י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024
מנצלים את הפסקת האש

ארה"ב לוחצת על ישראל להקים אזורים בטוחים בעזה

בכירים בממשל ביידן מבקשים מישראל לנקוט צעדים שיפחיתו את מניין ההרוגים האזרחים בעזה ולהחזיר את השירותים העירוניים. גורמים אמריקניים אומרים שמניין ההרוגים בעזה כ-13,000, גבוה מדי

ארה"ב לוחצת על ישראל להקים אזורים בטוחים בעזה
צה"ל בעזה צילום: דובר צה"ל

הנשיא ביידן ואנשיו מנצלים את הפסקת האש כדי לדחוף את ישראל לנקוט בצעדים רחבים שמטרתם לצמצם את הפגיעה באזרחים פלסטינים, כולל הקמת אזורים בטוחים, מתן הרבה יותר סיוע ודלק, וכן להחזיר שירותים בסיסיים כמו מים וחשמל, כך אומרים גורמים אמריקאים ל'ניו יורק טיימס'.

פקידים אמריקאים וקטארים גם דוחפים את הישראלים לשקול להאריך את הפסקת המתוכננת לארבעה ימים, אם יש סיכוי לשחרר עוד בני ערובה שבידי חמאס. ישראל ממשיכה לדחות את הקריאות להפסקת אש ארוכת טווח, למרות הדאגה הגוברת של ארה"ב לגבי המחיר ההומניטרי בעזה.

הגורמים האמריקאים, שאומרים כי הם תומכים בזכותה של ישראל להגן על עצמה, מצפים שראש הממשלה נתניהו וקבינט המלחמה ימשיכו את המערכה הצבאית בעזה שהחלה לאחר פיגועי חמאס לפני כמעט שבעה שבועות, בהם נטבחו כ-1,200 בני אדם. ו-240 אחרים נחטפו.

אבל הגורמים האמריקניים אומרים שמניין ההרוגים בעזה כ-13,000, גבוה מדי, והוא הביא מדינות רבות לצאת נגד ישראל והחליש את התמיכה הציבורית בארצות הברית.

בכירי ארה"ב מודאגים מהמתקפה הצפויה של הצבא בדרום עזה. פקידים אמריקאים טענו כי אמרו לעמיתיהם הישראלים כי מתקפה בדרום עם מספר נפגעים אזרחיים גבוה, תביא לבידוד נוסף בקהילה הבינלאומית, לרבות בקרב שכנותיה הערביות, אשר גינו בחריפות את האלימות המתמשכת וקראו להפסקת אש.

 

 

 

חמאס עזה ארצות הברית מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד