כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
גרוע מהאנטישמיות ברוסיה

יהודי הותקף באכזריות מחוץ לבית הכנסת באוסטרליה

גבר יהודי שאביו בן ה-72 הותקף מחוץ לבית כנסת במלבורן אומר שמשפחתו שברחה מרוסיה ב-1992 מעולם לא חוותה את "האנטישמיות הפיזית" המתרחשת כעת באוסטרליה. בנו אמר "הוא עבר טראומה"

יהודי הותקף באכזריות מחוץ לבית הכנסת באוסטרליה
חרדי. אילוסטרציה צילום: קובי גדעון, פלאש 90

גבר יהודי בשנות ה-70 לחייו הותקף באכזריות מחוץ לבית הכנסת במלבורן ויקטוריה אוסטרליה.

המשטרה אישרה כי גבר בשנות ה-70 לחייו הותקף בסביבות השעה 10:40 בבוקר יום שבת בעת שהיה מחוץ לבית חב"ד במלבורן, המשטרה מייחסת לתקיפה "מניעים גזעיים".

אנטון, בנו של הקורבן חשף שאביו בטראומה מהתקיפה. "פיזית הוא נראה בסדר אבל הוא עבר טראומה" אמר אנטון.

אנטון אמר שאביו עבר ליד בית הכנסת של חב"ד כאשר התוקף חנה ברכב ויצא מרכבו. "הוא ניגש לאבא שלי וראה שהוא יהודי. הוא תקף אותו קשות זה היה נורא. למרבה המזל, לאבא שלי היה את הכוח להגן על עצמו. הוא נפל ארצה על גבו. הוא בעט וצרח ונלחם על חייו".

אנטון אמר שאביו לא הצליח לישון מאז התקרית וחושש שהתקפות דומות עלולות לקרות שוב.

מנהיגים יהודים באוסטרליה דיווחו על עלייה באנטישמיות מאז פיגועי הטרור של חמאס בישראל ב-7 באוקטובר, כאשר מספר התקריות האנטישמיות גדל לרמה הגבוהה ביותר מאז שהחלו לעקוב אחר הנתונים.

כשנשאל אם הוא חושב שההתקפה על אביו הייתה חד פעמית או חלק ממגמה גדולה יותר, אמר אנטון שהוא מקווה שזה היה חד פעמי אך הוא לא מאמין כך. "משפחתי באה לכאן מרוסיה ב-1992 כדי לברוח מהאנטישמיות. ולמען האמת, ההורים שלי אמרו לי שהם מעולם לא חוו שם אנטישמיות פיזית בהשוואה למה שקורה עכשיו. זה פשוט מזעזע" אמר אנטון.

"אני חושב שזה יקרה שוב. והקהילה היהודית צריכה להיות מודעת לזה, וזו הסיבה שהחלטתי להתבטא ולהעביר את המסר הזה. הקהילה היהודית צריכה לדעת מה קרה. הם צריכים להישאר ערניים, כדי להבטיח שזה לא יקרה לאף אחד אחר".

אוסטרליה אנטישמיות תקיפה אנטישמית מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד