י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

הגרי"מ שכטר מכחיש: "לא תמכתי במגדת עתידות"

אשה שטענה כי קיבלה הסכמה מהגרי"מ שכטר על כך שיש לה כוחות וכי היא חוזת עתידות, הביאה אותו לחרוג ממנהגו ולפרסם הכחשה

הגרי"מ שכטר השבוע. צילום: ברוך אוביץ
הגרי"מ שכטר השבוע. צילום: ברוך אוביץ

תפוצות הסגולות הפורחת לאחרונה, חלקן כביכול בהסכמתו של הגרי"מ שכטר, ממנהיגיה הגדולים של ברסלב, הביאו אותו לפרסם מכתבה הבהרה השולל את השמועות שנפוצו בשמו, לבד מדברים שעליהם מופיעה חתימתו.

הפרסום האחרון, זה שהביא את הגרי"מ לפרסם את המכתב - היו השמועות על אשה חרדית שטוענת כי יש לה הסכמה מהגרי"מ שכטר, כביכול היא יודעת לצפות עתידות, ולראות דברים נסתרים.

בעקבות זאת ביקש הגרי"מ מנאמן ביתו הרב יואל צבי רוטנברג לכתוב מכתב בשמו, שבו הבהיר: "לאחרונה מפרסמים גורמים שונים פירסומים מטעים בחוצות כאילו מוסדותיהם עומדים תחת נשיאות הגרי"מ שליט"א, או בדותות כאילו מורנו הגרי"מ שליט"א הביע דעתו על גדולת מעלתם וטיבם של נשמות מסוימות או על קברים מסוימים, ועוד כהנה מפרסומים שונים שנועדו להטעות ציבור תמימי לב ומובן שאין להם שחר ולא עלו על דעת מעולם".

בהמשך לכך הוסיף נאמן הבית, "בפקודת מורנו שליט"א הננו להבהיר ולהזהיר שאין לסמוך בשום פנים ואופן על כל הפרסומים שאין יוצאים עם חתימת ידו. וכולם בטלים ומבוטלים, לא שרירין ולא קיימין".

את המכתב החריג מסיים הרב רוטנברג: "ובזה יצאנו גם ידי חובת מחאה על פרסומים אלו שהיו למורת רוחו של מורנו שליט"א".

בקרב תלמידיו של הגרי"מ שכטר מקווים כי פירסומו של מכתב זה, שהינו חריג בתוכנו ובחריפותו, תפסק המגמה המסוכנת של אלו שמבקשים 'להיתלות באילן גדול', אך למעשה הם מטעים את הציבור, ואין לדבריהם כל משמעות.
יעקב מאיר שכטר ברלב מגלה עתידות מכתב הכחשה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד