כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
זעקה יהודית כלל עולמית

נרות שבת ותפילה: מאירים את ברלין לזכותם של החטופים

מיזם מאיר חדש מציף את סוגיית החטופים וביטחונם של תושבי ישראל בתודעה הגרמנית: שולחן נרות עמק מוצב בערב שבת במרכז היהודי הגדול של חב"ד ואליו מוזמנים בכירים ששומעים את זעקת סוגיית החטופים

נרות שבת ותפילה: מאירים את ברלין לזכותם של החטופים
מאירים את ברלין לזכותם של החטופים צילום: באדיבות המצלם

סוגיית החטופים עולה לסדר היום בגרמניה, שוב, בעקבות מיזם חדש ומאיר. מידי ערב שבת בשבועות האחרונים, מוצב לו שולחן נרות ענק, אליו נוהרים יהודי העיר. המקום עצמו מוקף בתמונות של מאות החטופים.

נשות הקהילה היהודית, לצד תיירות יהודיות מרחבי העולם, מדליקות נר בשולחן הנרות הגדול, ובני הקהילה נושאים תפילה משותפת לזכותם של החטופים.

משעות הבוקר של יום שישי מגיעים למקום גם אישי ציבור בכירים מצמרת השלטון הגרמנית. רב העיר ושליח חב"ד, הרב יהודה טייכטל, משמיע בפניהם את הזעקה היהודית הכלל עולמית, מציף בפניהם את תודעת החטופים וכאב המשפחות וכן מציג בפניהם את ההתמודדות של ישראל עם הטרור האכזר.

"העולם היהודי מאוחד כולו עם תושבי ארץ ישראל", אומר הרב טייכטל, "הרגעים האלה מבטאים את המשפחתיות ואת הערבות ההדדית של כל שבטי עם ישראל".

על רקע המלחמה בישראל, בברלין מתמודדים עם עלייה באנטישמיות בחודש האחרון. עם זאת, בכירי הממשל הגרמני מביעים את דעתם שוב ושוב בעד זכותה של ישראל להגן על עצמה ונגד ארגון הטרור חמאס.

חמאס עזה הרב יהודה טייכטל חב"ד גרמניה מלחמת חרבות ברזל קנצלר גרמניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד