י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הפיץ תורה ויהדות

הבן של הגאב"ד וחתן ראש הבד"ץ הלך לעולמו

בשורה עצובה מהעיר אשדוד עם פטירתו של הרה"ג ר' אברהם מרדכי מנדלזון זצ"ל מחשובי חסידי גור ובנו של גאב"ד קוממיות זצ"ל שהפיץ תורה ויהדות לעם שבשדות ועמד לימין אביו כל השנים. חמיו הוא הגרא"י רובין ראש בד"ץ מהדרין רחובות

הבן של הגאב"ד וחתן ראש הבד"ץ הלך לעולמו
הרה"ג ר' אברהם מרדכי מנדלזון זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת:  בבית החולים 'שיבא' בתל השומר הלך לעולמו לפנות בוקר הרה"ג ר' אברהם מרדכי מנדלזון זצ"ל מחשובי חסידי גור באשדוד שחלה ל"ע במחלה והוא בן 55 בפטירתו. 

המנוח זצ"ל נולד לאביו הגאון הצדיק רבי מנחם מנדל מנדלזון זצ"ל - גאב"ד קוממיות, ולאמו הרבנית ביילא חיה ע"ה - בתה של הרבנית מבעלזא ע"ה אלמנת האדמו"ר מהר"א בעלזא זצ"ל סבו, הגאון רבי בנימין מנדלזון זצ"ל מייסד מושב קוממיות שהיה לנכדו חביבו.  

בשמחת הברית נקרא 'אברהם מרדכי' על שם האדמו"ר בעל ה'אמרי אמת' מגור זצ"ל בו היה דבוק אביו הגאב"ד זצ"ל, משחר טל ילדותו ניכר עליו כי מזרע קדושים וטהורים בעדינותו ובלמדנותו, מעולם לא דיבר סרה על אף אדם. 

בבחרותו למד בישיבת גור שם היה חביב על רבותיו ראשי הישיבה, בהגיעו לפרקו נשא את רעייתו שתחי' בתו של יבלחט"א הגאון רבי אברהם ישראל רובין ראש בד"ץ מהדרין רחובות. 

יחד בנה את ביתו באשדוד שם הקים את ביתו על אדני התורה והחסידות, הוא עמד לימינו של אביו הגרמ"מ זצ"ל בהפצת תורה ויידשקייט במושבים, כיתת את רגליו לעוד שיעור תורה לעם שבשדות, גם את מצוות השמיטה והמצוות התלויות בארץ פעל להפיץ. 

עם ייסוד הקמת עיתון 'בקהילה', נתבקש בידי העורכים דאז לפקח על התכנים ולהביא בפני הקוראים כתב עת כשר, את מלאכת קודש זו ביצע בנאמנות ובמסירות משך שנים רבות כמגיה ומבקר רוחני. 

מכריו מספרים על אדם עובד ה', עם מידות שאין בנמצא, ברגישות מיוחדת, תפילותיו היו לשם דבר. 

הותיר אחריו דור ישרים מבורך, בנים ובנות, חתנים וצאצאים. אחיו: הרבנים הגאונים: רבי אהרן, רבי משה גאב"ד קוממיות, רבי אביגדור ורבי ישראל מנדלזון. ואחיותיו אשת האדמו"ר מגארליץ, אשת הרה"צ רבי יעקב ישראל למברגר גאב"ד מאקווא בני ברק, אשת רבי ברוך לובינסקי ר"מ בישיבת רחמסטריווקא, אשת רבי ישראל איבנבוים. אשת ורבי שלום יוסף זילברברג.

מסע הלוויה הבוקר (שני) בשעה 11:00 מביתו ברחוב היסמין באשדוד דרך שטיבל הפרחים של חסידי גור, ובשעה 15:00 מבית המדרש הגדול דחסידי גור ברחוב ירמיהו בירושלים להר המנוחות שם ייטמן בסמוך לחלקת אבותיו. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

הלוויה אשדוד רבי מנחם מנדל מנדלזון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד