ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
"ככה נשמע אנטישמי"

בכיר האו"ם השווה בין המצב בעזה לרצח העם הקמבודי

מרטין גריפית'ס, מנהל סוכנות הסיוע של האו"ם, ביקר את ישראל בחריפות רבה והשווה בין פעילויותיה בעזה לבין רצח עם. יאיר לפיד הגיב לדברים: "ככה נראה ונשמע אנטישמי"

בכיר האו"ם השווה בין המצב בעזה לרצח העם הקמבודי
הריסות ברפיח, עזה צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

מנהל סוכנות הסיוע של האו"ם, מרטין גריפית'ס תקף בחריפות את המלחמה של ישראל בחמאס, ואמר כי המצב ההומניטרי בעזה הוא "הגרוע ביותר" שראה בימיו.

"זה הדבר הגרוע ביותר שראיתי אי פעם. ואני לא אומר את זה בקלות. אני התחלתי בשנות העשרים לחיי בהתמודדות עם הקמר רוז' בקמבודיה, ואת זוכרת כמה גרוע זה היה, עם שדות הרג והכל. 68 אחוזים מההרוגים ברצועת עזה הם נשים וילדים. הם הפסיקו לספור את כמות הילדים ההרוגים אחרי 4,000. אף ילד לא הולך לבית ספר, אף אחד לא יודע מה יהיה עתידו. בתי חולים הפכו למקומות של לחימה, לא מקומות של ריפוי. אני לא ראיתי שום דבר כזה לפני כן. זה טבח שלם ומוחלט", אמר גריפית' למגישת ה-CNN.

עוד האשים: "השביעי באוקטובר היה סיוט נוראי. אני שייך לאלו שראו את סרטון העדויות של מה שקרה בימים האלו ואת הטראומה שזה יצר בבירור להרבה משפחות בישראל. יותר מ-11 אלף בני אדם נהרגו בעזה. כל ארבעה אנשים מתוך חמישה נעקרו מבתיהם. ברור למה ישראל רוצה להעלים את המספרים הללו, כי הם כל כך איומים".

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד, פרסם ציוץ בו הגיב לדברים: "איך נראה ונשמע אנטישמי? כמו מרטין גריפית׳, מנהל סוכנות הסיוע של האו״ם. כשהוא אומר ב-CNN שהמצב בעזה הוא 'הדבר הגרוע ביותר' שראה מעודו אחרי שהיה בקמבודיה בזמן שנרצחו שם מיליון וחצי אזרחים. מר גריפית׳, אני מבין שאתה שונא יהודים, אבל מה עשו לך הקמבודים?".

חמאס עזה מלחמת חרבות ברזל יאיר לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד