כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024
390 נופלים מתחילת הלחימה

בדרך לאישור עסקה לשחרור חטופים: הממשלה תתכנס הערב ב-20:00

לשכת ראש הממשלה הודיעה כי הקבינט והממשלה יתכנסו הערב בדרך לאישור עסקה לשחרור חטופים | מנהיג חמאס איסמעיל הנייה אמר שארגונו "קרוב להגיע להסכם הפסקת אש" | בעזה מדווחים על 17 הרוגים בתקיפות מאסיביות | מתחילת הלחימה נהרגו 390 חיילי צה"ל הי"ד

בדרך לאישור עסקה לשחרור חטופים: הממשלה תתכנס הערב ב-20:00
מלחמת חרבות ברזל צילום: דובר צה"ל

לאחר דיבורים בימים האחרונים על עסקה לשחרור חטופים שמתבשלת, לשכת ראש הממשלה מודיעה לפני זמן קצר כי הקבינט והממשלה יתכנסו הערב כדי לאשר את העסקה. נכון להבוקר נפלו עד כה 390 חללי צה"ל מאז תחילת הלחימה ה' יקום דמם.

בד בבד, הבוקר הותרו לפרסום שמותיהם של שני חללי צה"ל אשר הודעה נמסרה למשפחותיהם:

סרן (במיל׳) ארנון משה אברהם בנבנסטי וספי הי"ד, בן 26, מיסוד המעלה, קצין לוחם בסיירת גבעתי, חטיבת גבעתי, נפל אתמול בקרב בצפון רצועת עזה.

סמ"ר איליה סנקין הי"ד, בן 20, מנוף הגליל, לוחם בגדוד רותם, חטיבת גבעתי, נפל אתמול בקרב בצפון רצועת עזה.

ארנון משה אברהם בנבניסטי וספי / איליה סנקין הי"ד.

בנוסף, שני לוחמים במילואים בגדוד 699, חטיבה 551 נפצעו באורח קשה במהלך קרב בצפון רצועת עזה. קצין לוחם בגדוד 17, חטיבת ביסלמ"ח, נפצע באורח קשה במהלך קרב בצפון רצועת עזה.

כמו כן, לוחם מגדוד 46, ולוחם מגדוד 52, חטיבה 401 נפצעו באורח קשה במהלך קרב בצפון רצועת עזה. הלוחמים פונו לקבלת טיפול רפואי, משפחותיהם עודכנו.

עדכונים שוטפים:

16:18 - עקב מתקפת טילים על העיר, תושבי קריית שמונה השוהים בעיר, מתבקשים להמשיך ולהישאר במקלטים ובמרחבים מוגנים עד הודעה חדשה.

16:16 - הירי לצפון נמשך: אזעקות בגליל העליון.

16:10 - אחרי הדיווח על חיסולו של בכיר חמאס בלבנון: מטחים לעבר הגליל.

16:05 - אזעקות בקרית שמונה וביישובים נוספים בצפון.

16:00 - דיווחים בלבנון: צה"ל חיסל את סגן מפקד הזרוע הצבאית של חמאס במדינה.

15:50 - התשובה החיובית מצד ארגון הטרור חמאס הגיעה הבוקר. עדיין עובדים על המסמך הסופי שיובא להצבעה (ירון אברהם).

15:34 - לשכת ראש הממשלה: לאור ההתפתחויות בנושא שחרור חטופינו - ראש הממשלה יכנס את קבינט המלחמה ב-18:00 את הקבינט המדיני-ביטחוני ב-19:00 ואת הממשלה ב-20:00.

15:20 - נתניהו ללוחמים בנוגע להשבת החטופים: "אנחנו מתקדמים. אני לא חושב שכדאי להכביר במילים, אפילו לא ברגע הזה, אבל אני מקווה שיהיו בשורות טובות בקרוב".

15:06 - אזעקה נוספת בעוטף עזה.

14:57 - אזעקה בעוטף עזה.

14:48 - צבע אדום בעוטף.

14:46 - רשת CNN: במסגרת העסקה תופסק פעילות כטב"מי הביון מעל צפון הרצועה למשך 6 שעות כל יום, במהלך ימי הפסקת האש.

14:20 - גורמים רשמיים: "מתקרבים להסכם שביתת נשק". הבית הלבן מאמין שעסקת בני ערובה קרובה.

14:15 - ברקע המגעים לעסקה: קבינט המלחמה יתכנס הערב.

13:06 - בחיזבאללה מאיימים כי מותם של "העיתונאים" של רשת אל-מיאדין המזוהה עם חיזבאללה מתקיפה המיוחסת לישראל, לא יעבור ללא תגובה מצד חיזבאללה.

13:05 - גורמים בישראל: "העסקה קרובה ויכולה להגיע לסיכומים בשעות הקרובות. אנחנו מול אויב לא צפוי".

12:59 - אזעקה בעוטף.

12:15 - דיווח: שני עיתונאים של אל מיאדין נפצעו בתקיפה המיוחסת לישראל בדרום לבנון.

ההרס ברצועת עזה

12:10 - מועצה אזורית שער הנגב: מועצה אזורית שער הנגב, איננה מכירה אף הוראה רשמית שניתן ובטוח לחזור לישובים בטווח ה4-7 ק"מ מגדר הגבול. כל חזרה של תושבים, אם וכאשר תתאפשר על ידי משרד הביטחון, תתנהל בצורה הדרגתית, כל ישוב בקצב שלו. כל יישובי שער הנגב, בכל מרכזי הפינוי, ממשיכים לפעול על פי ההסכמות הקבועות היום ועד הודעה רשמית אחרת של המועצה.

12:00 - בעקבות הערכת מצב של צה"ל השוהים בישובים - קרית שמונה, כפר גלעדי וכפר יובל, יש להימצא בסמוך למרחב המוגן.

11:53 - רשת אל מנאר: מספר "עיתונאים" נפצעו מתקיפה המיוחסת לישראל בדרום לבנון.

11:33 - צה"ל מאפשר לתושבי העוטף המתגוררים יותר מ-4 ק"מ מהרצועה לשוב לביתם.

11:20 - אזעקה בגליל העליון.

10:30 - צה"ל ממשיך בפעילות בגבול לבנון: כלי טיס של צה"ל זיהו ותקפו לפני זמן קצר שלוש חוליות נ"ט במרחב גבול לבנון.

כוחות צה\"ל תוקפים בארטילריה

בנוסף, מטוסי קרב של צה"ל תקפו מספר מטרות טרור של ארגון הטרור חיזבאללה, ביניהן תשתיות צבאיות ותשתיות להכוונת טרור.

לפני זמן קצר מחבלים ירו פצצת מרגמה לעבר מוצב צה"ל במרחב גבול לבנון. אין נפגעים. כוחות צה"ל תוקפים בארטילריה את מקור הירי.

10:00 - חלק ממחבלי הנוח'בה שביצעו את הטבח בשבת השחורה ונתפסו על ידי ישראל הם אסירים ביטחוניים ששוחררו מהכלא הישראלי ושבו לביתם בעזה. לאחר מכן חזרו לטרור והשתתפו בטבח בדרום, כך דווח ב'כאן חדשות'.

09:50 - דיווחים ערביים על תקיפות ישראליות בדרום לבנון.

09:35 - המשטרה איתרה משגרי טילים נגד מטוסים, קלצ'ניקוב, מחסניות ותחמושת שנלקחו מאזורי הלחימה בדרום.

09:05 - צה"ל השלים את כיתור ג׳באליה וערוך להמשך המתקפה; מחבלים חוסלו ותשתיות הושמדו

תקיפות צה\"ל ברצועה

08:45 - דובר צה"ל: בהמשך להתרעה על חשש לחדירת כלי טיס עוין משטח לבנון לצפון הארץ, האירוע הסתיים. כמו כן, לפני זמן קצר זוהו שלושה שיגורי נ"ט משטח לבנון לעבר מרחב מטולה, אין נפגעים. כוחות צה"ל תוקפים את מקור הירי בשטח לבנון.

08:25 - נקבע מותה של אישה כבת 54 שהתמוטטה אתמול במהלך האזעקה במרכז. היא פונתה אתמול בידי מד"א במצב אנוש לבית החולים אסף הרופא, שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותה.

08:11 - נשיא גרמניה פרנק-וולטר שטיינמאייר יבקר בישראל ב-26 וב-27 בנובמבר כדי לקיים "שיחות פוליטיות" עם הנשיא הרצוג, כך לפי הודעת לשכת הנשיא. במהלך ביקורו מתכנן שטיינמאייר לבקר בדרום ובמזרח ירושלים. הנשיא ייסע לאחר מכן לעומאן וקטאר.

08:00 - צה"ל תקף כ-250 מטרות של ארגון הטרור חמאס ביממה האחרונה. בין המטרות עשרות מחבלים, משגרי טילים ותשתיות טרור שונות.

פעילות כוחות צה\"ל ברצועה

במהלך הלילה, חופת האש של אוגדת עזה הכווינה מסוק קרב שהשמיד עמדה לשיגור רקטות, ששיגרה אתמול (ב') רקטות לאזור גוש דן. העמדה הוצבה בסמוך לאזור מגורים של אוכלוסייה אזרחית.

בנוסף, לוחמי צוות קרב של חטיבת הראל איתרו בבית מחבל נח'בה ברצועה מצבור אמצעי לחימה, וצוות קרב חטיבתי של חטיבה 14 איתר טיל נ"ט שהוסתר מתחת למיטת תינוק.

07:50 - חיזבאללה קיבל אחריות לירי נ"ט לעבר מטולה.

07:33 - הבוקר נבדק חשד לאירוע ביטחוני באזור נהר הירמוך. כוחות הביטחון סרקו את המקום שללו כל חשד לאירוע ביטחוני והחזירו את המצב לשגרה.

07:32 - לפחות 50 עיתונאים ואנשי תקשורת נהרגו מאז פרוץ הסכסוך בין ישראל לחמאס בחודש שעבר, כך מסרה הוועדה להגנה על עיתונאים הלילה, החודש הקטלני ביותר עבור עיתונאים מאז החלה ארגון חופש העיתונות לעקוב אחר מקרי מוות ב-1992. יש לציין שרובם פועלים כעיתונאים כשהם למעשה אנשי חמאס.

07:31 - שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין הורה להאריך את תוקף משימת הפריסה של קבוצת התקיפה של נושאת המטוסים ג'רלד פורד במזרח הים התיכון. היא עוגנת מדרום לאי כרתים.

07:25 - ‏חבר הלשכה המדינית של המורדים החות'ים, מוחמד אל-בח'ייתי, אומר כי כאשר ישראל וארצות הברית יפסיקו את המלחמה בעזה, יהיה אפשר לדבר על הספינה שנחטפה בים סוף (קרי על שחרורה)

07:21 - אזעקות ביישובי הצפון: קיבוץ דן, שאר ישוב, הגושרים, ע'ג'ר, דפנה, שניר.

07:15 - אחרי 10 שעות של שקט: התרעת צבע אדום הופעלה הלילה בשעה 04:13 בנתיב העשרה שבעוטף עזה. המטח האחרון היה אמש בשעה 18:03 לעבר יישובי הדרום, השפלה, השרון והמרכז. לא היו נפגעים.

תקיפות משגר טילים

בתוך כך, מנהיג חמאס איסמעיל הנייה אמר הלילה לסוכנות הידיעות 'רויטרס' כי ארגונו "קרוב להגיע להסכם הפסקת אש". לדבריו, "חמאס מסר את תשובתו לקטארים". במקביל התבטא בכיר חמאס בחו"ל, עיזת א-רישק: "יש התקדמות אמיתית במשא ומתן".

ערוץ אל ג'זירה הפועל בשירות חמאס, דיווח הלילה כי צה"ל תוקף בצורה אינטנסיבית בצפון העיר עזה, בהפגזות והתקפות אוויריות כבדות. כמו כן, דווח כי חיל האוויר הישראלי תוקף בעיר חאן יונס שבדרום הרצועה. סוכנות הידיעות הפלסטינית 'וואפא' דיווחה הלילה על 17 הרוגים בהפצצה ישראלית במחנה נוסייראת שבמרכז רצועת עזה. 

מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש שהתגלה במהלך ימי המלחמה כשונא ישראל מובהק כינס הלילה מסיבת עיתונאים שבה האשים את ישראל בהרג אזרחים עזתים חפים מפשע. לדבריו מספרם "חסר תקדים" בהשוואה לכל סכסוך שהיה בעולם מאז שנת 2017 - השנה שבה הוא נכנס לתפקידו. "מה שברור הוא שבמשך כמה שבועות נהרגו אלפי ילדים. אנחנו עדים להרג של אזרחים שאין שני לו בכל סכסוך מאז שאני מזכ"ל", כך גוטרש.

 

חיילים צה"ל חמאס הפסקת אש מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד