה"ב לביקור בזק לרגל שמחת הברית לדור חמישי, נפגש עם האדמו"ר מויז'ניץ ויליאמסבורג בשמחת הווארט לנינו, שהוא גם נכד האדמו"ר מויליאמסבורג והזמין אותו לבוא לערוך את השבת בצוותא בשיכון ויז'ניץ בב"ב מקום מושבם מקדם של אדמו"רי החסידות. האדמו"ר נענה בהתרגשות להזמנה.

האדמו"רים בחודש האחרון בשמחת הווארט לנין האדמו"ר מויז'ניץ ונכד לאדמו"ר מויז'ניץ ויליאמסבורג

זקני החסידים מימי קדם התרגשו עת זכה האדמו"ר להסתופף ולהידבק בזקינו בעל ה'אמרי חיים' מויז'ניץ זי"ע אשר נפשו קשורה בנפשו עד עצם היום הזה, לאדמו"ר כתבים רבים ורשמי קורות מהימים ההם בצל זקינו אשר לימים נהפכו לנחלת הכלל.

האדמו"ר מויז'ניץ בדברות קודשו בסעודה שלישית בשבוע האחרון עורר את החסידים לקראת ימי השמחה הקרבים ובאים בנשואי נכדו עם נכדת האדמו"ר מדעעש, ובתוך הדברים הזכיר את הגעתו של האדמו"ר מויליאמסבורג לארץ, וביקש מהחסידים לשמור על סדרי המעמדים שיהיו לשם ולתפארת בית ויז'ניץ.

האדמו"ר ינחת ביום חמישי בישראל, ויגיע לבית האכסניא אצל הנגיד הרבני הבנש"ק הרב אהרן אליהו פלדמן בקרית ויז'ניץ אשר ביתו יהפך להיות בית וועד לחכמים בימים אלו, כאשר האדמו"ר יקיים את התפילות וקבלת קהל בבית האכסניא.

בליל שישי תתקיים מסיבת קבלת פנים ענקית שיערוך לכבודו האדמו"ר מויז'ניץ בביהמ"ד הגדול בקרית ויז'ניץ, כאשר לאחר המעמד יעברו אלפי החסידים אל מול פני האורח לקבלת שלום, את השבת יערוך האדמו"ר כאמור במרכז החסידות 'בית ויז'ניץ' בצוותא עם ש"ב האדמו"ר מויז'ניץ, זקני החסידים מצפים בכליון עיניים לראות את האדמו"ר שליט"א אשר בימי קדם היה להם לחבר בספסל הישיבה.

בשבוע לאחר מכן בפרשת וישלח תתקיים שמחת נשואי נכדו של האדמו"ר בביהמ"ד הגדול מכנובקא בעלזא, בהשתתפות אלפי החסידים אשר יגיעו מכל קצווי תבל. במהלך הביקור יפקוד גם הרבי את המקומות הקדושים ויעתיר בתפילה לישועת הכלל והפרט. 

חסידות ויז'ניץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד