כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024
כל החדשות מאחורי הקלעים

לייבל'ה סוגר שבוע: השר שמצא ברכבו עכבר

והשבוע בלייבל'ה: ראש העיר שעזב את הקבוצות החרדיות, ביתד נאמן צינזרו את הרב קוק, צמד המגישים שחווים שהמנכ"ל מצר את צעדיהם, השר שמצא ברכבו עכבר, ואיש ציבור חסידי שעבר דירה בגלל הבחירות - מחפש דירה לקנייה. וגם: הברית לבנו של בכיר דגל התורה בספרא שמשכה אליה רבים וטובים ביום שישי בבוקר

לייבל'ה סוגר שבוע: השר שמצא ברכבו עכבר
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

לייבל'ה סגר את השבוע עם תקווה שישוחררו חלק מן החטופים מעזה בחסדי שמים, שכן לייבל'ה יודע כי אין מצווה גדולה כמו פדיון שבויים כפי שכתב הרמב"ם. 

במסגרת פרשת השבוע שמע לייבל'ה השבוע ווארט ענק: מדוע בזמן שלבן חיפש את התרפים יעקב אבינו לא אמר לו שהתרפים הגדולים שברו את הקטנים כמו שאמר אברהם אבינו לתרח אביו. המסקנה היא: את הבלופים שאתה מספר לאבא שלך - השווער לא יקנה בחיים. 

ומכאן לחדשות: השבוע נמצא עכבר ברכבו של אחד משרי הממשלה החרדים. בחסדי שמים העכבר יצא מהרכב ולשר שחשב כבר שהחותי'ם רוצים להזיק לו - שלום.

בנוסף שמע לייבל'ה על איש ציבור חסידי שהחליט לעבור דירה לעיר אחרת בגלל מערכת הבחירות שטרם ברורה מתי תתקיים, מתעניין בימים אלו על קניית דירה. לייבל'ה כמובן ישמח להיות מוזמן לקביעת מזוזה ולדעת מי קיבל תיווך.

לייבל'ה אהב את "הצדיק הנסתר" של "יתד נאמן". במוסף "שבת קודש" של העיתון "יתד נאמן", בו הופיע השבת מאמר שעסק באחים תאומים, הגאון האדר"ת זצ"ל ואחיו התאום הרב צבי יהודה זצ"ל. קוראי העיתון חיפשו האם הזכירו במאמר את חתנם המשותף הראי"ה קוק זצ"ל, ואז מתברר שהמאמר כולל ציטוט של הרב קוק אבל שמו לא נזכר, והוא נשאר בבחינת "צדיק נסתר".

ואם עסקינן ביתד נאמן, הנהלת העיתון החליטה השבוע להאריך את המבצע למנויים בעוד כמה ימים.

ללייבל'ה נודע על צמד שמגיש תכנית קבועה ברדיו שחווים סדקים במעמדם לאחרונה. כחלק מהידרדרות, הוצבה דרישה שהתכנית תוקלט מהאולפן שנמצא בעיר אחרת ולהם זה לא נראה. "הנסיעה של שעה וחצי לכל צד לא משתלמת לי. גם ככה מעמדנו התערער מאוד לאחרונה. כשהמנכ"ל אומר משהו צריך לשים לב טוב טוב שהוא אכן עומד מאחורי מה שהוא אומר", שמע לייבל'ה את אחד המגישים. אבל מה שהכי חשוב זה ביחד ננצח.

בהמשך לפרסום בלייבל'ה שבוע שעבר על 4 עיתונים חרדים שניסו להוציא מוסף מיוחד בנושא חוסן משפחתי בתקופת המלחמה, עיתון המבשר מצליח כרגיל להפתיע ולהוביל על המתחרים והפיץ אתמול למנויים מוסף נושא מיוחד עם 80 עמודים עם תוכן איכותי לתקופת המלחמה ובחרו בשם מקורי 'החיל והחוסן'.

לייבל'ה הצטרף השבוע למסע העיתונאים "המשפיעים" ואישי הציבור שיצאו לעוטף וראו מקרוב את הזוועות שעשו המחבלים. לייבל'ה ראה את כולם עומדים ושומעים מהקצין בצה"ל. 

מי שתפס גמרא בדף היומי הוא המארגן אבי מימרן מרדיו קול חי שהספיק עוד דף גמרא על הדרך. 

לייבל'ה ראה את אחד מוותיקי הכותבים החרדים הרב צבי יעקובזון מנהל סיעת ש"ס בכנסת שהגיע מצויד עם עט ופנקס ורשם כמו שלייבל'ה היה רושם בעבר את הנייעס. 

את איש התקשורת ישראל כהן ראה לייבל'ה יחד עם החיילים החרדים שלומי גיל ובני רוזנטל במפגש עם הסופר והעיתונאי הבריטי דאגלאס מאריי. 

ביציאה ממטה החטופים בתל אביב ראה לייבל'ה את דובר עיריית ביתר עילית שלומי גיל במדים משוחח עם חבר המועצת הגר"ד יוסף שבא לחזק את המשפחות כשלצידו נאמנו יועץ התקשורת ישראל גינסברג.

את הגר"ד יוסף ראה לייבל'ה עם היועץ הבכיר רונן צור שמבסוט מפירות המאבק של משרדו שמייצג חלק ממשפחות החטופים. הגר"ד יוסף בירך את צור בחמימות. 

סערה פרצה השבוע בקרית גת לאור כך שראש העיר אבירם דהרי עזב את הקבוצות החרדיות שתקפו אותו לאחר שלא השיב את מערכת החינוך לסדרה. 

אמן הרגש מוטי שטיינמץ נצפה בדרכו לסבב הופעות חיזוק בקהילות בארה"ב.

ביום שישי בשבוע שעבר הגיע לייבל'ה למגדל של 'יד שרה' בירושלים לשמחת הברית לבנו של שמואל יעבץ מבכירי הדגלאים בעיריית ירושלים. כבר בכניסה לברית לייבל'ה ראה עומס במעליות והמתין זמן רב עד שהמוהל הרב משה ויסברג (אין קשר משפחתי לכתב שלנו) יגיע. 

בתחילת השמחה ראה לייבל'ה שלוש דורות בעיריית ירושלים: סגן השר אורי מקלב, שהיה סגן ראש העיר יחד עם עוזרו לשעבר ישראל קלרמן כיום סגן ראש העיר, ויחד עם עוזרו לשעבר שמואל יעבץ כיום יועץ לענייני תחבורה בעירייה. לייבל'ה התרגש מהתמונה המדוברת.

בהמשך ראה את ראש העיר משה ליאון, שהגיע בחולצת מלחמה, משוחח עם הגר"ש רבינוביץ רב הכותל על מספר עניינים הנוגעים לקדושת הכותל המערבי. 

גם את היועצים אבי אבוחצירא ואברמי קרויזר ראה לייבל'ה משוחחים בשמחה גדולה ובהתלהבות יתירה. 

ועוד אחד מהברית: השר לשירותי דת מיכאל מלכיאלי שהגיע לשמחה התברך מראש ישיבת 'פחד יצחק' הגאון רבי יונתן דייוויד ששימש כסנדק לצד המשגיח רבי נפתלי קפלן שכובד בברכות. 

באשדוד תיעד הצלם יעקב כהן את היועץ האסטרטגי אליהו ארנד כשהוא מקבל לחיים מהאדמו"ר רבי רפאל אבוחצירא בשמחת בית הרב שהתקיימה באולמי האופרה בעיר. מימין נראה האדמו"ר רבי ברוך אבוחצירא מנתיבות כשהוא מרים לחיים יחד.

רמ"ט מנכ"ל משרד ירושלים ומסורת ישראל, רב סרן גולן קריגר, במילואים מפקד פלוגת שריונרים, נפצע בשבת האחרונה במהלך לחימה בעומק רצועת עזה. קריגר לחם עם חייליו באומץ ובגבורה בעוטף עזה בשמחת תורה, והיה מראשוני הכוחות שנכנסו להילחם במחבלי ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה. שר ירושלים ומסורת ישראל, מאיר פרוש, הגיע לבקר את הרמ"ט בבית החולים, וחיבקו בעוז.

במשרד ירושלים ומסורת ישראל, בין סיור במלון אחד של מפונים למשנהו, חגגו השבוע יום הולדת ליועץ השר המקצועי, שרגי קלאר. במקום עוגה היו סופגניות, והשר מאיר פרוש בירך נרגשות.

בביתר עילית ראה לייבל'ה את וולוה קירשנבוים, כוכב הרשת האגדי, מפקח על בנייה בין מסאז' למסאז' לחסידים בניו יורק.

את איש היח"צ הגוראי פנחס פלינקר ראה לייבל'ה זוכה לכוס של ברכה מלא ביין משובח היישר מידיו של האדמו"ר רבי רפאל אבוחצירא במהלך שמחת נישואי נכדתו שנערכה אתמול. האדמו"ר הרעיף מברכותיו ובירך אותו בהמשך הצלחה וסיעתא דשמיא.

הרב דוד מרגלי יו"ר מאקאווא העולמי ונאמן ביתם של גדולי ישראל נראה השבוע בפגישה עם שגריר הונגריה בישראל מר זולט סנדרג'י. הרב מרגלי הודה לשגריר על הטיפול הטוב שקיבל בבית החולים בעיר סגד בהונגריה לאחר התאונה שעבר לפני כחצי שנה.

לייבל'ה הגיע לארה"ב שם בממלכת 'כתר' ראה את הרב שמעון וולף קליין משב"ק האדמו"ר מבעלזא רוכש בעקיטשע יוקרתי לקראת חנוכה. 

גם הרב פנחס שטרנבוך נכדו ונאמן ביתו של סבו פוסק הדור הגר"מ שטרנבוך הגיע לקחת בעקיטשע שנרכש על ידי אחד הנגידים לסבא.

רבה של המבורג הרב שלמה ביסטריצקי ואחיו ישראל ביסטריצקי מנהל הפרויקטים בצ'רידי נצפו באירוע ההיסטורי של כתיבת ספרי תורה להשבתם של כל החטופים שנערך השבוע בכותל בהשתתפות הרב הראשי לישראל ומשפחות חטופים.

את שמוליק כץ מהמוסדות המפורסמים ראה לייבל'ה השבוע יחד עם גדול הזמר מרדכי בן דוד בחתונה לבן זקוניו של האדמו"ר רבי יצחק מאיר מורגנשטרן מ'תורת חכם'. 

מי שהגיע במיוחד לחתונה של מורו ורבו האדמו"ר מתורת חכם הוא גדול הצלמים מארה"ב יוסי גולדברגר, יוסי הגיע הפעם ללא מצלמה, באווניו הוא פגש את הצלם נפתלי לרר שהלביש חליפה לכבוד השמחה. 

לייבל'ה שנקלע השבוע לאולפן של רדיו קול ברמה ראה את הפרסומאי והאמרגן המוזיקלי נתי לבקוביץ, ואת איש הרדיו ישראל כהן שהגישו את תוכנית "הפסקת אש" נטענים באנרגיות לצליליו של השיר 'היה הווה ויהיה' של המוזיקאי שמחה אברמצ'יק.

נתי לבקוביץ וישראל כהן ברדיו קול ברמה

במבצע איסוף מח העצם ששטף את הציבור החרדי לא פסח גם על חתני בימי כלולותיהם. רפאל וילהלם הממונה על תיאום קהילות במבצע מח העצם הושיב את החתן למסור דגימה כאחד האדם בשטיבלאך קארו בביתר עילית.

את ד"ר גל גולדשטיין מנהל מחלקת המטואונקולוגית ילדים במרכז הרפואי 'הדסה', ראה לייבל'ה מתברך מאבי תנועת הקירוב הגאון רבי יצחק דוד גרוסמן על עבודת הקדוש במסירת נפש שעושים למען המטפלים הנמצאים במחלקה.

לייבל'ה ביקר השבוע ב'בובעס ביר' בבית שמש וטעם מהנרגילות הפרמיום של 'וואלקענעס' שהפכו לשם דבר. לייבל'ה ממליץ לכולם לבוא ולטעום.

במעמד מרגש נחנך השבוע מטבח החסד המפואר "בית התבשיל אוכל לישראל" באלעד המעמד נערך בראשות ראש הישיבה הגר"ש בורנשטיין. את המזוזה קבע הנדיב הנכבד רבי דוד הורביץ שליט"א לע"נ אביו רבי ישראל הורביץ זצ"ל.

לפינת המזל טובים והשמחות השבועית 

ברכת מזל טוב ליו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני לרגל שמחת נישואי נכדתו השבוע בשעה טובה. בשמחה ראה לייבל'ה את מנהיג עולם הישיבות ראש הישיבה הגרמ"ה הירש בסוד שיח עם גפני. 

ברכת מזל טוב לרב מרדכי בריסק, יו"ר קהל מחזיקי הדת בעלזא, לרגל שמחת נישואי בנו בשעה טובה הערב.

ברכת מזל טוב למ"מ ראש העיר אלעד יהודה בוטבול לרגל שמחת בר המצווה לבנו שנערכה השבוע בעיר אלעד. לייבל'ה ראה גם את ראש העיר ישראל פרוש בשמחה למרות ההתמודדות בין השניים בבחירות הקרובות. 

ברכת מזל טוב לח"כ ינון אזולאי יו"ר סיעת ש"ס בכנסת לרגל שמחת בר המצווה לבנו שהתקיימה השבוע. מי שהגיע לרקוד בשמחה הוא דווקא יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני. 

ברכת מזל טוב לעסקן שמוליק כהנא מעסקני חצר הקודש ויז'ניץ באלעד לרגל שמחת נישואי בתו השבוע בשעה טובה. 

ברכת מזל טוב ליצחק אוסטרליץ, מנכ"ל איגוד הסמינרים לרגל שמחת הולדת הנכד בשעה טובה, בן לחתנו הרב אפרים פישל ריזל.

לייבלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד