כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
טעו בזיהוי

בצניחה ממסוק: כך חטפו החות'ים ספינת משא

המורדים הח'ותים הנתמכים על ידי איראן השתמשו במסוק כדי לחטוף ספינת משא יפנית בדרום הים האדום, כך דווח בארה"ב. המורדים טעו בזיהוי וחשבו כי הספינה ישראלית  

בצניחה ממסוק: כך חטפו החות'ים ספינת משא
דובר החות'ים, יחיא סריע צילום: צילום מסך

שעות בודדות לאחר הדיווח הדרמטי על הפעולה שביצעו המורדים החות'ים הנתמכים על ידי איראן במסגרתה חטפו ספינת משא אותה חשבו בטעות לישראלית, מתבררים פרטים נוספים מהאירוע. שלושה פקידים אמריקאים טענו לרשת NBC כי המורדים נעזרו במסוק כדי לחטוף את ספינת במשא ביפנית בדרום הים האדום.

לטענת גורמים הרשמיים, בסביבות השעה 13:00 ביום ראשון שעון מקומי, מסוק ריחף מעל הספינה בבעלות חברה יפנית ובעלת דגל איי הבהמה, וכמה חמושים צנחו אל הסיפון.

החות'ים חטפו "ספינת משא ישראלית" בשם גלקסי לידר ששטה בים האדום. נטען כי יש עליה 22 אנשי צוות. בישראל הדגישו כי על הספינה לא היו אזרחים ישראליים כלל.

"אירוע חטיפת ספינת המשא על ידי הח'ותים סמוך לתימן בדרום הים האדום הוא אירוע חמור מאוד ברמה העולמית", מסר דובר צה"ל והבהיר: "מדובר בספינה שיצאה מטורקיה בדרכה להודו עם צוות אזרחי בינלאומי, ללא ישראליים. לא מדובר בספינה ישראלית. גם בלשכת ראש הממשלה גינו את המתקפה נגד הספינה וייחסו אותה לאיראן.

המתקפה מול חופי תימן מגיעה ימים ספורים לאחר שהחות'ים פרסמו גרפיקה עם כיתובים בעברית, ערבית ואנגלית בצירוף איום: "נטביע את הספינות שלכם". בגרפיקה נראתה ספינה מסחרית ישראלית בוערת.

גורם הגנה אמריקאי אמר לרשת NBC: "אנו מודעים למצב ועוקבים אחריו מקרוב".

החות'ים נלחמים בצבא תימן כבר יותר מעשור בגיבוי איראני. מאז תחילת המלחמה בין ישראל לחמאס, שיגרו החות'ים מל"טים וטילים לאילת.

ב-19 באוקטובר, ספינת מלחמה של חיל הים האמריקני הפילה רחפנים ושלושה טילי שיוט שנורו מתימן ופנו לעבר ישראל, כך אמר דובר משרד ההגנה.

ב-31 באוקטובר, מורדים חות'ים ירו טיל בליסטי לטווח בינוני מתימן לעבר ישראל, כך לפי שני גורמים אמריקאים.

 

ארצות הברית מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד