י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
פרסום ראשון

המל"ל פרסם את תזכיר חוק הפוליגרף שמקודם נגד שרי הקבינט

חוק הפוליגרף שמקדם ראש הממשלה יוצא לדרך. המל"ל פרסם הערב את טיוטת החוק שיחייב את משתתפי הקבינט לעבור בדיקת פוליגרף למניעת הדלפות. כל הפרטים

המל"ל פרסם את תזכיר חוק הפוליגרף שמקודם נגד שרי הקבינט
ישיבת ממשלה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

פרסום ראשון: חוק הפוליגרף שמקדם ראש הממשלה יוצא לדרך. ל'בחדרי חרדים' נודע כי המל"ל פרסם הערב את טיוטת החוק שיחייב את משתתפי הקבינט לעבור בדיקת פוליגרף למניעת הדלפות.

מטרת תזכיר החוק המוצע היא להסמיך את שירות הביטחון הכללי לבצע בדיקה עתית, לרבות על-ידי שימוש בבדיקות פוליגרף, אשר תקבע האם קיים חשש שמשתתף בדיוני קבינט, לרבות נבחר ציבור, העביר בלי סמכות מידע מדיוני הקבינט לידי גורם בתקשורת, או לידי גורם אחר, לשם פרסומם ברבים.

במל"ל הסבירו כי "בבסיס תזכיר החוק עומד הצורך להיאבק בתופעת ההדלפות מדיוני הקבינט המדיני-ביטחוני (להלן: "הקבינט") שגורמת לפגיעה חמורה ביותר בביטחון הלאומי של מדינת ישראל, במיוחד בעת מלחמה, בשני מישורים עיקריים:

פגיעה משמעותית בביטחון המדינה וביחסי החוץ שלה - לאור חשיפת מידע מדיוני הקבינט שמגיע גם לידי האויב; פגיעה משמעותית בתהליך קבלת ההחלטות של הקבינט - לנוכח הקושי לקיים שיח פתוח, אמין ואפקטיבי במסגרת דיוני הקבינט (קרי, "האפקט המצנן")".

עוד הסבירו כי תזכיר החוק מקודם לאור אירועי הדלפות רבים בשנים האחרונות מדיוני הקבינט, לרבות בעת האחרונה בתקופת המלחמה, שגרמו לנזק ביטחוני חמור ביותר, וכן לנוכח מסקנת עבודת המטה שהתבצעה במל"ל לפיה הכלים הקיימים להתמודד עם תופעת ההדלפות לא נותנים מענה אפקטיבי לעצירת התופעה.

נגד המדליפים ינקטו צעדים משמעתיים. ראש הממשלה יתייעץ עם צוות שרים שיורכב מראש הממשלה ושר הביטחון אם להדיח שר שנתפס כי הדליף. פקיד שייתפס כמדליף - תישקל הדחתו מתפקידו הציבורי.

במידה וראש הממשלה ייתפס כמדליף, שרי הביטחון והמשפטים יתייעצו עם שר נוסף שיוסכם ביניהם, אך ללא נקיטת סנקציה.

 

מלחמת חרבות ברזל הקבינט המדיני בטחוני בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד