כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

מנכ"ל 'עלה' בדיון בכנסת על היעדר המיגון למוסדות החינוך המיוחד: "האם מחכים שיקרה אסון?"

בדיון משותף של ועדות החינוך והבריאות הבהיר יו"ר ועדת החינוך ח"כ הרב טייב: "מיגון לילדים המוגבלים זה הנושא החשוב ביותר לוועדה" • יו"ר ועדת הבריאות ח"כ הרב משריקי: :יש להם צרכים ייחודיים כל ימות השנה, ובשעת חירום הם צריכים מענה מיוחד עוד יותר"

מנכ"ל 'עלה' בדיון בכנסת על היעדר המיגון למוסדות החינוך המיוחד: "האם מחכים שיקרה אסון?"
עלה בכנסת צילום: באדיבות עלה

חברי כנסת רבים, מסיעות הבית השונות, השתתפו השבוע בדיון מיוחד המשותף לוועדות החינוך, התרבות והבריאות, ודנו במענה החסר הניתן לילדים עם מוגבלויות בתקופת המלחמה.

את הדיון פתח יו"ר ועדת החינוך שניהל את הישיבה ח"כ הרב יוסף טייב כשהוא משתף ברושם הכביר שהותיר בו ובשאר חברי ועדת החינוך של הכנסת, הסיור הממושך שנערך לפני כשבועיים באחד ממרכזי 'עלה' בבני ברק.

ח"כ הרב טייב אמר: "לפני שבועיים התכנסנו חברי הוועדה בסיור מיוחד ברשת עלה – מרכז חינוך דיור ושיקום לילדים עם מוגבלות שם נחשפנו לאתגרים הרבים שהחינוך המיוחד מתמודד במיוחד בימים אלו ובהם בעיות מיגון, ציוד רפואי, צוותים וכדומה, והצעדים הנעשים כל העת כדי לחזור בבטחה לשגרת חירום בימים אלו".

יו"ר הוועדה ציין כי עד שלא ראה בעיניו, לא היה חושב שייתכן שקיימים מוסדות חינוך מיוחד ללא אזורים מוגנים לילדים עם מוגבלויות כשהאפשרות לשנע אותם למרחב מוגן, ארוכה בהרבה מהזמן שיש להתפנות אליו.

יו"ר ועדת הבריאות ח"כ הרב יונתן משריקי התייחס אף הוא למצוקה הקשה ואמר: "300 אלף אנשים עם מוגבלויות יש בארץ. יש להם צרכים ייחודיים כל ימות השנה, ובשעת חירום הם צריכים מענה מיוחד עוד יותר. יש אתגרים שחייבים לתת עליהם את הדעת".

ח"כ הרב ארז מלול חבר ועדת החינוך ציין את התרשמותו מהסיור שערכה הוועדה בעלה ואמר: "ילדים עם צריכים מיוחדים חייבים את השגרה שלהם. אם השגרה משתבשת, החיים שלהם משתבשים על כל המשתמע. ראיתי בסיור ב'עלה' את הערכות הנצרכת בתקופה זו. יש מורכבות מבחינת מיגון. אין להם אפשרות לרוץ עם הילדים שרובם עם נכות קשה. צריך לעשות הכל שיוכלו לחזור לשגרת חייהם במיידי עם הבטחון הנדרש".

מנהלת האגף לחינוך מיוחד במשרד החינוך גב' תמי אומנסקי התייחסה לדברים ואמרה: "לאחר הסיור ב'עלה', שבו ראינו מקרוב את הדברים הנצרכים, התחלנו לפעול הן מבחינת ציוד לימודי, תוספת תקציב לצוותים ציודי הנגשה ועוד".

חברי הוועדה האזינו בכובד ראש לדבריו של מנכ"ל ומייסד רשת 'עלה' הרב יהודה מרמורשטיין שחידד: "אנו החזית שנמצאת כל השנה בעורף, ועכשיו על אחת כמה וכמה. יש לנו חוסר בצוותים כל השנה, ועכשיו פי כמה וכמה. תודה לכל העוסקים במלאכה שדואגים להשלים את החסר אבל יש לנו הרבה הבטחות ונשמח לראות שזה באמת מתקיים. זה לא רק ציוד שחסר. יש לנו מחסור חמור בסייעות והמיזם של מורות חיות הוא מיזם מבורך שנשמח להצטרף אליו".

"אני לא ישן בלילה מפחד, איך נשנע את הילדים שבאחריותי בזמן אזעקה את הילדים. למה מחכים שיקרה אסון?!". שאל הרב מרמורשטיין בכאב.

מנכ"ל עלה הרב מרמורשטיין הזכיר בתוך הדברים את ההירתמות של עלה למען המפונים כאשר ניתן לילדים המפונים השימוש בבריכה הטיפולית שנשארת פתוחה עד שעות הלילה המאוחרות וכל זאת כאשר עלה הוא זה שסופג את העלות.

 

צרכנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד