ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
"עלינו להיות מציאותיים"

מצרים: "פועלים לכך שהפסקת האש תימשך וישוחררו עוד אסירים"

במהלך פגישה עם ראשי ממשלות בלגיה וספרד, התייחס הנשיא המצרי א סיסי לעתיד האזור ואמר כי מצרים מוכנה שהמדינה הפלסטינית העתידית תהיה מפורזת מנשק ומוכנה לערוב לכך. כן אמר שיפעל להמשיך את הפסקת האש עד לשחרור כלל השבויים

מצרים: "פועלים לכך שהפסקת האש תימשך וישוחררו עוד אסירים"
חיילי צה"ל בתוך עזה צילום: דובר צה"ל

נשיא מצרים, עבד אל-פתאח א-סיסי, נשא ביום שישי נאום שבו התייחס לעתיד האזור וזאת על רקע הפסקת האש שנכנסה לתוקף באותו היום בשעה 07:00.

א-סיסי אמר בדבריו כי מצרים מוכנה שהמדינה הפלסטינית העתידית תהיה מפורזת מנשק וכי מדינתו מוכנה שיהיו לכך ערבויות בינלאומיות כמו נאט"ו, האו"ם, ערביות, או אמריקאיות, "מה שתרצו", כלשונו.

לדבריו, "עלינו להיות מציאותיים. היו חמישה סבבי מלחמה ב-17-20 שנים האחרונות שבהם נהרגו 27 אלף פלסטינים", במקביל, הדגיש הנשיא המצרי את חשיבות ההכרה של האו"ם במדינת פלסטינית.

בנאום במהלך פגישה עם ראש ממשלת ספרד וראש ממשלת בלגיה, אמר א-סיסי: "אנו פועלים לכך שהפסקת האש תימשך וישוחררו עוד אסירים (פלסטינים) ובני ערובה (ישראלים).

בנאומו הדגיש הנשיא המצרי את חשיבות הכנסת הסיוע לרצועת עזה ואת האפשרות לשמור על "אזורים בטוחים" בכלל הרצועה - צפון, מרכז ודרום הרצועה, על רקע ההרס העצום ברצועה וכדי לאפשר לאותם אלו שנהרסו בתיהם לחיות שם באופן זמני.

הפסקת אש מלחמת חרבות ברזל עזה מצרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד