י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מערך טיפול איכותי

אשפוז בית פסיכיאטרי: כל מה שצריך לדעת

חברת Novohealth המתמחה בשירותי בית לקהילה, הינה חלק מקבוצת Novolog קבוצת שירותי הבריאות המובילה בישראל • החברה מתמחה במתן טיפול ביתי במגוון תחומים ועונה על הצורך הקיים בזמינות מיידית למערך טיפול מקצועי ואיכותי • במסגרת תחומי ההתמחות, מוענק שירות גם בתחום אשפוז בית למתמודדי נפש

אשפוז בית פסיכיאטרי: כל מה שצריך לדעת
ביקור בית של רופא צילום: freepik

בשנים האחרונות מסתמנת מגמה חדשה בתחום בריאות הנפש – הטיפול עובר לבית המטופל. הן מערכות הבריאות והן ציבור המטופלים בוחרים יותר ויותר במסגרת אשפוז פסיכיאטרי ביתית על פני אשפוז במוסדות לבריאות הנפש. ע"פ המחקרים ישנה שביעות רצון גבוהה מאשפוז בית, בקרב מתמודדי נפש ובני משפחותיהם.

חברת Novohealth המתמחה בשירותי בית לקהילה, הינה חלק מקבוצת Novolog קבוצת שירותי הבריאות המובילה בישראל.

החברה מתמחה במתן טיפול ביתי במגוון תחומים ועונה על הצורך הקיים בזמינות מיידית למערך טיפול מקצועי ואיכותי. במסגרת תחומי ההתמחות, מוענק שירות גם בתחום אשפוז בית למתמודדי נפש.

שירות זה מאפשר למטופלים להישאר בביתם, כחלק ממהלך כולל לקידום רפואה בתוך הקהילה ובמסגרתו ניתן לקבל טיפול מקצועי ואיכותי בסביבה מוכרת,.
התוכנית הטיפולית מותאמת לצורכי המטופלים ונקבעת בשיתוף פעולה איתם ועם בני המשפחה.

לי אורון מנהלת חטיבת הבריאות ומנכ"לית נובוהלת מקבוצת נובולוג: " בתקופה האחרונה, בשל מלחמת "חרבות ברזל" והאירועים שקדמו לה, אנו עדים, לצערנו, לעלייה בצורך בטיפול הפסיכיאטרי. נובוהלת' הינה חברה מובילה בתחום שירותי הבריאות בכלל,  בדגש על  מענה טיפולי הניתן בבית המטופל בשלל תחומים, תוך מתן מעטפת מקצועית, זמינה ושירותית מלאה והוליסטית לכל מטופל וכמובן לתא המשפחתי התומך. מטרתנו הנה לספק שירותי בריאות נפש, בסביבה הטבעית של המטופל, שיקל על הנזקקים לטיפול ובני משפחותיהם."

הטיפול הפסיכיאטרי בבית מותאם למתמודדי בריאות הנפש ומטרותיו הן מניעת אשפוז בבתי החולים, קיצור משכי האשפוז בבית החולים, זמינות ומענה מיידים ומניעת תופעת האשפוזים החוזרים. בתקופה מאתגרת זו, כאשר ניתן לראות בפירוש עליה משמעותית בקרב הנזקקים לסיוע נפש, מדובר במגמה מבורכת שמאפשרת מתן טיפול איכותי לקהלים נרחבים יותר.

ההצלחה המוכחת של מסגרות האשפוז הביתי, לצד הצורך והזמינות הנדרשת הובילו את משרד הבריאות בישראל לעודד מעבר של מטופלים העונים לקריטריונים, למסגרת טיפול ביתית באמצעות הפנייתם דרך קופות החולים תוך הקפדה ופיקוח על הנהלים הנדרשים, לטובת איכות הטיפול. והשירות של חברת Novohealth ניתן במסגרת הסכם עם שירותי בריאות כללית ובמסגרת שירות פרטית.

לפרטים נוספים על אשפוז בית פסיכיאטרי נא השאירו פרטים>>
או חייגו: 072-395-2975

אשפוז בית פסיכיאטרי – למי זה מתאים?

מסגרת אשפוז ביתית מתאימה לאנשים אשר סובלים מבעיה נפשית כגון דיכאון או חרדה, למטופלים במצבים פסיכוטיים ולמתמודדי נפש אשר זקוקים לטיפול אינטנסיבי סביב השעון, ואין להם רמת מסוכנות אשר מחייבת שהייה במחלקה סגורה. כמו כן, על מנת לאפשר טיפול והשגחה, אשפוז ביתי יכול להתבצע רק כאשר ישנו בן משפחה/מטפל נוסף בבית שיוכל לוודא כי המטופל מקבל את הדרוש לו.

אבל לא רק בבית. גם מטופלים הנמצאים בהוסטלים וחלה החמרה במצבם אשר מחייבת טיפול אינטנסיבי יותר, יכולים לקבל את שירות אשפוז בית בתוך ההוסטל שבו הם גרים.

מה כולל אשפוז בית פסיכיאטרי?

  • אבחון והערכה  - לאחר קבלת הפניה לשירות וקבלת המסמכים הרלוונטיים, יגיע פסיכיאטר מטעם חברת Novohealth לביקור הערכה בבית המטופל/ת, על מנת לוודא שהתנאים בבית אכן מתאימים לאשפוז ביתי.
  • בניית תוכנית טיפול – בשלב הבא נבנית תכנית טיפול משולבת ומותאמת אישית לצורכי המטופל/ת ומשפחתם, שמטרתה שמירה על שגרת החיים במידה המקסימאלית האפשרית וריפוי בסביבה הטבעית.
  • הגדרת צוות קבוע – לכל מטופל/ת יוצמד צוות קבוע על מנת לבסס היכרות אישית וליצור יחסי אמון. צוות זה כולל פסיכיאטר/ית, אח/ות ועובד/ת סוציאלי/ת אשר ילוו את המטופל למשך כל תקופת הטיפול על מנת לשמור על רצף טיפולי ולמנוע אשפוזים מוסדיים חוזרים.
  • ביקורי בית – כל מטופל/ת זכאי/ת למספר ביקורים של פסיכיאטר/ית בשבוע.
    מדי יום יבקר בבית נציג מצוות הסיעוד ובמהלך השבוע יגיעו גם מטפלים מתחום הפסיכותרפיה ומלווים סוציאליים. הפגישות יכולות להתבצע באופן פרונטאלי בבית המטופל/ת, או בשיחות זום לנוחות המטופל/ת ומשפחותיהם. במקרה של צורך בבדיקות דם, הן יתבצעו בבית וכן יינתנו מרשמים לתרופות ע"פ הצורך. 
  • זמינות טלפונית 24/7 – בכל צורך המתעורר מעבר לשעות הביקור, יוכלו המטופל/ת ובני המשפחה ליצור קשר עם מוקד ייעודי בזמינות מלאה.
  • סיוע במיצוי זכויות – עובד/ת סוציאלי/ת יסייעו בכל הקשור להגשה להכרה על ידי המוסד לביטוח לאומי, הגשה לוועדת סל שיקום, חיבור לגורמי רווחה, חיבור למרפאות בריאות הנפש, תיווך למסגרות יום ועוד.

מהם היתרונות של אשפוז בית פסיכיאטרי ?

אשפוז בית פסיכיאטרי מהווה חלופה איכותית לאשפוז במחלקות בבתי החולים.
המטופל העיקרי מקבל ליווי צמוד של צוות
Novohealth המתמחה בשירותי בית בקהילה, כאשר המענה כולל כמובן גם את בני המשפחה המטפלים במתמודד, מתוך הבנת האתגר שעומד בפניהם.

מסגרת האשפוז הביתית מגדילה את ההיענות של המטופלים, כאשר הטיפול מתבצע בהסכמה מלאה, בסביבה מוכרת ובאווירה עוטפת. המטופלים יכולים לצאת מהבית ע"פ יכולותיהם ולשמור על שגרת חיים תומכת ככל הניתן וכך גם בני משפחותיהם והמערך התומך שלהם.

ד"ר עמית סעד, פסיכיאטר ומנהל תוכנית אשפוז פסיכיאטרי בחברת Novohealth: "אנחנו שומעים תגובות טובות מאד מהמטופלים שלנו ומבני המשפחה שלהם, לגבי השירות שמאפשר להם לקבל טיפול נפשי אינטנסיבי לצד שמירה על מסגרת קהילתית מרגיעה. המשפחות מתרשמות מאד מהקשר הצמוד שהצוות שלנו מנהל איתן, מהזמינות הגבוהה ומהמענה המיידי שהצוות שלנו נותן. הסביבה הביתית מאפשרת למטופל/ת ומשפחתו לשמור על אורח החיים שהורגלו בו לרבות תזונה, כשרות, הרגלי חיים, הרגלי תפילה ועוד.

בנוסף, אנחנו רואים, כי פעמים רבות האשפוז הביתי מסיר חסמים ועכבות שקיימים לעתים לגבי אשפוז פסיכיאטרי ובכך מונגש הטיפול הנפשי לאנשים רבים יותר. בעיקר בימים אלו, כשאנחנו רואים עליה דרמטית בהזדקקות לסיוע נפשי, אנחנו מבינים עד כמה השירות שלנו מקל על המערכת, מחד ומיטיב עם הזקוקים לו, מאידך".

ליצירת קשר השאירו פרטים>>
או חייגו: 072-395-2975

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד