י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
בתום דיון ארוך

ממשלת ישראל אישרה את המתווה לשחרור החטופים

ממשלת ישראל אישרה את המתווה לעסקת החטופים. שרי הציונות הדתית הצביעו לאחר התייעצות סיעתית בעד העסקה, שרי עוצמה התנגדו. כל הציטוטים מישיבת הממשלה

ממשלת ישראל אישרה את המתווה לשחרור החטופים
במליאת הכנסת צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

בתום דיון ארוך וסוער, ממשלת ישראל אישרה הלילה (רביעי) את המתווה לעסקת החטופים. שרי הציונות הדתית הצביעו לאחר התייעצות סיעתית בעד העסקה, למרות שהצהירו כי הם יתנגדו לה. שרי עוצמה יהודית התנגדו.

בעקבות התארכות הישיבה, שרים רבים מסרו למזכיר הממשלה פתק ובו ההצבעה שלהם. שרי אגודת ישראל הצביעו בעד המתווה. השר פרוש אמר: "במהלך הישיבה קיבלנו תשובות על שאלות ביטחוניות חשובות הנוגעות לתנאי ההחלטה".

בהודעה מטעם ממשלת ישראל נכתב: "ממשלת ישראל מחויבת להשבתם של כל החטופים הביתה. הלילה אישרה הממשלה את המתווה לשלב ראשון של השגת יעד זה, לפיו ישוחררו לפחות 50 חטופים - נשים וילדים - במשך 4 ימים שבמהלכם תתקיים הפוגה בלחימה. שחרור של כל עשרה חטופים נוספים יביא ליום הפוגה נוסף.

ממשלת ישראל, צה"ל וזרועות הביטחון ימשיכו במלחמה כדי להשיב את כל החטופים, להשלים את חיסול החמאס ולהבטיח שמעזה לא יתחדש שום איום למדינת ישראל", נכתב.

במהלך ישיבת הממשלה, השר לעניינים אסטרטגיים, רון דרמר אמר לשרים: "על אף שהעסקה קשה אני לא חושב שמישהו מכם יכול לא ללכת עליה. בשואה יהודים ביקשו להפציץ את המסילות לאושוויץ. מחלקת המדינה סרבה וטענה שזה לא מיעדי המלחמה. אצלנו זה כן היעד. יש לנו מדינה יש לנו יכולת זה דיני נפשות. לקחת את זה בשתי ידיים. להציל חיים רבים". 

השר דודי אמסלם אמר בישיבת הממשלה: "מאוד חשוב שגם אותם שרים שמתנגדים לעסקה, יצביעו בעדה, מאחר והיא בין כה וכה תעבור. נשדר גם לאויבינו וגם לעם ישראל שאנחנו מאוחדים. כשתהיה אחדות ננצח את כולם".

במהלך הישיבה, השרה אורית סטרוק דיברה באופן קיצוני נגד ההסכם. יו"ר מפלגתה השר בצלאל סמוטריץ׳ קם אליה, לחש על אוזנה והיא נרגעה.

ראש הממשלה נתניהו התחייב בפני השרים שחששו כי העסקה תמסמס את המשך המלחמה: "כל עוד אני ראש ממשלה, מטרות המבצע יישארו כמו שהן". נתניהו הוסיף ואמר לשרים: "אנחנו זוכרים כל העת גם מהחטופים והנעדרים שלנו (גולדין, מנגיסטו, שאול) מסבבים קודמים. דרשנו חד משמעית מידע על גורלם ומעבר - בכל עסקה עתידית שנעשה".

במהלך הישיבה התפתח עימות בין השרים. השר מיקי זוהר תהה בפני השר בן גביר: "למה עשיתם ישיבת סיעה לפני הדיון כאן וקיבלתם החלטה?". בן גביר השיב: "כי כל מה שיש כאן ראינו קודם בתקשורת אז טוב מאוד שעשינו ישיבה".

בן גביר הוסיף: "אנחנו לא מאוחדים. זו החלטה עם נזק לדורות שעוד תפגע בנו קשות".

חטופים מלחמת חרבות ברזל ישיבת ממשלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד