כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

י-ם: תתקדם הקצאת המגרש מול ישיבת 'חברון'

בתום שבוע סוער ופגישה מכרעת בין ראוכברגר לראש העיר ברקת, אושר הליך הקצאת בית הכנסת לאברכים • כל הפרטים

ישיבת חברון בגבעת מרדכי בירושלים
ישיבת חברון בגבעת מרדכי בירושלים

לאחר שבוע סוער בעירית ירושלים, הושגה הסכמה בין ברקת ובין 'דגל', והליך הקצאת בית הכנסת לציבור האברכים בשכונת גבעת מרדכי, יצא לדרך. במקביל יבנו במקום גם 2 גני ילדים עבור הציבור החרדי.

ההסכמה הושגה בתום פגישה מכרעת שהתקיימה ביום שלישי בלשכת ראש העיר, ניר ברקת, בה השתתפו נציגי יהדות התורה: דייטש, קלרמן, ראוכברגר, הלפרין ופינדרוס.

בפגישה זו דרשו הנציגים לצאת לאלתר וללא דיחוי בפרסום השטח המיועד להקצאה, ואכן בתום הדיון הממושך הוחלט להוציא את הקרקע לפרסום על מנת להקצות אותה לציבור האברכים תושבי השכונה.

כזכור, במשך שנים נעשה ניסיון לקדם הקצאה של בית כנסת לציבור האברכים בשכונת גבעת מרדכי, ללא הצלחה. בקדנציה הקודמת הוביל את התהליך מי ששימש בשעתו כסגן ראש העיר, יצחק פינדרוס, אולם בשל התנגדות של תושבים דת"ל וגורמים נוספים, ההליך לא התקדם.

בקדנציה הנוכחית הוביל את ההליך, על פי בקשת ראש העיר ברקת, יו"ר סיעת "יהדות התורה" ומחזיק תיק נכסים ומבני ציבור, אליעזר ראוכברגר, שבמשך חודשים רבים קיים, ביחד עם חברים נוספים, פגישות רבות עם כל הגורמים הקשורים להקצאה האמורה, עד שבסופו של דבר, לפני כחודש, הושגה הסכמה על חלוקת השטח המדובר בשכונת גבעת מרדכי, כאשר עבור הציבור החרדי מדובר על בניית שני גני ילדים כשהגג מעליהם יוקצה עבור בית כנסת.

ואולם, מסיבות וטענות שונות, הערים סגן ראש העיריה ומחזיק תיק תכנון ובניה, קובי כחלון, שלו זכות החתימה על פרסום הקצאות קרקע, קשיים על הפרסום של ההקצאה, ובשל כך ההליך התעכב למרות הסיכומים הברורים שהושגו עם ראש העיר וכל יתר הגורמים האחרים.

במהלך חודש זה נעשו מאמצים גדולים על ידי ראוכברגר, קלרמן ופינדרוס, לקדם את הפרסום, אולם כחלון נותר בסירובו. עקב כך גם החליט פינדרוס להגיש בנושא זה הצעה לסדר היום לישיבת מועצת העיר, ואף נטש את ישיבת הנהלת העיר ביום ראשון לאחר עימות עם ראש העיר ברקת.

בסופו של דבר, בפעילותם של ראוכברגר וקלרמן, ושורת פגישות ארוכה שקיימו עם אנשי המקצוע בעיריה ובראשם מנכ"ל העיריה, התקיימה ביום שלישי הפגישה המכרעת עם ראש העיר ברקת, שבה השתתפו כאמור גם דייטש והלפרין ופינדרוס, ובה דרשו כל נציגי "יהדות התורה" מברקת להביא מיידית את ההקצאה לפרסום.

ברקת הבהיר כי הוא עומד מאחורי כל הסיכומים שהושגו סביב עניין זה, כפי שסוכם חודש קודם לכן עם ראוכברגר, קלרמן ופינדרוס, ובסופו של דבר, לאחר דיון ממושך, גם הודיע כי הפרסום יבוצע. לאור הסיכום האמור, הודיע ראוכברגר לברקת, כיו"ר הסיעה, כי ההצעה לסדר של פינדרוס התייתרה, וכי פינדרוס הסיר את ההצעה לסדר שהגיש.
גבעת מרדכי ירושלים הקצאה עירייה ראוכברגר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד