י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

מח"ש החליטה: ייסגר תיק חקירת תוקפי שרקי

השוטרים שתקפו את כתב גל"צ לשעבר לא יעמדו לדין • שרקי: "מה עוד צריך כדי להעמיד שוטרים אלימים לדין?"

מח"ש החליטה: ייסגר תיק חקירת תוקפי שרקי

כמעט שנה אחרי ששוטרים תקפו את הכתב יאיר שרקי, בעת שסיקר הפגנה, הודיעה מח"ש כי התיק נסגר "מחוסר אשמה".

בחודש שבט תשע"ד, במהלך הפגנה שנערכה בצומת שמואל הנביא בירושלים, כמחאה נגד הסגירה הלילית של ציון הגר"ע יוסף, הותקף באלימות יאיר שרקי על ידי שוטרים. שרקי, היה אז כתב של רדיו גלי צה"ל, והיום הוא כתב חדשות ערוץ 2.

עד ראייה שנכח במקום סיפר ל'בחדרי חרדים', כי שרקי ניסה לערוך ראיון עם אשה שנכחה בהפגנה והפגינה אף היא: "שוטר ניגש לשרקי וביקש ממנו לעזוב את המקום, הוא הסביר לו שהוא עיתונאי מגל"צ ועושה ראיון, אך השוטר לא נעתר לבקשתו, ותקף אותו באלימות קשה ובבעיטות בפלג גופו התחתון".

היום, כמעט שנה אחרי, שרקי קיבל מכתב מהמחלקה לחקירת שוטרים, בו הודיעו לו כי "עם סיום החקירה, ולאחר שבחנו את חומר הראיות ואת מכלול הנסיבות הרלוונטיות לתיק זה, החלטנו לסגור את התיק מחוסר אשמה".

במכתב מבהירים "כי ניתוח הראיות והגירסאות השונות העולות מחומר החקירה, משקלן של כל אלה, ובחינת מכלול נסיבות העניין, לא ביססו באופן ממשי חשד סביר ביחס להאשמתם של החשודים נגדם התלוננת".

בתגובה, שרקי כתב בדף הפייסבוק שלו: "כך זה נראה לפני כמעט שנה, כששוטרים תקפו אותי כשסיקרתי הפגנה ליד קבר הרב עובדיה. לא אוהב את התמונות האלה, לא מחפש נקמה אישית, ובטח לא רוצה להתבכיין, אבל כשקיבלתי היום את המכתב הזה ממח"ש, שמודיע על סגירת החקירה מחוסר אשמה (!) הסתכלתי שוב בתמונות ולא הצלחתי להבין מה עוד צריך כדי ששוטרים אלימים יועמדו כאן לדין".

שרקי בדבריו מותח ביקורת על סגירת התיק ומוסיף: "אם זה מה שקורה בתיק שעוד זכה לפרסום כלשהו, תארו לכם באיזו קלות זה קורה בעוד 93% מהתיקים שנסגרים כל שנה, רובם אפילו בלי חקירה".

על ההחלטה לסגור את התיק ניתן לערער תוך 30 יום. שרקי טרם החליט האם לערער.



יאיר שרקי מחש משטרה אלימות תיק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד