י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024
בתיווך איראני

דיווח: 23 תאילנדים שנחטפו מישראל ישוחררו

מקורות מצריים אמרו כי עסקה נוספת נרקמת בעקבות מגעים בין תאילנד ואיראן: חמאס צפוי לשחרר 23 פועלים תאילנדים שנחטפו ללא תמורה. הגורם הסביר כי תנועת חמאס אישרה כי תשחרר אותם על בסיס תיווך איראני, ללא כל תנאי

דיווח: 23 תאילנדים שנחטפו מישראל ישוחררו
פועל תאילנדי בישראל צילום: הדס פרוש, פלאש 90

‏העיתון הפרו קטרי אל-ערבי אל-ג'דיד מדווח מפי מקורות מצריים על עסקה נוספת שנרקמת בעקבות מגעים בין תאילנד ואיראן: חמאס צפוי לשחרר 23 פועלים תאילנדים שנחטפו ללא תמורה.

המקור חשף גם תפקיד חלקי שמילאה איראן הקשור לתיווך שחרור בני ערובה התאילנדים, לבקשת ממשלת תאילנד. לאחר שיחות עם הנהגת חמאס, סיפקה טהראן לממשלת תאילנד מידע ופרטים לגבי מצבם של 23 עובדים אשר נלקחו כבני ערובה, עבדו באחד מאזורי התעשייה בעוטף עזה.

הגורם הסביר כי תנועת חמאס אישרה כי תשחרר אותם על בסיס תיווך איראני, ללא כל תנאי.

מקורות מצריים אמרו לעיתון את פרטי חילופי אסירים החל ממחר אחר הצהריים.

מקור מצרי אמר לאל ערבי אל-ג'דיד כי משלחת ביטחונית מצרית תגיע לירושלים, ומשימתה תהיה לקבל את האסירים הפלסטינים המשוחררים, ולהבטיח שרשימת השמות שממשלת ישראל הציגה בפני המתווכים אכן קיימת. תהליך זה יתקיים בנוכחות נציגים של הסהר האדום והצלב האדום.

הגורם חשף כי בצד המצרי של מעבר רפיח, יהיו גורמי ביטחון מישראל לצד גורמי ביטחון מצריים ונציגי הסהר האדום והצלב האדום, שם אמורים הפקידים הישראלים לקבל את האסירים המשוחררים ולאחר מכן לצאת לישראל דרך נמל התעופה אל עריש במטוס פרטי.

הגורם חשף כי תנועת חמאס התעקשה שלא לאפשר לנציגי הצלב האדום לבקר אסירים ישראלים שלא נכללו בעסקה הנוכחית, אך חמאס יעדכן על מצבם. חמאס מוכן לתת מידע או ביקורים של הצלב האדום רק תמורת ויתורים נוספים מצד ישראל.

חמאס קטאר תאילנד איראן מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד