כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024
"חמאס רוצה למחוק יהודים"

הבית הלבן דוחה את הקריאות כי ישראל מבצעת רצח עם

אחרי שאלפי מפגינים נגד ישראל בעיר ניו יורק ובוושינגטון קראו "רצח עם ג'ו", הבית הלבן מסר בתגובה כי "המדינה היהודית לא מנסה למחוק את העם הפלסטיני מהמפה עם פלישתה לעזה" ו"חמאס רוצה למחוק יהודים"

הבית הלבן דוחה את הקריאות כי ישראל מבצעת רצח עם
פעילות קרקעית של כוחות צה"ל ברצועת עזה צילום: דובר צה"ל

הבית הלבן אומר שמפגינים פרו-פלסטינים טועים כשקוראים "רצח עם ג'ו" לעברו של הנשיא ביידן בשל תמיכתו בישראל. הבית הלבן אמר בתגובה כי "המדינה היהודית לא מנסה למחוק את העם הפלסטיני מהמפה עם פלישתה לעזה".

"לתאר את המלחמה נגד ארגון הטרור חמאס כרצח עם, הביטוי הזה לא הולם" אמר דובר המועצה לביטחון לאומי, ג'ון קירבי הלילה.

דבריו מגיעים אחרי שאלפי מפגינים נגד ישראל בעיר ניו יורק ובוושינגטון קראו "רצח עם ג'ו" ו"רצח העם ג'ו חייב ללכת".

"אנחנו לא מודאגים לגבי כינויים, כלומר זה חופש הביטוי של התיקון הראשון", אמר קירבי כשנשאל על המתקפה על ביידן, שמבקש מהקונגרס 14.3 מיליארד דולר כדי לתמוך בישראל.

"הנשיא מתמקד בלהבטיח שנוכל להמשיך לתמוך בישראל כשהיא נלחמת בקבוצת טרור נוראית, חמאס, וכשכולנו עובדים יחד כדי לתת סיוע הומניטרי, להוציא אנשים מעזה כולל בני ערובה", אמר קירבי.

הוא הוסיף כי "אנשים יכולים לומר מה שהם רוצים ואנחנו מכבדים את זה, אבל המילה הזו 'רצח עם' נזרקת בצורה לא הולמת על ידי המון אנשים שונים. מה שחמאס רוצה אל תטעו בעניין הוא רצח עם", הדגיש קירבי, וציין כי המחבלים החלו את המלחמה במתקפת פתע בדרום ישראל ב-7 באוקטובר, שבה נהרגו כ-1,200 בני אדם בהם לפחות 33 אמריקאים ונחטפו למעלה מ-230 נוספים.

"הם רוצים למחוק את ישראל מהמפה. הם אמרו זאת בפומבי ביותר מהזדמנות אחת למעשה, ממש לאחרונה. והם אמרו שהם לא הולכים לעצור, ומה שקרה בשביעי באוקטובר הולך לקרות שוב ושוב ושוב", המשיך קירבי.

"ומה קרה בשביעי באוקטובר? רצח, טבח של חפים מפשע בבתיהם או בפסטיבל מוזיקה. זה כוונות של רצח עם. כן, יש יותר מדי נפגעים אזרחים בעזה. כן, המספרים גבוהים מדי. כן, יותר מדי משפחות אבלות. וכן, אנחנו ממשיכים להפציר בישראלים להיות זהירים ככל האפשר".

קירבי סיכם: "אבל ישראל לא מנסה למחוק את העם הפלסטיני מהמפה. ישראל לא מנסה למחוק את עזה מהמפה. ישראל מנסה להגן על עצמה מפני איום טרור של רצח עם... אם נתחיל להשתמש במילה הזו, בסדר. בואו נשתמש בה כראוי."

 

ג'ו ביידן ארצות הברית חמאס עזה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד