כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
ללא תנאים

מועצת אושוויץ: "דורשים שחרור מיידי של כל החטופים"

גוף מייעץ לראש הממשלה הפולני ולאתר מחנה הריכוז לשעבר אומר שארגון הטרור חמאס משתמש באזרחי עזה כמגן אנושי. "אנו רוצים להביע את הסולידריות הבלתי מעורערת שלנו עם ישראלים ויהודים ברחבי העולם", מסרה המועצה

מועצת אושוויץ: "דורשים שחרור מיידי של כל החטופים"
מחנה אושוויץ בירקנאו צילום: Pixabay

מועצת אושוויץ הבינלאומית הכריזה כי שחרור מאות בני ערובה שנחטפו על ידי ארגון הטרור חמאס הוא צעד חיוני לקראת סיום המלחמה שפרצה בחודש שעבר כאשר ארגון הטרור חמאס פתח במתקפה הרסנית על ישראל.

המועצה, גוף מייעץ לראש ממשלת פולין ולאנדרטה והמוזיאון של אושוויץ-בירקנאו באתר מחנה הריכוז לשעבר, מסרה עוד בהצהרה כי "חמאס משתמש באזרחי רצועת עזה כמגן אנושי". היא גם תמכה בקביעתה של ישראל שחמאס ביצע זוועות במהלך הטבח, טענה שכמה פעילים פרו-פלסטינים ניסו לדחות למרות ראיות התומכות בהאשמות.

"אנו רוצים להביע את הסולידריות הבלתי מעורערת שלנו עם ישראלים ויהודים ברחבי העולם", מסרה המועצה בהצהרה שפרסם מוזיאון אושוויץ.

"צעד ראשון חיוני לעצירת הספירלה המחרידה של מוות ומלחמה, הוא שחרור מיידי וללא תנאי של כל בני הערובה, דרישה שאנו דורשים בכל הכוח", נכתב.

מהמועצה נמסר כי היא "מכירה בכאב ובצער העמוק ביותר בסבלם של קורבנות חפים מפשע - שעונו, ונלקחו כבני ערובה ונרצחו על ידי מחבלי חמאס".

"השנאה והאלימות הבלתי נתפסים שמבצעים טרוריסטים רק גורמות סבל נרחב יותר שמשפיע גם על האוכלוסייה האזרחית בעזה, אותה חמאס מנצל כמגן אנושי", נכתב. "באיום קיומה, למדינת ישראל הזכות להגנה עצמית בהתאם לחוק הבינלאומי ועקרונות ההומניטריות", מסרו במועצה, והוסיפו כי "המדינה היהודית הדמוקרטית היא אחד מעמודי התווך של שלום עולמי".

מועצת אושוויץ הבינלאומית הוקמה על ידי פולין בשנת 2000. היא גוף מייעץ לראש הממשלה בנושאים הקשורים לשימור ותפקודו של אתר אושוויץ ושאר אנדרטאות השואה. המועצה מורכבת מחברים מפולין, ישראל, ארצות הברית, צרפת, גרמניה ובריטניה, המכהנים בתקופת כהונה של שש שנים. יו"ר מועצת אושוויץ הוא הסנאטור ולדיסלב ברטושבסקי, שהיה יו"ר המועצה הבינלאומית של המוזיאון.

אושוויץ פולין חמאס עזה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד