כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
עסקת דמים

בין המשוחררים: מחבלות ומחבלים שביצעו פיגועים קשים

רבים מביעים חשש אמנם מעטים גם מתוך הממשלה והכנסת מהסכם שחרור החטופים שכולל שחרור מחבלים קטינים ומחבלות. מהצצה ברשימה עולים שמות של כאלה שביצעו פיגועים קשים כלפי ישראליים, חלקם ריצו זמן מאסר קצר 

זירת פיגוע. אילוסטרציה
זירת פיגוע. אילוסטרציה צילום: דוברות המשטרה

בין המחבלים והמחבלות שנמצאים ברשימת האסירים המועמדים לשחרור, כמה מהם ביצעו פיגועים קשים ופצעו קשה ישראלים, כולל בשנה האחרונה, אפילו שבועות ספורים לפני מתקפת הפתע של חמאס ב-7 באוקטובר.

כתב גל"צ דורון קדוש צלל לרשימה ומצא כמה שניסו לרצוח ישראליים ופצעו אותם.

- המחבל מוחמד אבו קטיש, בן 16 ממזרח ירושלים, שלפני כשנה ביצע פיגוע דקירה בירושלים ופצע קשה ישראלי תושב בני ברק. הוא נמלט ואז נורה במהלך ניסיון המעצר ונפצע קשה גם הוא.

- פאטמה עמארנה - בת 44 מיעבד ליד ג׳נין שניסתה לדקור לוחם מגב בעיר העתיקה בירושלים ולא הצליחה בזכות אפוד המגן שהיה עליו, הוא הפיל אותה לרצפה במהירות.

- אבראהים זמר - בן 15 ממחנה הפליטים עסכר בשכם שביצע פיגוע ירי ליד קבר שמעון הצדיק בירושלים ופצע קשה שני אזרחים ישראלים. נמלט חזרה לשכם ונתפס כעבור כמה שעות. המחבל שהכווין אותו חוסל בידי צה״ל לפני כמה ימים בתקיפה אווירית בבלאטה.

- אחמד נג׳מה - מחבל בן 16 מג׳נין שביצע פיגוע דקירה בבני ברק ופצע קל אזרח ישראלי בזמן מבצע בית וגן במ״פ גנין.

- באסל עבידייה - מחבל בן 17 ממזרח ירושלים שדקר ופצע שני אזרחים קשה וקל בשער יפו בירושלים ממש חודש לפני 7 באוקטובר.

- מלק סלמאן - בשנת 2016 ניסתה לבצע פיגוע דקירה מול לוחמי מגב בשער שכם, לא הצליחה לפגוע באף אחד ונעצרה. הייתה אז בת 16, ממזרח ירושלים.

- מייסון מוסא - פיגוע דקירה סמוך לקבר רחל ביהודה ושומרון. מחבלת פלסטינית דקרה חיילת ופצעה אותה באורח קשה בעמדת בידוק ביטחוני.

- מרים סוואפטה - ניסתה לבצע פיגוע דקירה במחסום בבקעת בירדן בשנת 2015.

בין המחבלות שאמורות להשתחרר נמצאת גם אמו של המחבל שמואשם ברצח יהודה דימנטמן הי"ד שנרצח לפני כשנתיים בפיגוע ירי סמוך לחומש בשומרון. היא חשודה כי סייעה לבנה המחבל בהחבאת נשק ובכך שידעה על כוונתו לרצוח.

בין האסירות שצפויות להשתחרר נמצאת גם איסרא ג׳עאביס שניסתה לבצע פיגוע באמצעות בלון גז ב-2015, המטען התפוצץ ברכבה ומאז היא כלואה בישראל. היא ניסתה להשתחרר בפנייה לבית המשפט ופניותיה נדחו.

יצוין כי תושבי מזרח ירושלים שישוחררו במסגרת העסקה, יוחזרו לביתם. בניגוד לעסקת שליט, כל אחד יחזור לביתו. לא יהיו גירושים לחו״ל או לעזה.

שחרור מחבלים מלחמת חרבות ברזל פיגוע דקירה פיגועים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד