כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
דילמה נוראית

אח החטופה: "לא מוכנים להשאיר את שאר המשפחות שם"

עמרי לוטם, שאחותו הגר ברודץ נחטפה עם שלושת ילדיה, על עסקת החטופים המתרקמת: "מצב כזה מותיר חצאי משפחות בתוך עזה, זה פשוט לא נתפס"

הגדר ההרוסה בעוטף עזה
הגדר ההרוסה בעוטף עזה צילום: אריק מרמור, פלאש 90

הגר ברודץ, אחותו של עמרי לוטם, נחטפה לשטחי רצועת עזה לפני 45 יום לצד שלושת ילדיה. בעלה אביחי, שלא נחטף, עושה הכול מאז על מנת להשיב את משפחתו לישראל. לוטם שוחח עם ענת דוידוב ואודי סגל ב-103FM וסיפר על תחושותיו בעקבות המתרחש והדיווחים על עסקת חטופים.

"לא אמרו לנו שום דבר לגבי המגעים, אנחנו גם לא כל כך מסתכלים על כל הדברים שנאמרים בחדשות בהקשרים האלו, כי הדברים סותרים אחד את השני דקה אחרי דקה וזו טלטלה נפשית שאי אפשר לתאר", סיפר.

"ממש משחקים לנו בנשמה כל רגע, היינו מאוד רוצים את המשפחה שלנו, אבל אנחנו גם לא מוכנים להשאיר את שאר המשפחות שם, חלקי משפחות. אנחנו רוצים את כולן וכמה שיותר מהר", הוסיף.

מבחינתכם, אם ידברו או מדברים על ילדים והאימהות שלהן, זה לא מספק אותך כשאחותך שם עם 3 ילדים קטנים?

"בגלל שזו אחות שלי ואחיינים שלי אז ברור שהייתי רוצה שהם יחזרו עכשיו, אבל זה קונפליקט נפשי מאוד קשה כי יש גם את השכנים שלהם שם, חברים שלנו, נחטפו משפחות שלמות עם הבעלים ומצב כזה משאיר חלקי משפחות בתוך עזה וזה משהו שמאוד מאוד מלחיץ אותנו, גם מאותה סיבה שיכולים לשחרר רק את הילדים ואת אחות שלי להשאיר שם. כל הסיטואציה הזאת נורא מטלטלת, אנחנו לא ישנים".

בהמשך שיתף ברגעים מפרוץ המלחמה: "ב-7 באוקטובר הייתי בבית שלי בקיבוץ גבולות, התעוררנו מהפיצוצים והאזעקות. כל השאר, אנחנו כבר מכירים את הסיפורים. לגבולות, תודה לאל שלא נכנסו".

הוא ציין כי "היו אצל השכנים שלנו ביישובים ליד, היו מרדפים מסביב לקיבוץ שלנו, הקיבוץ שלנו לא מאובטח, יש לנו בכיתת כוננות שני נשקים, אני מאמין שהמצב הזה גם עדיין לא השתנה. אני מקווה שזה ישתנה, כי באותו רגע שרצתי לרבש"צ ואמרתי לו 'תביא לי קנה ואפוד', הוא אמר לי 'יש לנו שני נשקים בקיבוץ'".

לדבריו, "אם היו מגיעים, אז זה היה יותר נורא ממה שהיה בשאר המקומות, כי לנו לא היה בכלל איך להגן על עצמנו. אנחנו, ביום ראשון, 8.10, ברחנו מהקיבוץ ואנחנו כרגע בערבה בעין יהב".

יום לפני האירוע הזה עוד חגגתם יום הולדת לעופרי.

"נכון. לי ולעופרי יש יום הולדת באותו יום, קיבלתי אותה מתנה ליום הולדת 22, והנה ביום הולדת 32 לקחו לי אותה. חגגנו כל המשפחה ביחד בקיבוץ ניר עם, בפאב שם, זה גם שני ק"מ מהגדר, היינו באופוריה שכולם היו בה".

"אני גם הייתי אמור להיות במסיבה בלילה (לפני 7 באוקטובר), החלטתי שאני מעדיף לישון בלילה. לא הספקתי להתאבל על אף אחד מהחברים שלי, אני רוצה קודם את המשפחה שלי בחזרה, אחרי זה אני עוד צריך להתפנות לאבלות", אמר.

חטופים עזה מלחמת חרבות ברזל עסקת חילופי שבויים חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד