כ"ו אייר התשפ"ד
03.06.2024
חמאס יעדכן על מצב האחרים

פרטים חדשים: רק נשים יטפלו בחטופים

עסקת שחרור החטופים צפויה לצאת אל הפועל מחר בשעה 16:00. לפי דיווחים הערב המשוחררים יובאו ממצרים לישראל במטוס פרטי | עוד דווח כי 23 עובדים תאילנדים שנחשבו מקיבוצי העוטף ישוחררו גם הם שלא במסגרת ההסכם

פרטים חדשים: רק נשים יטפלו בחטופים
ג'יפ צה"ל צילום: Matanya Tausig / Flash 90

לקראת שחרור 13 החטופים הראשונים מחר (שישי), נחשפים פרטים חדשים סביב השחרור.

ב'חדשות 13' דווח כי ישראל לא יודעת להגיד גם הערב בוודאות אם שלושה עשר החטופים מחר יעברו בדבוקה אחת. ההערכה היא שכן, אך לא יודעים זאת בוודאות. בישראל נערכים לכל האפשרויות מבחינת מצב החטופים. זה אומר שנערכים לכל הפרוצדורות הרפואיות.

כמו כן דווח התשאולים שיעברו החטופים על השהות בשבי ייעשו רק בהתאם לרצונם, גורם ישראלי מבהיר: "אנחנו לא חוקרים אותם, אלו לא חקירות. חיכינו להם כאן והכל יעשה ברגישות".

בנוסף הוחלט שבבתי החולים רק נשים יטפלו בחטופים. הגורמים המקצועיים החליטו שנכון יותר שהטיפול ייעשה על ידי צוות נשי.

איך תתבצע העברת החטופים לישראל

ב'חדשות 12' דווח כי כלל המשוחררים בפעימה הראשונה נחטפו מאותו הקיבוץ בעוטף עזה וככל הנראה הוחזקו יחד.

החטופים יועברו מיד כשיגיעו לישראל לבסיס חצרים, מחצרים הם יקיימו שיחת טלפון ראשונה עם משפחותיהם. לאחר מכן הם יועברו ברכב או במסוק לחמישה בתי חולים ויכנסו למתחם מבודד בקומה נפרדת.

יש עוד שלוש פעימות נוספות, אחת בכל יום. סך הכל ישוחררו לפחות 50 חטופים. בכל יום תתקבל רשימת החטופים שישוחררו ביממה שאחרי.

ב'כאן 11' הובא דיווח מצרי שעדכן על פרטי השחרור. בצד המצרי של מעבר רפיח, יהיו גורמי ביטחון ישראליים לצד גורמי ביטחון מצריים ונציגי הסהר האדום והצלב האדום.

• החטופים המשוחררים הישראלים יצאו ממעבר רפיח לישראל דרך נמל התעופה אל-עריש במטוס פרטי.

• משלחת ביטחונית ממצרים תגיע לירושלים, ומשימתה תהיה לקבל את המחבלים הפלסטינים המשוחררים, ולוודא את רשימת השמות שממשלת ישראל הציגה למתווכים, אשר הנהגת חמאס בחנה ואישרה.

• ועוד בדיווח: חמאס מסרב לאפשר לנציגי הצלב האדום לבקר במקומות בהם מוחזקים חטופים שלא נכללו בעסקה הנוכחית, אך בתמורה חמאס יודיע להם מה מצבם ואת הדרך בה הוא מטפל בהם. 

• ומי עוד צפוי להשתחרר שלא במסגרת העסקה על פי הדיווח? 23 התאילנדים. הסכם שהושג בתיווכה של איראן.

עוד דווח הערב ב'חדשות 12' כי ברגע האחרון חמאס הכניס עוד "עז" ודרש את יציאת כוחות צה"ל מביה"ח שיפא, ישראל סירבה ותשלים את פעולות החישוף בבית החולים בימים הבאים.

חמאס תאילנד מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד