י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024
התגובות זורמות

בעולם מברכים על העסקה שהושגה: "מקווים שיסייע להקל על המשבר ברצועה"

ארה"ב, סין, צרפת ובריטניה הוציאו הודעות בהן הם מברכים את העסקה שהושגה וכוללת הפסקת אש למשך מספר ימים וכן שחרור חטופים

בעולם מברכים על העסקה שהושגה: "מקווים שיסייע להקל על המשבר ברצועה"
חלק מהחטופים צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לאחר שהממשלה אישרה את עסקת החטופים הלילה (רביעי) פורסמה הצהרת הנשיא ג'ו ביידן על שחרור בני הערובה בה הוא אומר ״אני מברך על העסקה להבטחת שחרור בני הערובה שנלקחו על ידי ארגון הטרור חמאס במהלך ההתקפה האכזרית נגד ישראל ב-7 באוקטובר.  ג'יל ואני שמרנו את כל המוחזקים כבני ערובה ואת יקיריהם קרוב ללבנו בשבועות רבים אלה, ואני שמח בצורה יוצאת דופן שכמה מהנשמות האמיצות הללו, שעברו שבועות של שבי ומסע ייסורים שלא יתואר, יתאחדו עם משפחותיהם לאחר שהעסקה הזו תיושם במלואה.

אני מודה לשיח' תמים בן חמד אל-ת'אני מקטאר ולנשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי על המנהיגות הקריטית והשותפות שלהם בהגעה לעסקה זו. ואני מעריך את המחויבות שראש הממשלה נתניהו וממשלתו התחייבו לתמוך בהפסקה ממושכת כדי להבטיח שהעסקה הזו תתבצע במלואה ולהבטיח מתן סיוע הומניטרי נוסף כדי להקל על סבלן של משפחות פלסטיניות חפות מפשע בעזה. אני מצפה לשוחח עם כל אחד מהמנהיגים הללו ולהישאר בקשר הדוק בזמן שאנו פועלים להבטיח שהעסקה הזו תתבצע במלואה. חשוב שכל ההיבטים של עסקה זו ייושמו במלואה.

כנשיא, אין לי עדיפות גבוהה יותר מאשר להבטיח את שלומם של אמריקאים הנמצאים במצב חמור כבני ערובה ברחבי העולם. זו הסיבה - מהרגעים המוקדמים ביותר של המתקפה האכזרית של חמאס - שצוות הביטחון הלאומי שלי ואני, עבדנו בשיתוף פעולה הדוק עם שותפים אזוריים כדי לעשות הכל כדי להבטיח את שחרור אחינו. ראינו את התוצאות הראשונות של המאמץ הזה בסוף אוקטובר, כששני אמריקאים התאחדו עם יקיריהם. העסקה של היום צריכה להביא הביתה בני ערובה אמריקאים נוספים, ואני לא אפסיק עד שכולם ישוחררו. העסקה של היום היא עדות לדיפלומטיה הבלתי נלאית ולנחישותם של אנשים מסורים רבים ברחבי ממשלת ארצות הברית להחזיר את האמריקאים הביתה״.

גם משרד החוץ הסיני הוציא הודעה בה הוא מברך את ההסכם שהושג. "סין מקווה שההפוגה תסייע להקל על המשבר ההומניטרי ברצועה". במקביל, גם צרפת ובריטניה בירכו על ההסכם בתיווך קטאר ומצרים. ממשרד החוץ הצרפתי נמסר כי בפריז מקווים לשחרור של אזרחים צרפתים במסגרת העסקה, ושר החוץ הבריטי דיוויד קמרון קרא "לכל הצדדים למלא אחר פרטי ההסכם", והוסיף כי מדובר ב"צעד קריטי" להמשך.

ארה"ב סין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד