א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
"מעשה אלימות חמור"

משטרת גרמניה עצרה צעיר ימני קיצוני בחשד לטרור

הרשויות במדינת הסן בגרמניה טוענות כי בן 18 שנעצר, חשוד בתכנון "מעשה אלימות חמור המסכן את המדינה" ובהפרת חוקי הנשק הגרמניים. החקירות מתנהלות כבר כמה חודשים  

משטרת גרמניה עצרה צעיר ימני קיצוני בחשד לטרור
משטרת גרמניה: אילוסטרציה צילום: Pixabay

צעיר בן 18 מהמין הקיצוני בגרמניה נעצר בחשד לתכנון פיגוע טרור, כך נמסר ממשרד המשטרה הפלילית (LKA) של מדינת הסן הגרמנית והפרקליטות בפרנקפורט בהודעה משותפת שפורסמה לתקשורת. 

הוא נעצר בגין "חשד להכנת מעשה אלימות חמור שמסכן את המדינה ובגין הפרת חוקי נשק", מסרו הרשויות. "הצעיר בן ה-18 איים שוב ושוב בפורומים מקוונים לרצות להרוג אנשים למען קידום מטרותיו הפוליטיות. החקירות חשפו "גישה יסודית קשוחה, אלימה, אנטישמית וימנית קיצונית".

שר הפנים של מדינת הסן, פיטר ביו, שיבח את החוקרים ואמר כי "עבודת החקירה המקצועית שלהם כבר בשלבי הפתיחה זיהתה אינדיקציות חזקות לתוכניות למתקפה".

החקירות נגד הצעיר החלו לפני מספר חודשים, כך לפי הרשויות.

המשטרה ערכה חיפוש בביתו ב-15 בנובמבר, ותפסה כלי נשק ותחמושת וכן כמה התקני אחסון דיגיטליים כמו מחשבים וטלפונים ניידים. למחרת, שופט בית משפט לנוער בפרנקפורט הורה לעצור את החשוד.

"הערכות ראשונות של החיפוש בבית העצימו את החשד הפלילי", אמרו הרשויות. "ההערכה הנוספת כמו גם הבדיקות לאיתור הפרות של חוקי הנשק נמשכות".

משרד התובעים של פרנקפורט אמר שהוא לא יכול לענות על שאלות בשלב זה לגבי שותפים פוטנציאליים או האם הוא היה חלק מקשת.

גרמניה ימין קיצוני אנטישמיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד