ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
בישיבת הסיעה

סמוטריץ': "בקבינט המלחמה חייבות להישמע עוד דעות"

יו"ר הציונות הדתית התייחס בפתח ישיבת הסיעה לסוגיית הדלק ואמר: "לצערי ההחלטה לאפשר הזרמת דלק לרצועת עזה היא טעות קשה". סמוטריץ' הוסיף: "בקבינט המלחמה חייבות להישמע עוד דעות"

סמוטריץ': "בקבינט המלחמה חייבות להישמע עוד דעות"
השר בצלאל סמוטריץ' צילום: לע"מ

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' מסר היום (שני) הצהרה לתקשורת בפתח ישיבת הסיעה ואמר: "אנחנו נמצאים בעיצומה של המלחמה. עם ישראל מגלה אחדות וכולם נלחמים יחד, דתיים וחילונים, קיבוצניקים ומתנחלים, דרוזים, בדואים, כולם יחד מוסרים את נפשם למעננו ולמען ביטחון מדינת ישראל. כל יום אנחנו שומעים על שמות חדשים שנופלים, הם קדושי עליון.

אני רוצה לשלוח חיבוק גדול לכל בני המשפחות השכולות, אני רוצה גם לשלוח חיזוק לכל משפחות המילואימניקים. כולנו מאחוריכם, מחבקים אתכם, אוהבים אתכם ומגבים אתכם".

בשבוע שעבר הייתי בניחום אבלים אצל משפחתו של יוסי הרשקוביץ הי"ד שנפל בקרב בצפון רצועת עזה. בני משפחתו ביקשו ממני להעביר שני מסרים, אחד זה להמשיך את האחדות שאנחנו רואים מאז המלחמה, והדבר השני זה שהקורבן שהמשפחה שילמה לא יהיה לשווא, ושצה"ל ילך עד הסוף בלי לעצור, בלי להתקפל ובלי להיכנע, וישמיד לחלוטין את החמאס".

שר האוצר הוסיף: "לצערי ההחלטה לאפשר הזרמת דלק לרצועת עזה היא טעות קשה. התנגדתי לה בישיבת הקבינט ואני חושב שהדרך לנצח את המלחמה היא להכניע את מדינת חמאס בעזה וכדי לעשות את זה צריך למוטט את המערכת המדינתית בעזה, ולא לאפשר שום דבר שיכול לסייע לחמאס להמשיך להילחם ולפגוע בחיילינו ובאזרחנו. אמשיך להתנגד לכל מהלך דומה.

אני חושב שהטעות הקשה הזו מחייבת הרחבה של קבינט המלחמה.

סביב שולחן קבינט המלחמה חייבות להיאמר ולהישמע דעות שעד היום לא נשמעו. כיוונים וצעדים שלא נשקלו עד כה וחשיבה שמאתגרת את הקונספציה בה החזיקו רבים וטובים, הקונספציה שבמידה רבה, הביאה אותנו למצב בו אנו מצויים כיום", טען.

לדבריו, "סביב השולחן בו מתקבלות ההחלטות חייבים לשבת אנשים שזעקו במשך שנים כנגד הקונספציה, שדרשו את חיסול החמאס כולל כיבוש רצועת עזה כדי להסיר את האיום על מדינת ישראל.

אתמול קיבלנו תזכורת נוספת לאופייה של הרשות הפלסטינית כשהם פרסמו הודעה רשמית שמאשימה את צה"ל בהרג של אזרחי ישראל בטבח הנורא. בעניין הזה יש שינוי לטובה בקבינט ביחס לרשות הפלסטינית. אני גאה על כך שהתקבלה דרישתי לקזז מאות מיליונים מהכספים שהרשות הפלסטינית התכוונה להעביר לעזה, מה שבסופו של דבר מנע את כל העברת הכספים לרשות הפלסטינית. קיבלתי בשבוע שעבר מכתב מהממונה על הכספים ברשות הפלסטינית שבעזות מצח דרש ממני להעביר את כלל הכספים לרשות הפלסטינית. השבתי לו שרשות שמסרבת לגנות את הטבח הנורא, שתומכת בטרור ומשלמת משכורות למשפחות מחבלים ומחנכת לשנאה ולהשמדת ישראל, היא ישות עוינת שאפעל בכל כוחי כנגדה".

עוד אמר: "למרות הלחץ הכבד שמופעל עלי בעניין הזה מתוך הממשלה והמערכות, לא אסכים להעביר שקל אחד לעזה שיגיע לנאצים ולמשפחותיהם, שרצחו את בני עמנו".

בצלאל סמוטריץ' משרד האוצר מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד