ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
אנטישמים חסרי בושה

ה-BBC מציג מוסר כפול: ליהודים אסור, לתומכי פלסטין מותר

לעובדי ה-BBC היהודים נאסר להשתתף בצעדות נגד אנטישמיות, למרות שרבים מהערוץ יוצאים לעצרות פרו-פלסטיניות. כעת הם חוששים שיעמדו בפני צעדים משמעתיים אם יתנגדו להוראות

צבע אדום הותז על בית ספר חרדי
צבע אדום הותז על בית ספר חרדי צילום: באדיבות המצלם

ערוץ הטלוויזיה הבריטי BBC בהתנהלות חצופה חסרת תקדים. בעצרות נגד אנטישמיות נאסר לעיתונאים יהודים להשתתף, אך מנהלים בכירים משתתפים בצעדות נגד ישראל ובעד פלסטינים.

לצוות נאמר שאם הם עובדים בחדשות, באקטואליה או בתכניות תחקירים או שהם מנהלים בכירים, הם לא יכולים להשתתף בצעדות נגד אנטישמיות במרכז לונדון. כעת הם חוששים שיעמדו בפני צעדים משמעתיים אם יתנגדו להוראות.

מקורות המכירים את הפרטים אמרו ל'דיילי מייל' כי ראשי ה-BBC הבהירו שהנוכחות שלהם בצעדות תיחשב "שנויה במחלוקת".

מבקרי ההחלטה טוענים שעובדי BBC רבים השתתפו בצעדות פרו-פלסטיניות בשבועות האחרונים. אחד הכוכבים הגדולים של התאגיד הבריטי האנטישמי, גארי ליניקר, תמך במפגינים פרו-פלסטינים שצעדו בלונדון.

הם האשימו את ה-BBC במוסר כפול, בהנחה ש'יהודים לא נחשבים' בכל הנוגע לעמידה מול גזענות.

מקור אחד אמר לעיתון: "מצד אחד הם אומרים שהם נגד גזענות, אבל מסיבה כלשהי אנחנו לא יכולים להיות בעצרת נגד אנטישמיות. אנחנו יכולים רק להניח שבאשר לגזענות הזו, היהודים לא נחשבים. עברתי מהרגשה שזה לא מקום בטוח עבור יהודים לעבוד בו, להרגשה שאני חייב למען הקהילה שלי להישאר ולעשות כל מה שאני יכול כדי להכניס קצת אנושיות לארגון".

עוד אמר: "אנשים רבים כאן היו בצעדות פרו-פלסטיניות ושמחים לדבר על כך בעבודה. נראה שאנשים כאן חושבים שהציונים הם רעים. עמית אחד אמר שאני בסדר כי 'אתה לא ציוני'. אין להם שמץ של מושג".

הצעדה אורגנה על ידי ארגון "קמפיין נגד אנטישמיות" כמפגן סולידריות כלפי קהילות יהודיות. הצעדה אמורה להתקיים ביום ראשון אחר הצהריים.

 

 

אנטישמיות ארצות הברית בריטניה פלסטינים מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד