כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
עלייה בביקוש

ישראל מכרה כטב"מים מתאבדים לשתי מדינות

התעשייה האווירית חתמה תוך כדי התמשכות מלחמת 'חרבות ברזל' על חוזים למכירת מערכות חימוש משוטט בהיקף של למעלה מחצי מיליארד שקלים עם שתי מדינות ששמן לא נודע |  סדרת ההזמנות בשנה החולפת מבטאת את הביקוש הגובר בעולם ואת יכולותיה הייחודיות של משפחת החימושים המשוטטים תוצרת ישראל

ישראל מכרה כטב"מים מתאבדים לשתי מדינות
כטב"מים ישראלים צילום: התעשייה האווירית

התעשייה האווירית חתמה על שני חוזים נפרדים עם שתי מדינות, לאספקת מערכות חימוש משוטט לטווח ארוך. השווי המשולב של שני החוזים הוא מעל לחצי מיליארד שקלים. שתי ההזמנות המשמעותיות מגיעות לאחר הצטיידות של מדינות נוספות מוקדם יותר השנה, במערכות חימוש משוטטות לטווח ארוך. סדרת ההזמנות בשנה החולפת מבטאת את הביקוש הגובר בעולם ואת יכולותיה הייחודיות של משפחת החימושים המשוטטים של התעשייה האווירית.

מנכ"ל התעשייה האווירית, בועז לוי אומר כי "מערכות החימוש המשוטט הביאו להישגים מרשימים ביכולת המבצעית בלחימה ברחבי העולם, ומהוות כלי תקיפה מבצעי, מרכזי ומכריע בשדה הקרב. יכולת הדיוק של מערכות אלו מהווה יתרון משמעותי ברמה המבצעית ועבור הדרג המדיני, לנטרול נקודתי של האיום בזירת הלחימה. עסקאות אלו מהוות הוכחה נוספת לחשיבות ולאמון, הניתנים במערכות החימוש המדויקות של התעשייה האווירית, אשר מספקות יתרון מבצעי ללקוחותנו ברחבי העולם".

צילום: התעשייה האווירית.

משפחת החימוש המשוטט ארוכת הטווח של התעשייה האווירית כוללת את ההארופ, ההארפי והמיני הארפי.

תעשייה אווירית המציאה את החימוש המשוטט בשנות ה-80 של המאה הקודמת, ופיתחה את החימוש המשוטט הראשון ה-Harpy. משוטט ה- Harpy הינו בעל ראש ביות נגד קרינה, אשר יועד נגד מערכי הגנה אווירית. כיום התעשייה האווירית מציעה את הדורות המתקדמים של מערכת זו Harpy-NG המיועד נגד מגוון רחב של מטרות קורנות.

נגזרת נוספת של משוטט ה-Harpyהיא מערכת Harop, בעלת גרסאות ימית ויבשתית, אשר הוכחה מבצעית ומספקת מענה למגוון תרחישי לחימה ופעילויות נגד טרור. ההארופ מצויד במצלמות יום/לילה (מטע"דים ייעודים), וביכולת לסרוק, לאתר ולתקוף, בדיוק מרבי, מטרות נייחות או ניידות, ימיות או יבשתיות בטווחים גדולים. התקיפה יכולה להתבצע מכל כיוון ובכל זווית תקיפה.

צילום: התעשייה האווירית.

Mini-Harpy הינו החימוש המשוטט היחיד בעולם כיום בעל ראש ביות משולש- אלקטרואופטי יום/לילה וביות קרינה. שילוב ראשי הביות מאפשר גילוי ותקיפה בתנאי ראות קשים ומקשה מאוד על המטרה להתחמק מגלוי והשמדה. ה- Mini Harpy מצוייד בהנעה חשמלית ובראש קרב נגד טנקים. ה Mini Harpy כמו שאר המשוטטים ארוכי הטווח של תעשייה אווירית, משוגר מזוויל.

"התעשייה האווירית מהווה מוקד ידע טכנולוגי לאומי ועולמי בתחומי טילאות התקיפה, ההגנה האווירית, המכ"מים, הלוויינות, הכלים המאוישים מרחוק, התעופה האזרחית והסייבר. מוצרי החברה בחלל באוויר, בים וביבשה הינם בחזית הטכנולוגית ובאים לידי ביטוי גם במלחמת חרבות ברזל, ומעניקים למערכת הביטחון כמו גם ללקוחותינו בעולם את היתרון הנדרש בשדה הקרב", נמסר מהתעשייה.

התעשייה האווירית מל"טים מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד