ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
"חובתנו המוסרית"

קריאה דחופה בעקבות המלחמה: חשש מקריסת הפסיכולוגיה הציבורית

מחשש לקריסה של מערך הפסיכולוגיה הציבורית, שעובדיו מעניקים סיוע מסביב לשעון לעשרות אלפי נפגעים ושורדים – למרות שהענף בתת-תקינה, פנה יו"ר ההסתדרות לממונה על השכר ויחסי העבודה במשרד האוצר, ודרש את התערבות המדינה במשבר

קריאה דחופה בעקבות המלחמה: חשש מקריסת הפסיכולוגיה הציבורית
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: pixabay

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד שיגר פנייה דחופה למשרד האוצר בדרישה לסייע באופן מיידי למערך הפסיכולוגיה הציבורית שמעניק לציבור מענה בהיקף חסר תקדים בעקבות המלחמה, זאת – למרות שהענף מצוי בתת-תקינה.

במכתב שהעביר לממונה על השכר ויחסי העבודה במשרד האוצר אפי מלכין הבהיר יו"ר ההסתדרות כי מאז פרוץ המלחמה, הפסיכולוגים בשירות הציבורי "עושים עבודתם מסביב לשעון במסירות רבה כלפי המדינה ותושביה, על מנת לתת מענה לעשרות אלפי השורדים והנפגעים במלחמה, תוך שהם מתמודדים עם תת-תקינה ואיוש חסר (עוד בטרם המלחמה וביתר שאת בימים אלו)". בר-דוד ציין בדבריו למלכין כי הפסיכולוגים נותנים מענה מקיף הן לאוכלוסיות שתחת אחריותם בשגרה והן לאוכלוסיות רבות ממעגלי הפגיעה אשר התפנו והתפזרו ברחבי הארץ.

"לאור המשבר העמוק בפסיכולוגיה הציבורית בישראל, יש לפעול למתן מענה מיידי למערך הפסיכולוגיה הציבורית, ובמתן תגמול ראוי בעבור עבודת הפסיכולוגים בתקופה מאתגרת זו", כתב בר-דוד.

לדבריו, סיוע זה יכול להתבטא בשלל דרכים: תגמול ראוי על השעות הנוספות, הכוננויות וקריאות הפתע; מתן אפשרות ותמריץ להרחבת חלקיות משרה; מתן מענקי קליטה ושימור לפסיכולוגים; קידום הרפורמה בשכר הפסיכולוגים; גיבוש מפתח תקינה חדש.

"זוהי חובתה הבסיסית של מדינת ישראל לספק את המענים הנפשיים לאזרחיה, על אחת כמה בשעה נוראה זו, כשם שהיא דואגת לביטחונם ולבריאותם הפיזית. אנו קוראים למעורבותך האישית והמיידית לפתרון המשבר של הפסיכולוגיה הציבורית בישראל", סיכם בר-דוד.

מלחמת חרבות ברזל ההסתדרות פסיכולוג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד