י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
17 תיקי הוצאה לפועל

תושבת אשקלון ללא ממ"ד: השופט פסק על הפחתת ריביות בסך 880 אלף ₪

"ניתן לראות גם במצבם של החייבת ובני משפחתה המתגוררים בעיר אשקלון בדירת עמיגור, ללא ממ"ד או מקלט וכידוע העיר אשקלון סובלת ממתקפות טילים מרובות כטעם נוסף להפחתת הריביות בתיק" קבע רשם חדלות פירעון בלשכת ההוצאה לפועל בתל אביב, יניב דיין

תושבת אשקלון ללא ממ"ד: השופט פסק על הפחתת ריביות בסך 880 אלף ₪
דוברות המשטרה

רשם חדלות פירעון בלשכת ההוצאה לפועל בתל אביב, יניב דיין, הורה על הפחתת ריביות בסך 880 אלף ₪ לחייבת שהתנהלו נגדה 17 תיקי הוצאה לפועל. הרשם קבע כי החייבת תמשיך לשלם לפרק זמן של 24 חודש תשלום חודשי של 250 ₪.

"ניתן לראות גם במצבם של החייבת ובני משפחתה המתגוררים בעיר אשקלון בדירת עמיגור, ללא ממ"ד או מקלט וכידוע העיר אשקלון סובלת ממתקפות טילים מרובות כטעם נוסף להפחתת הריביות בתיק" קבע הרשם.

בהחלטה ציין הרשם יניב דיין, כי החייבת הינה חייבת מוגבלת באמצעים, כאשר תיק האיחוד הוקם בשנת 1997. מרבית תיקי החייבת הינם ישנים, כאשר התיקים בגין חובותיה העיקריים של החייבת נפתחו בשנים 1988-1990. 

לחייבת 17 תיקים בהם סך החובות בפתיחה (הכולל תשלום אגרה ושכר טרחה א') עומד על סך 95,144 ₪. סך החוב בעילה עומד על סך של 84,632 ₪. החייבת שילמה עד היום עשרות אלפי שקלים, כאשר בחלק מהתיקים שולם החוב בפתיחה. סכום החוב להיום מסתכם ב - 892,489 ₪. 

עוד צוין בהחלטה, כי החייבת ילידת 1963 (בת 60), עקרת בית, המוכרת כנכה על ידי המוסד לביטוח לאומי, לאור מוגבלות שכלית, ומתקיימת מקצבת נכות. בעלה של החייב מוכר אף הוא כנכה ובדרגת אי כושר של 75%. בעלה של החייבת מתקיים מקצבת נכות ומשכר מינימום. החייבת, בעלה וילדיהם מתגוררים בדירת עמיגור. לחייבת ולבעלה 7 ילדים (6 מהם בגירים), אחת מהבנות מוכרת כנכה ומקבלת קצבת נכות מהמוסד לביטוח לאומי. 

בהחלטה, הדגיש הרשם, כי הזוכים כולם מחוברים בתקשורת מחשבים ומשבחרו לא להתייצב, הוא רואה אותם כמי שהשאירו את ההחלטה לשיקול דעתו.

הרשם הוסיף, לאור הטעמים המיוחדים שפורטו בהרחבה בהחלטה ובדיון, הוא סבור שמתקיימים טעמים מיוחדים להפחתת ריביות ולטעמים המצטברים ניתן לראות גם במצבם של החייבת ובני משפחתה המתגוררים בעיר אשקלון בדירת עמיגור, ללא מרחב מוגן דירתי או מקלט וכידוע העיר אשקלון סובלת ממתקפות טילים מרובות כטעם נוסף להפחתת הריביות בתיק. לפיכך, קבע הרשם, כי החייבת תמשיך לשלם לפרק זמן של 24 חודש תשלום חודשי של 250 ש"ח. לאחר שתעמוד בהסדר ייסגרו כל תיקי ההוצאה לפועל הפרטניים וייסגר תיק האיחוד, תבוטל ההכרזה וההגבלות שהוטלו מכוחה.

 

פיצוי כספי מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד