כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

ליסינג פרטי vs ליסינג תפעולי - מורה נבוכים

בעבר, נהוג היה להבחין בין ליסינג פרטי לליסינג תפעולי, בהתאם למגזר שבו משמש הרכב. כיום, המציאות מעט מבלבלת, שכן קיימים מסלולים רבים של ליסינג, המתאימים למגוון צרכים ויכולות. בכתבה הבאה, נסקור את ההבדלים בין ליסינג פרטי לתפעולי

ליסינג פרטי vs ליסינג תפעולי - מורה נבוכים
רכב ליסינג צילום: Pexels

רכישת רכב בשיטת ליסינג היא אפשרות פופולרית, המאפשרת לנהוג ברכב חדש בתשלום חודשי קבוע. בשיטה זו, הלקוח אינו רוכש את הרכב באופן ישיר, אלא משכיר אותו מחברת ליסינג לתקופה מוגדרת מראש, בדרך כלל של שלוש עד חמש שנים. בעבר, נהוג היה להבחין בין ליסינג פרטי לליסינג תפעולי, בהתאם למגזר שבו משמש הרכב. כיום, המציאות מעט מבלבלת, שכן קיימים מסלולים רבים של ליסינג, המתאימים למגוון צרכים ויכולות. בכתבה הבאה, נסקור את ההבדלים בין ליסינג פרטי לתפעולי.

ההבדלים בין ליסינג פרטי לתפעולי

ליסינג פרטי הוא מסלול מימון לרכישת רכב חדש, שבו הלקוח אינו רוכש את הרכב באופן ישיר, אלא משכיר אותו מחברת ליסינג לתקופה מוגדרת מראש. בתום תקופת ההשכרה, הלקוח יכול לרכוש את הרכב במחיר נקוב, או להחזיר אותו לחברה.

ליסינג תפעולי הוא מסלול מימון להשכרת רכב חדש, שבו הבעלות על הרכב היא של חברת הליסינג והיא משלמת גם את עלויות הביטוח והתחזוקה. בתום תקופת ההשכרה, מחזירים את הרכב לחברה. בליסינג תפעולי, הלקוח יכול להחזיר את הרכב לחברת הליסינג בתום תקופת ההשכרה, ללא תשלום נוסף. זוהי אפשרות נוספת בנוסף לשתי האפשרויות הקיימות בליסינג פרטי - סיום רכישת הרכב על ידי תשלום היתרה או עסקת טרייד אין.

ההבדלים בין ליסינג פרטי לתפעולי

ההבדל העיקרי בין ליסינג פרטי לתפעולי הוא היעדר בעלות על הרכב בתום תקופת ההשכרה. בליסינג פרטי, הלקוח יכול לרכוש את הרכב בתום תקופת התשלום, אך זהו לא חובה. בליסינג תפעולי, מחזירים את הרכב לחברה בתום תקופת ההשכרה.

הבדלים נוספים בין שני המסלולים:

למי זה מיועד - ליסינג פרטי מיועד ללקוחות פרטיים שרוצים לנהוג ברכב חדש, אך אין להם את היכולת לשאת בעלות מלאה עליו. ליסינג תפעולי מיועד ללקוחות עסקיים שרוצים להציע לעובדיהם רכב לעבודה, או לחדש את צי הרכב שלהם באופן קבוע.

רישום הבעלות - בליסינג פרטי, הבעלות על הרכב רשומה על שם חברת הליסינג. בתום תקופת ההשכרה, הלקוח יכול לרכוש את הרכב, ובמקרה זה הבעלות על הרכב תעבור לשמו. בליסינג תפעולי, הבעלות על הרכב רשומה על שם החברה.

תחזוקה וטיפולים - בליסינג פרטי, הלקוח אחראי לתחזוקה ולטיפולים השוטפים של הרכב. בליסינג תפעולי, החברה אחראית לתחזוקה ולטיפולים השוטפים של הרכב.

גובה התשלום - בליסינג פרטי גובה התשלום משתנה בהתאם לסוג הרכב, הדגם והאבזור. בליסינג התפעולי בדרך כלל התשלום הוא גבוה יותר באופן יחסי שכן הוא כולל בתוכו את תחזוקת הרכב. 

תקופת התשלום - בליסינג פרטי, הלקוח מקבל את האפשרות לרכוש את הרכב בתום תקופת ההשכרה. כדי להקל על הלקוח את הרכישה, פריסת התשלומים היא לפרק זמן ארוך יותר. בליסינג תפעולי, הלקוח משלם רק על השימוש ברכב, ללא אפשרות לרכישה בתום תקופת ההשכרה. לכן, תקופת זמן התשלומים היא קצרה יותר, בדרך כלל של שלוש עד ארבע שנים.

קנייה מליסינג היא אפשרות פופולרית עבור לקוחות פרטיים ועסקיים. היא מאפשרת לנהוג ברכב חדש בתשלום חודשי קבוע, ובתום תקופת ההשכרה הלקוח יכול לבחור בין מספר אפשרויות, ובינהן: רכישת הרכב במחיר נקוב -  זוהי האפשרות הנפוצה ביותר. הלקוח משלם את היתרה של מחיר הרכב, והבעלות על הרכב עוברת לשמו. ניתן גם לבחור באפשרות של טרייד אין -  הלקוח מוכר את הרכב לחברת הליסינג, ומקבל רכב חדש בתמורה. ישנה גם אפשרות של החזרת הרכב לחברת הליסינג - זוהי אפשרות פחות נפוצה, אך היא יכולה להיות רלוונטית עבור לקוחות שאינם מעוניינים

צרכנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד