כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
26 נחטפו

תאילנד מברכת על הפסקת האש ומקווה שכל אזרחיה ישוחררו בקרוב

בנוסף ל-13 החטופים הישראלים ששוחררו אתמול, חמאס שחרר גם 11 אזרחים זרים. 11 תאילנדים ואחד פיליפיני. החטופים המשוחררים ביקשו להחליף את הבגדים שאיתם הגיעו מעזה כי הבגד שקיבלו מחמאס מסמל עבורם את השבי

תאילנד מברכת על הפסקת האש ומקווה שכל אזרחיה ישוחררו בקרוב
ההרס והחורבן בקיבוץ צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

משרד החוץ של תאילנד אמר כי הוא מברך על הסכם הפסקת אש בין ישראל לחמאס, ומקווה שכל אזרחיו המוחזקים בידי הרוצחים מהחמאס בעזה יוכלו לחזור הביתה בקרוב.

אתמול שוחררו 11 אזרחי תאילנד שנחטפו ב-7 לאוקטובר. טווארי מולקאן, סנטי בונפרום, מונגקול פג'ואבון, וויטון פומי, וויצ'אי קלאפאט, בנצ'ה קונגמאני, בודי סאאנגבון, אוטאי טונסרי ואוטאי סאאנגוואן. שמו של החטוף הפיליפני ששוחר הוא גאלינור (ג'ימי) פאצ'קו.

"תאילנד מקווה בלהט שניתן לשמור על המומנטום הזה כך ששאר בני הערובה, הכוללים אזרחים תאילנדים, ישוחררו בהזדמנות המוקדמת ביותר. תאילנד חוזרת על הקריאה החזקה שלנו לקראת זה", נכתב בהצהרה של המשרד ביום שישי.

בין רבים מהאזרחים הזרים שנחטפו ומוחזקים כבני ערובה בעזה נמצאים מהגרי עבודה ממדינות אסיה כמו תאילנד, נפאל והפיליפינים שרבים מהם עבדו בדרום כאשר חמאס פתח בהתקפת פתע.

החטופים ששוחררו


לפחות 39 תאילנדים נרצחו ו-26 נחטפו, כך לפי נתונים שפרסמה ממשלת תאילנד. כאמור 11 מהם שוחררו.

בכניסת השבת דווח כי 11 תאילנדים שוחררו ביום שיש בנוסף ל-13 הישראלים ששוחררו אחרי שמצרים הפעילה לחץ על חמאס לשחרר חטופים תאילנדים שעבדו במשקים ובחוות בדרום ונחטפו על ידי חמאס.

ב-YNET דווח כי על פי גורמים מצריים, חמאס מתכוון לשחרר אזרחים תאילנדים נוספים במהלך ההפוגה הנוכחית בקרבות כשסך הכול הוא צפוי לשחרר כ-23 תאילנדים.

עוד דווח, כי החטופים המשוחררים ביקשו להחליף את הבגדים שאיתם הגיעו מעזה כי הבגד שקיבלו מחמאס מסמל עבורם את השבי. משרד החוץ רכש עבורם בגדים חדשים, ובנוסף שלח צוות גדול הכולל מתורגמן כדי לסייע להם.

בפיליפינים בירך הנשיא פרדיננד מרקוס ג'וניור על שחרור האזרח הפיליפיני פאצ'קו. עם זאת, הוא הביע חשש לשלומה של אזרחית פיליפינית נוספת, נוראלין בבאדילה, וציין כי הם בודקים אם היא חטופה.

מטה משפחות החטופים בירך על חזרתם של האזרחים התאילנדים והפיליפינים שנחטפו ע"י החמאס, בשבת השחורה לצד חטיפת אזרחיות ואזרחי ישראל. מטה משפחות החטופים עמד בקשר רצוף עם השגרירויות בארץ, וימשיך לסייע בקשר איתן עד להשבת כל החטופים לביתם ולמשפחתם.

חמאס עזה תאילנד הפסקת אש מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד