כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
"תהיה לי יותר פרנסה"

החרם החדש על ליפא שמעלצר והתגובה שלו בציון הרבי

ליפא שמעלצר חזר מישראל לארה"ב מלא וגדוש במצוות ומעשים טובים. שימח אלפי חיילים, משפחות חטופים, משפחות שכולות ופצועים. אולם הוא החל לחוות בעקבות כך חרם. הוא בתגובה נסע לציונו של הרבי מסאטמר והעביר מסר מדהים: "הופעתי לחיילים ואני גאה בזה ואני בטוח שלא יארע לי נזק ותהיה לי יותר פרנסה"

החרם החדש על ליפא שמעלצר והתגובה שלו בציון הרבי
ליפא שר ללוחמי ימ"מ צילום: מתוך הטווויטר שלו

גדול הזמר החסידי ליפא שמעלצר שהה בימים האחרונים בישראל, לכאן הוא הגיע כדי לשמח חיילים בבסיסים, משפחות חטופים, משפחות שכולות וגם פצועים בבתי החולים. תיעודים רבים נפוצו ברשת, חיזקו, עודדו וריגשו רבים מעם ישראל.

עם חזרתו לארצות הברית כדי להופיע בכמה אירועים שנקבעו מראש לפני חודשים ספורים, גילה שמעלצר שהוא מוחרם בקרב קהילות אנטי ציוניות עקב שירתו בפני חיילים. ביטול ראשון היה של קומזיץ שתוכנן להתקיים הלילה (חמישי) בבורו פארק לרגל הילולת הרבי הקדוש רבי אברהם דב מאווריטש זי"ע - בעל ה'בת עין' הטמון בצפת. ל'בחדרי חרדים' נודע כי מדובר בקומזיץ שאמור היה להתקיים באחת מקהילות סאטמר הרבות הפזורות ברחבי ניו יורק.

שמעלצר עשה מעשה נסע לציונו של הרבי מסאטמר בעל ה'דברי יואל' זי"ע אבי 'השיטה', הטמון בבית העלמין בקרית יואל ושם נשא תפילה חרישית. בעומדו על רקע הציון אמר שמעלצר: "אני הייתי עכשיו בישראל, ראיתי את השואה. ראיתי פצועים בבתי חולים בלי ידיים, בלי רגליים והלכתי לשמח אותם. ואם בגלל זה אני הולך להפסיד כסף, אז כשאגיע למעלה אני אדע שזה לא הפסד אלא רק ריווח".  

עוד סיפר שמעלצר בתיעוד שהגיע לידי 'בחדרי חרדים' כי אבא שלו הרה"ח ר' ראובן שמעלצר ז"ל והרבי בעל ה'דברי יואל' מסאטמר ברחו יחד באותה הרכבת מאושוויץ ובטח הוא היה רוצה שנשמח יהודים. יש אנשים שמשמחים בכל מיני דרכים. "הייתי אמור להופיע באירוע גדול של הבת עין שהיו אמורים להשתתף בו חסידי סאטמר וביטלו אותי כי הופעתי לחיילים ואני גאה בזה ואני בטוח שלא יארע לי נזק ותהיה לי יותר פרנסה".

"ואני מצהיר", הוסיף ליפא ואמר, "גם אם אני אופיע בפני חסידי סאטמר, אני לא אשיר בעברית, אני אכבד ואחזק כל יהודי בדרך שלו". המסר העולה מדבריו הוא שזה היה רצונו של הרבי מסאטמר לשמח יהודים במצבים כאלה ואין מקום לחרמות בגלל מעשים טובים שעשה.

ליפא שמעלצר מלחמת חרבות ברזל חסידות סאטמר חרם חיילים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד