א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
מפח נפש למשפחות

עסקת שחרור החטופים לא תצא מחר לפועל

מפח נפש גדול למשפחות החטופים והם יאלצו להמתין עוד יממה אחת לפחות עקב כך שנרשמת דחייה ביציאת העסקה בין ישראל לחמאס - לפועל | ישראל עדיין לא קיבלה רשימה של חטופים שאמורים להשתחרר

עסקת שחרור החטופים לא תצא מחר לפועל
חלק מהחטופים צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

אחרי שמדינה שלימה עצרה את נשימתה וציפתה מחר (חמישי) לקבל את פניהם של חטופים ראשונים משוחררים במסגרת העסקה שגובשה מול חמאס בתיווך קטאר ומצרים, ראש המל"ל צחי הנגבי מעדכן כי המגעים לשחרור חטופינו מתקדמים ונמשכים כל העת. אולם, "תחילת השחרור תתבצע על פי ההסכם המקורי בין הצדדים, ולא לפני יום שישי".

בכיר ישראלי אומר הלילה שיש עיכוב של 24 שעות לפחות היות וההסכם לדבריו עדיין לא נחתם. מעריכים שלא מעבר ל-24 שעות עם אופטימיות זהירה. "נכון לכרגע ישראל לא קיבלה רשימה של חטופים שאמורים להשתחרר", מוסיף אותו גורם.

מה חסר כדי להשלים עסקה? אין רשימה בידי ישראל. עד כה עברו רשימות כלליות בין הצדדים, לא ספציפית לגבי הפעימה שהייתה אמורה להיות מחר. בנוסף חמאס לא חתם סופית על העסקה מול קטאר, לא סוכם סופית על מנגנון ההחלפה איך הוא יעבוד בדיוק לפרטי פרטים. כמו כן מחלוקת מינורית על המותר והאסור בזמן הפסקת האש.

בתוך כך, ה'ניו יורק טיימס' מדווח כי שעות לאחר שישראל וחמאס הסכימו על הפסקת אש זמנית ולשחרורם של כמה בני ערובה ואסירים, מסתבר כי נכון ליום רביעי אחר הצהריים שעון ניו יורק, הם לא הכריזו על תוכניות ספציפיות לשחרור לפחות 50 נשים וילדים ישראלים המוחזקים בעזה, כולל מתי ישוחררו אנשים ומי ייכללו ברשימה.

עוד דווח, כי צה"ל הודיע גם כי הוא "ממשיך להילחם ברצועת עזה", והדגיש כי ההסכם להפסקת הלחימה עדיין לא קיים.

כזכור, בישיבת הממשלה בלילה שבן שלישי לרביעי שבה אושרה העסקה, נאמר לשרים כי הפעימה הראשונה צפויה להתבצע כבר ביום חמישי, אולם כאמור המשפחות המצפות בכיליון עיניים להתאחד עם יקיריהם מחדש מתאכזבות הלילה לגלות כי אין עסקה לעת עתה.

החמור מכל משפחות החטופים לא קיבלו עדכון על דחיית מועד ביצוע העסקה, והן שמעו על כך מההודעה של ראש המל"ל צחי הנגבי לתקשורת.

שחרור מחבלים חמאס מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד