כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024

סטנדרט הבריאות הגבוה בישראל גם במקום הנמוך בעולם

מרפאות מכבי במלונות המפונים מאזורי הלחימה, מגישות שירותי רפואה מגוונים לחברי מכבי. כדי להמשיך להגיש במקום את השירותים הנדרשים למפונים, סיירו מנהל מגזר חרדי במכבי ר' בן ציון פדר, מנהל מגזרים מחוז דרום במכבי ר' אריה קליין, וסגנית מנהלת תפעול במחוז דרום במכבי גב' אורלי קשת, בבתי המלון אליהם פונו תושבי הדרום, ששוחחו עימם ושמעו את צרכיהם

סטנדרט הבריאות הגבוה בישראל גם במקום הנמוך בעולם
מכבי ביקור במרפאת ים המלח עם ח"כ פינדרוס צילום: יח"צ

במהלך הסיור הגיעה למקום משלחת מהכנסת בראשות ח"כ הרב יצחק פינדרוס וח"כ דן אילוז, לעמוד מקרוב אחרי צרכי המפונים ופעילות שירותי הרפואה במקום, שנפעמו לשמוע מהמפונים את פעילותה של מכבי ברוחב לב ובמקצועיות כבר למעלה מחודש ימים לכל חברי קופות החולים. המפונים הודו להנהלת מכבי על השירותים במקום ועל היוזמה להקמת עמדה להזמנת תרופות מבית 'מכבי פארם' במשלוח חינם עד המלון.

מיד עם קבלת ההודעה על פינויים של משפחות רבות מיישובי העוטף, פתחה מכבי מרפאות בים המלח, מצפה רמון, רחובות, נתניה, ירושלים ובערים נוספות. הנהלת מכבי עוקבת מקרוב אחר פעילות כלל המרפאות ומקיימת סיורים בשטח מעת לעת כדי לעמוד מקרוב על הצרכים הנדרשים לשוהים במלונות ועל מנת להגיש שירותי רפואה במקום.

כחלק מכך, קיימו מנהל מגזר חרדי במכבי ר' בן ציון פדר, מנהל מגזרים מחוז דרום במכבי ר' אריה קליין, וסגנית מנהלת תפעול במחוז דרום במכבי גב' אורלי קשת, סיור בבתי המלון בים המלח בהם שוהים המפונים, ובמהלכו דיברו עם המפונים, שמעו את הערכתם על פעילותה של מכבי ובחנו את השירותים הניתנים להוספה ולשיפור.

במהלך הסיור ביקרו במרפאה המיוחדת שהוקמה במקום, כשקומת הספא במלון הפכה למרפאת מכבי עם מיטב שירותי הרפואה במגוון תחומים. בנוסף, היות שבאזור ים המלח אין בית מרקחת שיספק מענה לכל הצרכים של אלפי המפונים, פתחה מכבי עמדה של מכבי פארם בה מטופלות כל הפניות של מי שזקוק לתרופות או לכל מוצר בית מרקחת אחר. המוצר או התרופה שהוזמנו בעמדה, מגיעות במשלוח חינם עד המלון.

לאורך כל הסיור הייתה ניכרת ההתגייסות של עובדי מכבי להעניק שירות למפונים במרפאה שהוקמה במלון. אחת מהאחיות במקום היא אחות מכבי ששיכלה את בנה במהלך הלחימה. חלק מצוות האחיות במרפאה הן עובדות מכבי במרפאות באזורי העוטף, שהעניקו שירותי רפואה דחופה תוך כדי הטבח הנורא, ועוד סיפורי גבורה של עובדי מכבי שמעניקים שירות לחברים בכל עת.

תוך כדי הסיור במקום הגיעה משלחת מהכנסת בראשות ח"כ הרב יצחק פינדרוס וח"כ דן אילוז, לעמוד מקרוב אחרי צרכי המפונים ופעילות שירותי הרפואה במקום. בביקורם במרפאה התפעלו מהשירותים שמכבי מגישה וממקצועיות הצוות. הח"כים ציינו לשבח את הענקת השירותים שמגישה המרפאה לכלל חברי קופות החולים ולא רק לחברי מכבי.

המרפאה מופעלת על ידי עובדי מכבי, שרובם הינם חלק ממשפחות המפונות המתארחים במלונות באזור, אשר ביקשו להעניק את השירות המסור אותו הם נותנים במשך כל השנה, גם במצבים מורכבים ושונים, ועל אף היותם חלק ממשפחות שכולות ל"ע.

המרפאה כוללת שירותי רפואה רבים ובהם; רופאי משפחה, צוות אחיות , צוותים של בריאות הנפש, מעבדה 4 פעמים בשבוע, וכן שירותי רפואה מקצועית של אורתופד, עיניים, א.א.ג., נשים ותחומים נוספים שמזהים שיש בהם צורך.

בסוף הסיור, סיכם מנהל מגזר חרדי במכבי ר' בן ציון פדר ואמר: "עובדי מכבי הינם סמל ודוגמא למסירות למען הקהילה והחברים, כשבכל מצב הם באים ומעניקים את השירות הרפואי במקצועיות ובמאור פנים. מכבי ממשיכה לקיים רציפות תפקודית בכל הארץ בהתאם להוראות ולמצב הביטחוני כדי להמשיך להגיש לחברים את סטנדרט הבריאות הגבוה בישראל".

מכבי שירותי בריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד