י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הוראת שעה

הקלות על צרכני הגז הביתי: אלו האזרחים שירוויחו

אושרה הוראת השעה המאפשרת דחייה בתשלום חשבונות הגז לצרכני מערכת גז מרכזית המתגוררים ביישובים שפונו בשל המלחמה וכן לצרכנים המשתייכים למערכת הביטחון

הקלות על צרכני הגז הביתי: אלו האזרחים שירוויחו
משאית בלוני גז צילום: unsplash

ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה היום את הוראת השעה המאפשרת דחייה בתשלום חשבונות הגז לצרכני מערכת גז מרכזית המתגוררים ביישובים שפונו בשל המלחמה וכן לצרכנים המשתייכים למערכת הביטחון. 

הדחייה בשלב זה היא ב-60 ימים ממועד התשלום האחרון או עד ה-31.12.23, המוקדם משניהם. בנוסף, היא עשויה להימשך אם יוחלט על הארכה של חוק דחיית מועדים, המסדיר, בין היתר, את זכאותן של אוכלוסיות לדחיית תשלומים. 

לפי ההוראה שאושרה, ספקי הגז ידחו באופן אוטומטי את מועד תשלום חשבון הגז של הצרכנים המתגוררים ביישובים שפונו, ובמקביל, ידחו את מועד התשלום של צרכנים המשתייכים למערכת הביטחון על סמך בקשתם או לבקשת אדם מטעמם. בנוסף, הוראת השעה אוסרת על ניתוק הספקת הגפ"מ לצרכנים אלה לתקופה של 60 ימים לאחר המועד האחרון לתשלום חשבון הגז. 

כמו כן, הוועדה אישרה דחייה של תחילת תקנות חדשות המסדירות את תחום הצרכנות בתקופה של חודשיים, כדי לתת לחברות הגז זמן היערכות מספק לתחילת החלתן, וכן נתנה אישור לתוקף באופן מיידי של תקנה המאפשרת לחברות הגז לבסס את חשבון הגז במקרים מסוימים על הערכת צריכה (במקום קריאה בפועל של המונה).

 

חדשות מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד