כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

בלעדי: למי העיף הרבי מויז'ניץ את המשקפיים?

עוד בלייבל'ה: מפגש משולש בין דרעי לישי, קלרמן דוחף רכב ובן צור משמן מנוע • וגם: פינת חידות נשכנית במיוחד

בלעדי: למי העיף הרבי מויז'ניץ את המשקפיים?

שלא כהרגלו, לייבל'ה יפתח את המדור בחידה, שתסייע לקוראיו הנאמנים להבין את המסלול הפתלתל שעבר השבוע: באלו שלושה מקומות, יום אחרי יום, נצפו יו"ר ש"ס ח"כ אריה דרעי והקולגה מ'העם אתנו' ח"כ אלי ישי? בין הפותרים נכונה יוגרל רבע עוף על מצע אורז מכובס.

ומכאן לפירוט בהרחבה: כבר ביום ראשון נאלץ לייבל'ה לעלות במבזק דחוף לאחר נישואיו של העסקן הירושלמי האהוב שרגאל'ה ניימן, ביום שני השכים לייבל'ה קום והטריח את עצמו לברית של הבוס שלא אוהב שכותבים עליו, ובשלישי, לאחר שהאזין לחזן הפופולארי דובהל'ה הלר מבצע 'הנרות הללו' בנוכחות ראש הממשלה - מיהר בחסות טרמפ מזדמן לאולמי טרופיגן בפתח תקווה, שם חגגו כל המי ומי ומי בחתונת אהרל'ה נחשוני, בנו של האיש והאגדה יצחק נחשוני.

אבל כל זה כאין וכאפס מול הבשורה המרה שניחתה כרעם ביום בהיר על עובדי משרד 'ביכלר יח"צ ואסטרטגיה בע"מ', עם הילקחו לשמי מרומים של הסב הישיש רבי יהושע ביכלר ז"ל. לייבל'ה מאחל לנכדים המסורים שלא יידעו עוד צער.

על הדרך הספיק לייבל'ה לבקר במעמד החשוב של קרן ההסעות, לצפות בגדולי ישראל מעתירים בתפילה עבור תורמי קופת העיר ואפילו להאזין לכינורו של האדמו"ר מפרמישלאן. אין ספק שהמסלול המפרך סייע להשיל את הקלוריות שנתווספו בזלילת הסופגניות.

מה קרה להשקפה של האדמו"ר מויז'ניץ?
ומכאן לנושא המדובר של השבוע - הפריימריז התקדימי של 'שלומי אמונים'. בסיעה החרוצה מיהרו למנות נציגים לוועדת הבחירות מכל הערים ברחבי הארץ. לייבל'ה נחרד לשמע מצבו הבריאותי של שר העסקנים לבית צאנז ומ"מ ראש עיריית נתניה, שמעון שר, שכבר בסוף השבוע שעבר קדח ראשו בחום ונבצר ממנו להשתתף באסיפה. לייבל'ה תוהה האם בית החולים של החסידות אירח אותו? ואולי לאחר שידחוף קוויטל לאדמו"ר של 'שלומי אמונים', הוא יעניק לו ברכה שתבריא אותו עד האסיפה הבאה.





ואם בצאנז עסקינן, יום למחרת הישיבה המדוברת בשלומי אמונים, נצפה חבר הכנסת הגוראי יעקב ליצמן משתתף בהדלקה בחצר צאנז במשך ארבע שעות ומאזין ברוב קשב לדברי הפלפול של האדמו"ר. בסופה של ישיבה ארוכה על הספסל ליצמן יצא מרוצה ונהנה מדברי התורה, שיספיקו לו לפחות עד אחרי ה'ניטל'.





עוד בענייני צאנז: דובר החסידות והמושך בחוטים יוסף יצחק יעקובוביץ רכש רכב חדש מיד שניה, וכבר נצפה חורש את כבישי הארץ. לייבל'ה כמעט תפס תמונה בחניון של אולם אירועים במרכז, אך ויתר לדובר המסור.

ומכאן לשמחה הגדולה בחצר חסידות סערט ויז'ניץ – ויז'ניץ, אליה הגיע גם האדמו"ר מויז'ניץ (כן, בלי כ"ק). כאשר הגיע לאחל מזל טוב לאחד הסבים, שקע הרבי ברזין טמירין וידו התנגשה [בלי כוונה!] במשקפיו של גבאו המסור ואיש סודו של אחיו בנצי שטנגר. המצלמה קלטה את משקפי שטנגר במעופם, ולייבל'ה מסכם בצער כי כשחסר בהשקפה - חסר גם בראייה למרחוק של הרבי.





ועדיין באותה שמחה: בבוקר שלאחר הנחת התפילין בחיפה, נצפו צוות הצלמים האיש וההקלטות נפתלי לרר, כוכב הצפון אהרן ברוך ליבוביץ' ויהושע פרוכטר כשהם תוספים מנוחה בין ההלל ללחיים טיש.





ומסערט ויז'ניץ לקרית ויז'ניץ בבני ברק, שם נצפה השבוע חבר הכנסת משה גפני כשהוא עסוק מתמיד ומעיין במכשיר הסלולרי שברשותו שלא שודרג כבר כמה שנים. מוישה, מתי יהיה לך ווטסאפ?





ואילו עוזרו של גפני, חה"כ אורי מקלב, נצפה מגיע לכנסת כישיבישער לכל דבר, עם שקיות שקופות.





ועדיין בכנסת: לייבל'ה, שמגיע לכנסת גם בימי הפגרה, שם לב לרכב חדש שהתלבש על החניה השמורה לח"כ לפיד. לרגע חשב לייבל'ה שסוף סוף לאחר שנתיים נמצא הכסף. אלא שבדיקה מהירה גילתה שהרכב שייך בכלל לעוזר של ח"כ מיהדות התורה, [השם המלא שמור במערכת. ל.] שרצה להרגיש שר אוצר לרגע. והעיקר שאייכלר הגיש תוכנית בקול חי השבוע.





ובניגוד ללייבל'ה, מי שמנצל היטב את הפגרה הוא חבר הכנסת הטרי יואב בן צור מש"ס, שרגע לפני שהוא מסתער על השטח כדי להבטיח את מקומו בכנסת הבאה - יצא לבדוק שמן במוסך ירושלמי והמתין בתור כאחד האדם. לייבל'ה תיעד.





ואילו את שר הפנים, גלעד ארדן, מצא לייבל'ה השבוע כשהוא מעתיר בתפילה בקבר רחל אימנו. לייבל'ה תוהה האם גלעד בא לבקש על העתיד, שמצבו של הליכוד בסקרים יתייצב, או שמא בא לברך על פרישתו של סער, שתאפשר לו להתברג גבוה יותר בפריימריז?

צילום: אליעזר סמט - דוברות מוסדות רחל אמנו




דוד קליגר, שנעדר ממסיבת הח"י לקול חי ברמדה וחגג יום נישואין בצפון, לכד את השר לשעבר ואיש הנדל"ן אריאל אטיאס מעתיר בתפילה בקבר רבי שמעון בר יוחאי במירון. המדור בטוח כי מלבד תפילת השר לשעבר להצלחה בעסקים, הוא התפלל כנראה גם שתשרה אחדות בספינה שנטש.



סיקור נרחב: החתונה של שרגא
לייבל'ה שפשף את עיניו שוב ושוב באחת החתונות בהן השתתף, כאשר צפה בחה"כ יעקב אשר מ'דגל' בצוותא חדא עם רבה של ירושלים הגאון רבי אריה שטרן. לא בטוח שיעקב אשר זיהה במי מדובר, אבל המצלמה זיהתה היטב.





אך מי שיעקב אשר בוודאי מזהה וכמעט שפקק את אצבעותיו בלחיצת יד חזקה - הוא איש 'בני תורה' יהושע פולק.





ואם עדיין מסקרן אתכם מה 'בני תורה' מתכננים להצביע בבחירות הקרובות, הרי שלייבל'ה גילה כי במפגש אקראי סגרו שני חברים טובים עם אפשטיין ופולק דיל בנושא - שטרם ניתן לפרסום.





אחוות טבריינים: סגן ראש עיריית ירושלים ומחזיק תיק חינוך חרדי צביקה כהן סיים עוד יום של קבלת קהל בשכונות ירושלים והגיע לסעוד ב'מסעדה היהודית' ברחוב ירמיהו עם עוזרו יוני משריקי, כשלפתע ראה את סגנית יו"ר הכנסת ח"כ גילה גמליאל ובעלה חובב גמליאל. השניים החלו לשוחח והעלו חוויות משותפות על העיר טבריה - בה גדלו בעלה של גילה וצביקה עצמו.





בחזרה לחתונות השבוע: כפי שלייבל'ה הבטיח הוא מגיש סיקור מורחב מחתונתו הגדולה של חביב הברנז'ה באולמי בית ישראל בירושלים. חתונה שזכתה לסיקור חי בלילה בערוץ 2, ואפילו המקובל הרב בניהו הגיע היישר מנישואי הסלב ציון ברוך [למען הסר חשד, לייבל'ה שמע לראשונה את שמו של ברוך מהצמוד של הרב, ורב הסלב'ס בזכות עצמו - מרדכי חסידים], ופגש בכניסה את ח"כ אלי ישי.





במהלך השמחה של שרגא גילה לייבל'ה כי קובי רוזנשטיין, נאמן הבית בחזון איש 5, חבוש כובע קנייטש לראשו - שלא כמסורת משפחת רוזנשטיין להתעטר בכובע עגול וחליפה קצרה. לייבל'ה בירר את סיבת הדבר, וגילה כי רוזנשטיין יחגוג בקרוב בר מצוה לבנו הגדול שעתיד לחבוש קנייטש, וכדי ליצור הרמוניה משפחתית, שינה גם הוא מהרגלו.





ואם ברוזנשטיין עסקינן, האח שלמה נצפה השבוע יחד עם החברותא לבית קלרמן כשהם מסייעים לדחוף רכב בירושלים. לייבל'ה תמיד טוען שגמרא שוטנשטיין של קלרמן יכולה לשמש לעזר, והוא נזכר שמשפחת רוזנשטיין בעלת ניסיון בעיסוק בנושאי תחבורה בבירה.





ובחזרה לניימן: עוד לפני שהחתן נמלט החוצה וביצע סלפי עם לייבל'ה, הנציח האחרון בפינת העישון חיבוק מעניין בין שלומי גיל מ'משפחה' לעויזר דרוק מ'בקהילה'. השניים החליפו חוויות ממהמערכת ברחוב החשמונאים בבני ברק, לא לפני שעויזר לימד את כולם את השירים החדשים והג'ינגלים שמכר למפלגות לקראת הבחירות, ובעיקר השיר המיוחד 'ואריה עם ישי מי לא יירא' המסמל אחדות מיוחלת.





קוראי טורו של הפרשן החרדי הבכיר אבי בלום השבוע, נחשפו לציטוט של אחד מראשי הערים החרדיות בהרי יהודה, שסינן מתחת לשפמו 'בא הרוג ברגליו' כאשר צפה בח"כ ישי נכנס לאולם. לייבל'ה רק חפץ לעדכן כי המשפט נאמר על ידי אותו אדם, באותה סיטואציה, ערב לפני שבלום שמע אותו - בחתונתו של ניימן, כמובן.

ולסיום, בשבע ברכות שארגנו הלקוחות של שרגא במסעדת מתילדה, נצפה חונה דייטש בחיבוק דב עם הקלידן דודי פלדמן. לייבל'ה נזכר בערגה בביצוע המופלא של חונה בחתונה, אין ספק ש'המנגנים' מצאו סולן ראוי.



במה מדליקין
בהדלקה המובילה של חסידות גור, צץ השבוע מלבד העיתונאי המצייץ ואהוב לייבל'ה גם יו"ר הקואליציה זאב אלקין, שבא לסגור ככל הנראה 'דילים' מקדימים לקראת הבחירות, וסגן ראש עיריית ירושלים מאיר תורג'מן. לייבל'ה הבזיק.





פרק מיוחד הקדיש לייבל'ה השבוע ל'מצוות היום': טקס מיוחד של הדלקת נרות חנוכה עם נשיא קוסטה ריקה נערך עם רבה הראשי של המדינה ותושב בני ברק במקור - הרב פרובר. לייבל''ה התרגש אחרי כזאת הדלקה, והתרגשותו גברה שבעתיים כשנודע לו שפרקליט הצמרת משה יצחק אוסדיטשר נמנה על בכירי הקהילה היהודית בקוסטה ריקה, ומרבה לפקוד את המקום כשצריך עזרה.





טקס מיוחד של הדלקת נרות צד את עינו של לייבל'ה דווקא בנמל התעופה בן גוריון. שם היו מי שראו את מנחם שפירא, הסגן של בני ברק והמוניציפאלי של 'דגל' [בהזדמנות זו מתחנן לייבל'ה בפני קוראיו היצירתיים למצוא תואר מקוצר שיכיל את שלל כובעיו של שפירא]. בתחילה חשב לייבל'ה שמדובר בנסיעה מיוחדת לחו"ל, אך לאכזבתו התברר כי שפירא הגיע כדי להדליק את הנר השישי בנתב"ג.





אפרופו שפירא, עינו החדה של לייבל'ה קלטה השבוע שני שועלים פוליטיים משופשפים למדי, שהריחו בחירות ופתיחת המטות וקיימו שיחת תיאום בעיבורה של עיר. מדובר כמובן בשפירא ובראיס המקומי - חנוך זייברט.





הדלקה נוספת הייתה השבוע בלשכת עורכי הדין, בהשתתפות 300 עורכי דין. בין המשתתפים: שגרירים, קונסולים ועורכי דין חרדים, ובהם עו״ד רוני פאלוך, המתכונן לחתונת בתו בעוד כשבועיים. את החנוכייה הדליק רב הכותל והמקומות הקדושים הגר"ש רבינוביץ, דברי ברכה נשא סגן שר הדתות אלי בן דהן, שלייבל'ה מאחל לו מכל הלב בהצלחה בפריימריז הפנימיים בבית היהודי. אחר הטקס נצפה מנכ"ל הלשכה, עו״ד גיל סלומון, משוחח ארוכות עם הרב והכותל.





לוחות המודעות בירושלים ובבני ברק בישרו בימים האחרונים על ספר חדש שהופיע בחנויות הספרים - חכמת הנפש היהודית בדרכו של הגרש״ז אויערבאך זצ״ל. לייבל'ה גילה את עורך הספר, כותב הטורים הפופולארי שלמה קוק, מנצל את הסיילים וחוגג את חג החנוכה בקרב בני משפחתו בלונדון.



מי עבר טסט ומי עבר תאונה?

הנחמה של יאיר שרקי
למרות שתיק החקירה בעניין השוטרים שתקפו את העיתונאי מסולסל הפאות יאיר שרקי נסגר, זכה הכתב למנה גדושה של קורת רוח, כאשר שעות אחדות קודם לכן צייצה מגישת החדשות בערוץ בו הוא מועסק - יונית לוי - תמונה של הכתב החרוץ בעבודתו בנווה אילן, תחת הכותרת "שינויים בחברת החדשות".





בשבוע שעבר חשף לייבל'ה את הפוטו שופ שהכה גלים בחצר המהר"א מסאטמר ואף את מפיץ הפוטו שופ שנאלץ להיות על כף ה'מאזניים' וכילה זעמו ביתר שאת בכל מי שנקרה בדרכו.

ואם בפוטו שופ עסקינן, עינו של לייבל'ה צדה השבוע טעות חמורה ומבלבלת בין שני אדמו"רים גדולים. צפו במודעה ותשפטו בעצמכם.





ובעיתון שאסור שתהיה בו טעות, 'יתד נאמן', התקיים בסוף השבוע הקודם דיון מעמיק על הקריקטורה שאייר יוני גרשטיין, בה נראה חבר הכנסת אלי ישי עומד בסמוך למשגר טילים ומנסה למשוך טיל, כאשר מפיו יוצאת קריאה: "אני אנווט", ובסמוך ישנו בונקר של החזית החרדית. לאחר דיונים חוזרים ונשנים הוחלט לפסול את האיור. לייבל'ה תוהה האם זאת הסיבה שאלי ישי הגיע בסוף להדלקת נרות בבעלזא ולא בחזון איש 5.





ולסיום: בפינת ציוץ השבוע, זכתה ללא ספק התכתבות משעשעת משהו בין זקן הפרשנים החרדים לקולגה הסרוג מערוץ 2.



פינת המזל טוב:
ברכת מזל טוב לרב חנניה צ'ולק, יו"ר ארגון החסד עזר מציון, שהפתיע אפילו את לייבל'ה בשידוך שסגר השבוע, לאחר שהכחיש בעבר כי בכוונתו להתחתן וציין כי הנושא כלל לא עומד על הפרק.

אברהם רכטשפר, המנהל המקצועי של המבשר ואחד המומחים בטיסות ברחבי העולם, לרגל שמחת נישואי בנו הערב (ה') באולמי ארמונות חן בשעה טובה.

הסופר הרב יעקב ב. פרידמן לרגל שמחת נישואי בנו אברהם ישראל, לייבל'ה משער שמקומו של אלי ישי לא נפקד מהאירוע.

ברכת מזל טוב לצלם עולם התורה הספרדי יעקב כהן המוכתר בכל מידה נכונה, לרגל שמחת הולדת בתו השבוע בשעה טובה. למרות הלידה, כהן לא לקח חופשה והמשיך להיצמד לצמרת הש"סית ולתעד.



פינת החידות:
מי הכתב לענייני חרדים ששימש כמלצר בקייטרינג שנסגר מחוסר עניין, ואשר היה בבעלותו של דובר חסידות גדולה שהושיבה את אלי ישי במקום מרוחק בהדלקת נרות חנוכה?

רמז למתקשים: לראשונה מזה חודשים ארוכים שמו של הדובר המדובר לא הוזכר במדור.

מי ה'משפיע' שסיפר השבוע באקראי פעמיים, בשני אירועים שונים, באוזני לייבל'ה, כי ברשותו "מלאי של 500-600 עניבות"?

ואחרון לסיום: איזה 'דגלאי' בכיר פרגן לדובר הש"סי על "ההצלחה להישאר בסקרים מעל אחוז החסימה"? ומה ענה לו יעקב החייכן?
לייבלה ניימן מאיר גל ברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד