כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024
נוהל "חטופים חוזרים"

מה יעברו החטופים לאחר שחרורם מן השבי?

בשבועות האחרונים הורכבה תוכנית לרגע בו יוחזרו לארץ החטופים שנמצאים בשבי החמאס, זאת בין היתר בשל המחדל סביב מסיבת העיתונאים של החטופה יוכבד ליפשיץ | עיקרי התוכנית

מה יעברו החטופים לאחר שחרורם מן השבי?
הפגנה לשחרור החטופים צילום: באדיבות המצלם

בשבועות האחרונים עמלו בלשכה הממונה על החטופים, השבויים והנעדרים על תוכנית לקבלתם של החטופים שיוחזרו לארץ, כך פורסם ב"וואלה".

לפי הנוהל שנקבע בין היתר בשל מסיבת העיתונאים של החטופה יוכבד ליפשיץ, החטופים יגיעו תחילה לידי צה"ל במסגרת חילופי השבויים ויקבלו טיפול רפואי ראשוני ומהיר.

אחרי הערכת מצבם הרפואי הם יועברו לחמישה מתחמים רפואיים ברחבי הארץ: שיבא, איכילוב, שניידר, בילינסון וסורוקה - שם יפגשו לראשונה עם בני משפחותיהם.

בבתי החולים הם אף יעברו טיפול רפואי מקיף במתחמים מבודדים שהוגדרו מראש.

יחד עם זאת, ילדים שישובו - יתושאלו על ידי חוקרי שב"כ שעברו הכשרה מיוחדת לטובת העניין. אחרי בתי החולים יועברו השבויים לשעבר לטיפול משרד הרווחה שם ילוו בתהליך שיקומם.

מאיר מרציאנו דיווח בחדשות 13, כי בתי החולים שיקלטו את החטופים הם שיבא, איכילוב, שניידר, וולפסון, סורוקה ואסף הרופא. בכל בית חולים יש מתחם/ מחלקה מבודדת שהופקעה לטובת קליטת החטופים. יחכה להם צוות מכל מקצועות הרפואה: כירורגים, רופאות עיניים, ילדים, בנוסף, כמובן פסיכולוגים.

בית חולים חמאס עזה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד