כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
ההשלכות והסיכונים

איך משפיע מזג האוויר הסוער על הלחימה

"הגשם בהחלט מעכב את הדינמיות ואת היכולת של הלוחמים להפעיל אמל"ח וגם לראות", אומרת בכירה במל"ל לשעבר. אולם לדבריה מזג האוויר הסוער משפיע יותר לרעה על החמאס שהאמצעים המלחמתיים שלו פחות מתקדמים משלנו

איך משפיע מזג האוויר הסוער על הלחימה
חילי צה"ל בעזה צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

מזג האוויר הסוער שכלל כמויות גשמים גדולות שנכנס לאזורנו מאז אתמול (ראשון), משפיע במידה מסוימת על הלחימה בעומק רצועת עזה. 

אל"ם במיל' טליה לנקרי, לשעבר ראש אגף לוחמת בטרור במל"ל, הסבירה בראיון לעיתון 'גלובס' כי "הגשם מקשה על הלחימה ויכול לעכב את התנועה בין אם בגלל היכולת לנוע בקרקע וגם בהקשר של סוגי אמל"ח, שיש קושי גדול יותר בהפעלה שלהם ולא נפרט אותם".

לדברי לנקרי: "הגשם בהחלט מעכב את הדינמיות ואת היכולת של הלוחמים להפעיל אמל"ח וגם לראות, ואין ספק שזה מאוד משפיע. יחד עם זאת, זה לא בלתי אפשרי וצה"ל יודע להילחם גם בחורף ובגשם ויש פתרונות כמעט להכל. מזג האוויר לא עוצר את הלחימה, אבל אין ספק שהוא מכביד עליה".

עם זאת יש הבדל בהשפעה. מזג האוויר החורפי משפיע בעיקר על היכולות של חמאס, אומרת טליה לנקרי ל'גלובס' ומסבירה, "מזג האוויר מכביד גם על הצד השני ואפילו יותר. האמצעים של חמאס פחות מתקדמים וטכנולוגיים וזו מלחמה א-סימטרית. הטכנולוגיה בהחלט יכולה לסייע לנו לפעול. הגשם יכול להיות מורגש גם בתת הקרקע כשהוא יכול להציף מנהרות כי יש פירים שצה"ל כבר פתח".

לגשם יש גם השלכות הומניטריות על תושבי עזה שפונו לדרום הרצועה וחיים שם בתנאים קשים, חלקם באהלים וחלקם תחת כיפת השמים: "יש צורך לתת לבוש, אוהלים וסיוע נוסף לאוכלוסייה, והגשם יכול להוסיף סיכוי רע מאוד להפעיל עלינו לחץ בשעון החול הבינלאומי", היא טוענת.

תחזית מזג האוויר תחזית מזג אוויר מלחמת חרבות ברזל חיילים צה"ל חמאס עזה כניסה קרקעית גשם חורף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד