כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

אבדן דרך: בסוף החרדים הם שומרי הדמוקרטיה

לפיד וכחלון דיקטטורים במפלגתם, לבני משריינת ואיווט מנהל 'ועדה מסדרת', עדיף כבר את גדולי ישראל • טור

אבדן דרך: בסוף החרדים הם שומרי הדמוקרטיה

שנים הטיפו לנו מוסר. כמעט חוקקו חוק מיוחד המחייב פריימריז ו-או בחירות כלליות בקרב מתפקדי מפלגה בכדי שתוכל לבחור את רשימתה לכנסת ״דמוקרטית״. תהליכי החוק כמעט הושלמו ונחקקו. רק מפלגות חדשות הוחרגו מהצעת החוק שכמעט ואושרה. הכל בכדי לפגוע במפלגות החרדיות שקיבלו על עצמן את מרות מועצת גדוה״ת, או חכמי התורה. גדוה״ת הם שבוחרים את הנציגים ומתווים את הדרך ליהדות התורה ולש״ס. ובעתיד גם למפלגתו של אלי ישי.

זו לא דמוקרטיה! זעקו משמאל ומימין ״הקנאים״. אפילו לא וועדה מסדרת? כפי שהיה נהוג בימי בן גוריון, אשכול וספיר ז״ל. זעקו בגרון ניחר. ״כמה ישישים״ שתורתם אומנותם קובעים לציבור גדול? ביזוי השיטה הדמוקרטית - הם הרהיבו אומר.

עברו שנים לא רבות. היה זה איווט ליברמן שהדגים לראשונה ״דמוקרטיה במיטבה". בעושים לביתנו נבחרים ״פה אחד״ - הפה של איווט! איווט, חניך האסכולה הסובייטית, התבייש... פורמאלית מינה וועדת מינויים שלא בהשתתפותו. הוועדה לא נקפה אצבע ולא הכתיבה מילה ללא הוראות היו״ר. 'שיקול הדעת' היה מלא! דעתו של ליברמן. מאחר ולימין אסור מה שמותר לשמאל. לפחות פורמאלית, דאג איווט ליברמן למסווה דמוקרטי ב״כאילו״ בסגנון הגשש החיוור.

״יהיר לפיד״ יקיר התקשורת ובנה המאומץ. אפילו לא התבייש. בקווי היסוד של מפלגתו הפרטית הנציח את שלטון היו״ר בצורה אבסולוטית ל-4 קדנציות!

הנייר הרי לא מסמיק. יהיר ימנה, יפטר, יקרב, יסלק, ידיח, ירומם. לפי גחמותיו האישיות. מדריך הכושר האישי חבר בית המחוקקים. עיתונאי חבר קרוב, כמעט יו״ר וועדת חוץ ובטחון מטעם ״יש עתיד״. כלבי השמירה של הדמוקרטיה ״העיתונות״ שותקים! מתבוססים בקיאם. דמוקרטיה במיטבה! עיתונות חוקרת, לוחמת, נושכת, רק את מי שלא חפצים ביקרו. תקשורתנים-צהובונים-זיבלונים במסווה עיתונות חופשית עצמאית, הסיסמא המפורסמת שעליה גדלו דורות של עיתונאים, ״ללא מורא וללא משוא פנים״ הפכה לקלס וללעג.

אנחנו החרדים התגוננו. לעיתים התנצלנו, במרבית הפעמים הסברנו: גדולי התורה משקפים את דעתנו, הקב״ה אינו מביא תקלה על ידי צדיקים. מכבסת מילים שנועדה לצמצם את הפגיעה בערך העליון והחשוב ״דמוקרטיה״!

באה ״הזיקית״ שמשנה עמדות ומפלגות לפי הצורך, בפעם הרביעית ב-10 שנים האחרונות גב' ציפי ליבני ודירדרה את הערך הנשגב, לביב שופכין. ״התנועה״ מפלגה ז״ל ולא לברכה... שלא קיימת! ארבעה מששת חבריה נטשו אותה, באה ציפי ונטלה ״חרות״ לעצמה לקבוע מי יופיע מטעמה במקומות המשוריינים שברוב טובו ואולי טיפשותו [ימים יוכיחו] נתן לה במתנה גמורה שלא ע״מ להחזיר ״בוז׳י״ בייבי פייס. שהיה ״חייב״ אבל חייב! לשנות את תדמיתו בכדי לנסות ליצור מומנטום.

הביטוי ״לא יאמן״ לא ממצה את גודל האבסורד. גב׳ ציפי ליבני לא הייתה עוברת את אחוז החסימה בשום מקרה ובשום סיטואציה. כיום היא שולטת אישית על ארבעה ואולי חמישה מקומות ריאלים. ״זכותה״ הדמוקרטית! למנות את נהגה האישי לח״כ מהמניין, על משקל מינויו של ״סוסו״ של קליגולה לקונסול בסינאט הרומאי על ידי הקיסר.

״קקוקרטיה״ מבית מדרשם של אבירי הדמוקרטיה, שעיטם ומקלדותיהם ״חרב להשכיר״ לפי גחמות, שנאות, חשבונות אישים, עמדה פוליטית וכמובן טובות הנאה.

״כחלון״ הולך באותה שיטה. לפחות יש לו אמתלא של מפלגה חדשה. באם לא ישייר לעצמו ״זכויות יתר מפליגות״ בקווי היסוד וההתאגדות של מפלגתו החדשה, ״הדמוקרטיה״ תשאר לפחות למראית עין. גם זה חשוב.

לפחות במפלגות החרדיות הבחירה חיצונית לחלוטין. לא ע״י הנבחרים עצמם ו-או עושי דברם. הבחירה ע״י מנהיגים משכמם ומעלה, שכל אחד ואחד מאיתנו נזקק לעצתם, ברכתם, תפילתם בזמן שצריכים וזקוקים. בימי שמחה, עצב, רפואה ובעצם בכל עניין.

שוב הוכח!! דרכו של ישראל סבא, היא הדרך הנכונה. ״רוממות הדמוקרטיה״ בלשונם של אבירי הדמוקרטיה, רק כשהיא מתאימה לאג׳נדה העכשווית. הלכה למעשה, אלו ״כדאייניקים״ ברמה הנחותה ביותר. לא רק ״הזיקית״ המזגזגת. ציפי. לשעבר ליכוד, לשעבר קדימה, לשעבר התנועה, כיום העבודה! ובעתיד????

גם ״איווט״ האיום שמנסה לפלס דרכו לתפקיד רוה״מ וקנה את ״מקומו״ כאיש ימין נחרץ מימין הליכוד. האיש שהמציא את ה״טרנספר״ לערביי ישראל. שר החוץ שלא הוזמן לארה״ב עקב עמדותיו הימניות. יום בהיר גילה איווט ליברמן שביבי לא מתכונן לפרוש, למרות ההבטחות. הכסא בימין ״תפוס״. מה עושים?

פליק פלאק - יאיר שמיר בחוץ, דודו רותם, בחוץ, כל סמני הימין ב״עושים לביתנו״ אאוט. והופה! ימין שהוא מרכז, עם נטייה לשמאל. העיתונות החופשית מחבקת, עוטפת ומייד גם ״מאתרגת״. הבן האובד ״גילה את האור״. חזר בתשובה. אל תתפלאו באם איווט בקדנציה הבאה ״יישר״ לימין חזרה. הכל לפי הצורך האישי והקידום האישי. אני איווט! ואפסי עוד!!!

מפלגות ״האנשים״. קמות ונופלות חדשות לבקרים לפי אופנה מתחלפת. זו הצבעת ייאוש של כאלו ״שמאסו״. הצלופן קורץ, העטיפה מבריקה, התוכן דל משמים. למפלגות האידיאיות ובראשן המפלגות החרדיות יש עבר, הווה, עתיד, המשכיות, קביעות וסוג של נאמנות. לא מתפתים ליפי הבלורית, או למתק שפתיים.

הסיסמאות נבובות, האמירות שקריות. באם אין יראת אלוקים במקום זה!!! באם הכל ״אישי״ מגלומני. בסגנון אני אעשה, אני אמנה, אני אחליט או ״אני אנווט״ את עדר הכבשים הנשרך מאחורי. התוצאות ברורות. אבדן דרך, שיטה ודעה. באם אלו מנהיגך ישראל? אנו זקוקים לרחמי שמים מרובים. השם ישמור.
מפלגות לפיד דיקטטורה משטר איוט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד