כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
עדכונים שוטפים

דריכות בישראל: הפסקת אש נכנסה לתוקף, עסקת שבויים ב-16:00

הפסקת אש זמנית החלה הבוקר, הלחימה הופסקה ב-07:00 אולם רבע שעה בלבד לאחר מכן נשמעה התרעת צבע אדום בכיסופים ובעין השלושה | 13 נשים וילדים אמורים להשתחרר היום ב-16:00. כחמישים חטופים ישוחררו לפי ההסכם עם חמאס, בתמורה ל-150 אסירים פלסטינים | מתעדכן

דריכות בישראל: הפסקת אש נכנסה לתוקף, עסקת שבויים ב-16:00
חיילי צה"ל בתוך עזה צילום: דובר צה"ל

עסקת החטופים תצא היום בשעה 16:00 לדרך, במטרה להביא לשחרורם של 50 ישראלים במשך ארבעה ימים, עם אפשרות לשחרורים נוספים במידה שההפוגה תימשך מעבר לארבעה ימים. בשעה 07:00 נכנסה לתוקף הפסקת אש, צה"ל יימנע מתקיפות כדי לאפשר לחמאס לאסוף את החטופים ולמסור אותם לצלב האדום והסהר האדום.

בכל יום שיש הפוגה ישראל תאפשר הכנסת 4 משאיות דלק, 5 משאיות גז ו-200 משאיות סיוע הומניטרי לעזה. צה"ל נערך להפרות סדר ברצועת עזה, והנחה חיילים לפתוח באש רק אם הם חשים בסכנה.

זמן קצר לאחר השעה שבע הבוקר נשמעה התרעת צבע אדום בקיבוצים בעוטף. צה"ל תקף ברצועת עזה בשעות הלילה, הפלסטינים דיווחו על תקיפות רבות.

מטוסי קרב תקפו גם והשמידו הלילה מטרות טרור של חיזבאללה בשטח לבנון. במסגרת התקיפה שהושלמה, תקפו הכוחות והשמידו עמדות שיגור אשר מהן בוצע ירי לעבר שטח הארץ בימים האחרונים ואתרים צבאיים מהם פעלו מחבלי הארגון.

עדכונים שוטפים:

16:00 - בזמן המבצע ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט יהיו בחדר המבצעים של אמ"ץ, בקריה בתל אביב. ראש הממשלה ושר הביטחון יעקבו מקרוב על ניהול אופרצית המבצע להבאת הישראלים ששוחררו משבי חמאס לארץ.

אל ראש הממשלה יתלוו ראש המל"ל צחי הנגבי ומזכירו הצבאי אלוף אבי גיל. אל שר הביטחון יתלוו מזכירו הצבאי תת אלוף גיא מרקיזנו וראש המטה שחר כץ.

15:45 - חלק ממשפחות החטופים קיבלו הודעה להגיע לבית החולים | דיווח: 12 תאילנדים ישוחררו בנוסף לישראלים.

15:06 - משפחת מחבל שישוחרר מהכלא ל-CNN: "לא יהיו חגיגות בשחרור בן המשפחה בגלל המחיר הגבוה של שפיכות הדמים בעזה".

14:47 - אזרחים אמריקאים לא צפויים להיות בין קבוצת בני הערובה הראשונה שישוחררו היום, כך אמר גורם אמריקאי ל-CNN. הפקיד הוסיף כי הם עדיין מלאי תקווה שיהיו אמריקאים בין 50 הראשונים.

14:34 - קצין בכיר בפיקוד הדרום: "כל מי שמהווה איום על כוחותינו ייפגע. בטחון כוחותינו בעדיפות עליונה, כך נהגנו וכך נמשיך לנהוג. התמרון וההישגים המבצעיים הפעילו לחץ על חמאס והנהגתו, ושימשו כלי הכרחי ליצירת תנאים למימוש המתווה להשבת חלק מהחטופים. את עיקר הזמן ננצל לטובת מוכנות ותכנון המשימות הצפויות לנו מיד עם סיום ההפוגה. אנחנו נערכים להמשיך לתקוף בכל הכוח מיד בסיום ההפוגה".

14:30 - דובר צה"ל: אמש ביצע מפקד פיקוד הדרום, אלוף ירון פינקלמן, הערכת מצב עם הכוחות הלוחמים ברצועת עזה. במהלכה, ביצע תדריך ואישור תכניות להערכות המבצעית בקווי ההפוגה.

14:15 - בישראל סירבו לבקשות של עיתונאים זרים להכנס במהלך ימי ההפוגה לרצועת עזה, ללא ליווי של צה"ל. במקביל - הם פנו למצרים לאפשר כניסה דרך מעבר רפיח, בקשה שנכון לעכשיו לא אושרה. בישראל חוששים שחמאס ינצל את הפסקת הלחימה כדי להכניס תקשורת על מנת לחשוף את ממדי ההרס ולהפעיל עליה לחץ שלא לחדש את הלחימה.

14:03 - שני פלסטינים נורו ונהרגו על ידי צה"ל ו-11 נוספים נפצעו כשניסו לעבור מהדרום לצפון. עיתונאי סוכנות הידיעות AP דיווח כי ראה את שתי הגופות ואת הפצועים כשהם הגיעו לבית חולים. אין אישור על כך מאף גורם צה"לי.

12:05 - צה"ל על האזעקות באילת: "מדובר בזיהוי שווא, אין חשש לאירוע ביטחוני".

11:53 - בהמשך לדיווח על הפעלת התרעה על כניסת כלי טיס עוין לשמי ישראל - האירוע הסתיים.

11:45 - הופעלה אזעקה: חשש לחדירת כלי טיס עוין באילת

11:35 - שם המבצע לקליטת החטופים במערכת הביטחון ״דלתות משמיים״

11:30 - וול סטריט ג'ורנל: קטאר הקימה חדר מבצעים בדוחא כדי לפקח על הפסקת האש בין ישראל וחמאס, ולתקשר עם הגורמים הישראלים, בחמאס ובצלב האדום

11:15 - רויטרס: ישראל תשחרר היום 24 מחבלות ו-15 מחבלים קטינים

10:40 - עיתונאים זרים מתלוננים כי ישראל ומצרים לא מאפשרים להיכנס לתוך עזה. הדבר נובע מחשש שחמאס רוצה להכניס עיתונאים שיפיצו צילומים של ההרס בעזה בשביל ללחוץ על ישראל.

10:15 - הג'יהאד האיסלאמי: "שאר שבויי המלחמה של האויב, כולל קצינים וחיילים, לא ישוחררו ללא החופש של כל האסירים שלנו"

09:40 - ארבע מיכליות סולר וארבע מיכליות גז בישול הועברו הבוקר (שישי) ממצרים לארגוני סיוע הומניטאריים של האו"ם בדרום רצועת עזה דרך מעבר רפיח, זאת באישור הדרג המדיני, במסגרת ההפוגה ומתווה שחרור החטופים שסוכמו עם ארה״ב בתיווך קטאר ומצרים.

הדלקים וגז הבישול מיועדים להפעלת תשתיות הומניטאריות חיוניות ברצועת עזה.

09:15 - כוחות צה"ל מחלקים כרוזים בעזה עם הוראה לא להגיע לצפון הרצועה. "אל תנועו צפונה"

09:05 - ‏בשעה האחרונה אזרחים עזתים עושים דרכם חזרה לבתיהם מדרום הרצועה לצפון הרצועה. צהל הקים מחסומים. על פי ההסכם, אסור להם לחזור

09:00 - שב"ס קיבל את רשימת 39 האסירים שמיועדים לשחרור במסגרת עסקת החטופים שתצא לפועל בשעה 16:00 אם לא יהיו שינויים.

08:30 - דיווח ערבי: משאיות נושאות סיוע הומניטרי החלו להיכנס לרצועת עזה דרך מצרים

08:00 - צה״ל השלים את הערכותו המבצעית בקווי ההפוגה; הבוקר השמידו כוחות צה"ל את מנהרת הטרור שנחשפה בבית החולים שיפאא'

07:55 - נשיא ארה"ב ג'ו ביידן אמר שהוא "מחזיק אצבעות" שילדה אמריקאית בת 3 המוחזקת כבת ערובה על ידי חמאס תשוחרר היום . הוא אמר שהוא לא יספק עדכונים נוספים עד שהעסקה תושלם.

07:50 - טורקיה מתכוונת לפנות כמה ילדים וצעירים פצועים וחולים מרצועת עזה היום.

07:40 - רוסיה הודיעה כי טיסה מיוחדת החזירה למוסקבה 103 אזרחים רוסים שפונו מעזה.

07:30 - דובר צה"ל לתקשורת הערבית, סא״ל אביחי אדרעי, במסר לתושבי רצועת עזה, עם כניסת הפסקת האש לתוקף: ‏"המלחמה עדיין לא הסתיימה. ההפסקה ההומניטרית היא זמנית. צפון רצועת עזה הוא אזור מלחמה מסוכן ואסור לנוע צפונה. למען ביטחונך, עליך להישאר באזור ההומניטרי בדרום. ‏ניתן לנוע רק מצפון הרצועה לדרום דרך כביש סלאח א-דין. תנועת תושבים מדרום הרצועה לצפון אסורה ומסוכנת".

חמאס הפסקת אש מלחמת חרבות ברזל עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד