כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
"לא נפל להם האסימון"

הנהגת חמאס נמצאת באופוריה של ניצחון

גורמים שפגשו בשבועות האחרונים את מנהיגי חמאס המדיניים הנייה ומשעל, הבינו שבניגוד למה שחושבים בישראל, חמאס עדיין לא מורתע ומנהיגיו סבורים שעוד תהיה להם תקומה אחרי שתסתיים המלחמה

הנהגת חמאס נמצאת באופוריה של ניצחון
מנהיגי חמאס חאלד משעל ואיסמעיל הנייה צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

שלושה גורמים נפגשו באירועים ובמקומות שונים בשבועיים האחרונים עם מנהיגי חמאס בחו"ל, איסמעיל הנייה וחאלד משעל. הגורמים יצאו מהפגישות איתם בתחושה שהנהגת חמאס נמצאת באופוריה של ניצחון - בניגוד למה שמקובל לחשוב בישראל. כך חשף העיתונאי אליאור לוי ב'כאן 11'.

לדברי אותם גורמים, הנייה שידר לנוכחים בפגישות תחושה כי חמאס יצליח לשמור על שלטונו ברצועה. אחד מהם אף אמר ל'כאן חדשות': "ניכר שלא נפל להם האסימון ושהם לא באמת מבינים מה מתרחש ברצועת עזה. זה גם מראה על ניתוק מסוים בינם לבין הנהגת חמאס בעזה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב לציטוטים של הנייה ומשעל, ואמר: "הנחיתי את המוסד לפעול נגד ראשי חמאס באשר הם". שר הביטחון יואב גלנט הגיב גם כן להתרברבות של בכירי חמאס ואמר: "הם חיים על זמן שאול, המאבק בחמאס ישתרע על כל הגלובוס".

דברים אלו של מנהיגי חמאס מתחברים לתדרוכים שעשו בכירים בחמאס לכלי תקשורת ערביים מובילים בימים האחרונים, לפיהם ניכר כי הארגון סבור שביום שאחרי המלחמה הוא ימשיך לשלוט ברצועת עזה. זאת למשל, באמצעות התנייה של שחרור החיילים שנחטפו בשיקומה של הרצועה והסרת המצור על עזה.

חאלד משעל חמאס מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד