י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
קריסת מערכות

יגון עמוק: אשת הר"מ נפטרה לאחר ייסורים קשים

הגב' אסתר ברוריה סיניסון ע"ה נפטרה לאחר חודשיים שבהם היתה מורדמת ומונשמת • הותירה אחריה את בעלה הגאון רבי יצחק דוד שליט"א, ועשרה בנים ובנות – כולם נשואים ובעלי משפחות • נפילה, חבלה, זיהום, קריסת מערכות ולאחריה שנים של סבל בל יתואר • המשפחה נותרה עם חובות כבדים מהתקופה הבלתי נתפסת שעברה עליה בשנים האחרונות

יגון עמוק: אשת הר"מ נפטרה לאחר ייסורים קשים
מודעת האבל צילום: באדיבות המצלם

טרגדיה כואבת במיוחד ברמות ד' בירושלים, עם פטירתה של הגב' אסתר ברוריה סיניסון ביום ראשון השבוע, אשת הר"מ האהוב והמוערך הגאון רבי יצחק דוד סיניסון שליט"א, ואם לעשרה ילדים שאת כולם זכתה להשיא בחייה חסדי שמים. בת 60 היתה בפטירתה.

בעבר הייתה עובדת כמזכירה בסמינר בירושלים, כדי שתוכל לפרנס את משפחתה, ולאפשר לבעלה לשקוד על תלמודו ללא הפרעה.

לתרומה למשפחה האבלה הקליקו כאן>>>

בשנים האחרונות התדרדר משמעותית מצבה הרפואי, וכבר כמעט לא היתה מסוגלת לעבוד. הכל התחיל כשהיא נפלה ונחבלה לפני מספר שנים, ובעקבות ניתוח שנאלצה לעבור החל זיהום להתפשט בגופה ואושפזה במצב קשה במיוחד עם קריסת מערכות. מצבה התייצב לאחר מכן, והיא שוחררה מבית החולים, אבל גופה נחלש והיא לא שבה לאיתנה הראשון, וחוותה עליות ומורדות רבים וייסורים גדולים.

בתחילת חודש אלול האחרון עברה ניתוח מורכב, שהיתה תקווה כי ייצב את מצבה ותשוב לחיים תקינים, והוא אכן הוכתר בהצלחה, אך חלה הדרדרות חמורה בכמה ממערכות גופה ושוב היתה מורדמת ומונשמת, מה שהוביל שוב לנסיגה חמורה במצבה.

כעבור חודשיים מצבה התייצב והחלה בתהליך שיקומי, עם תקווה ואור בקצה המנהרה, אלא שביום שישי האחרון זיהו הרופאים שהיא סובלת מדימום פנימי, ומזיהום חמור. היא הועברה בבהילות לבית החולים וולפסון בחולון שם עברה ניתוח חירום, אבל נגזרה הגזירה וביום ראשון בבוקר השיבה נשמתה ליוצרה.

ידידי המשפחה מציינים שבחסדי שמים זכו אסתר ע"ה ובעלה שיחי' להשיא את כל ילדיהם, כך שאין צורך להקים קרן עזרה וסיוע ליתומים שעדיין לא התחתנו. עם זאת, הגב' סיניסון לקחה על עצמה ועל כתפי בעלה חובות לא קלים כדי לחתן את הילדים – חובות שאותם היתה אמורה לכסות בהמשך מהמשכורות הצנועות שלהם, אולם נאלצה להפסיק לעבוד בגלל מצבה הרפואי, כך שלא הספיקה להחזיר אותם למרבה הצער.

לא זו בלבד, אלא שאף אחר פטירתה המשכנתאות הרבות שניטלו לנישואי הילדים נשארות ואינן משולמות ע"י חברות הביטוח שסרבו במשך השנים לבטח אותה עקב מצבה הרפואי.

החובות הכבדים מעיקים, לא מאפשרים למשפחה להמשיך הלאה. הם חייבים לכסות את החובות, ולסייע לאב האלמן לצאת מהבור העמוק שבו הוא מוצא את עצמו אחרי שנים של מאבק על חייה של רעייתו.

הציבור מתבקש לסייע, לכבודה של אותה אשה חשובה שהקדישה את כל חייה לתורה ולעבודת ה', ולמענו של האברך היקר, תלמיד חכם מופלג שמחלק את זמנו בין לימוד בשקדנות בכולל האברכים, ובין הרבצת תורה כר"מ בישיבה ורב לתלמידים.

לתרומה למשפחה האבלה הקליקו כאן>>>

קופת העיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד