ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024
מצוות פדיון שבויים

מאחורי הקלעים: הכרעת המועצת החסידית על עסקת החטופים

החלטה לא פשוטה ניצבה השבוע בפני גדולי האדמו"רים חברי המועצת החסידית לגבי אישור העסקה בשחרור חלק מהחטופים. 'בחדרי חרדים' חושף את ההתלבטות שהייתה והכרעת המועצת לפני ישיבת הממשלה הגורלית

מאחורי הקלעים: הכרעת המועצת החסידית על עסקת החטופים
גולדקנופף, מאיר פרוש ויעקב טסלר צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

עסקת שחרור החטופים שאושרה בממשלה תפסה את שרי אגודת ישראל לראשונה בסיטואציה בהם הם מכהנים לראשונה כשרים ויאלצו להצביע בסוגייה  קשה שכזו.

בפעם הקודמת שהממשלה אישרה את עסקת גלעד שליט ואחרים לא כיהנו נציגי אגודת ישראל כשרים בממשלה ומשכך לא נדרשו להצביע.

עם זימון ישיבת הממשלה השבוע החלו שרי המפלגה, יצחק גולדקנופף ומאיר פרוש בסבב התייעצויות עם גדולי ישראל, חברי מועצת גדולי התורה שבסופו הוכרע לתמוך בהצבעה שאושרה בממשלה.

השרים ערכו שיחות עם חברי מועצת גדולי התורה, שתחילה התלבטו האם נכון ששרי המפלגה יקחו חלק בדיון והאם יצביעו, בנוסף, נבחנה אפשרות כי השרים ימנעו בהצבעה.

לאחר שהועברו שיחות דרך מזכיר מועצת גדולי התורה יעקב ולצר, הגיעו להכרעה כי שרי המפלגה יצביעו בעד העסקה שאושרה ותצא לפועל מחר עם שחרור קבוצה ראשונה של החטופים.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי אחד מגדולי האדמו"רים התבטא על העסקה ואמר: "פדיון שבויים זה מצווה גדולה שאסור לעמוד מנגד, אסור לפספס הזדמנות להציל עשרות יהודי מהשבי של המחבלים".

כזכור, ב'דגל התורה' דקות לפני ישיבת הממשלה סגן השר אורי מקלב התקשר למנהיג עולם הישיבות ראש הישיבה הגאון רבי משה הלל הירש לקבל את דעת התורה לקראת הצבעת שרי יהדות התורה. ראש הישיבה הורה לתמוך בעסקת החטופים.

בש"ס התייעץ כזכור יו"ר ש"ס אריה דרעי עם מנהיג עולם התורה הספרדי הראש"ל הגאון רבי יצחק יוסף לאחר שהציג דרעי  את פרטי המתווה פסק הרב כי על פי ההלכה ועל פי פסיקות אביו מרן הראשון לציון הרב עובדיה יוסף זצ"ל יש להצביע בעד המתווה לשחרור השבויים הנמצאים בסכנת נפשות של ממש.

במרכז האישור של הראשון לציון היה השיקול ההלכתי: א. אין רוצחים משוחררים ב. פסיקת הרב עובדיה ש"אין ספק מוציא מידי ודאי". כלומר, הצלת חטופים בסכנת חיים ודאית, עדיפה על הסיכון שהמשוחררים יביאו לסיכון חיי אחרים בעתיד.
מלחמת חרבות ברזל אגודת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד