כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
מחויבים להפסקת האש

הג'יאהד האסלאמי: "לא נעצור - עד שיושגו מטרותינו"

בכירי הג'יאהד האסלאמי אומרים כי הם מחויבים להפסקת האש אולם לא מצהירים שלא ישוחררו חיילים ישראלים מהשבי רק במסגרת שחרור כל האסירים הביטחוניים בישראל

הג'יאהד האסלאמי: "לא נעצור - עד שיושגו מטרותינו"
לוחמי הג'יאהד האסלאמי צילום: Hassan Jedi/Flash90

מנהיג הג'יהאד האיסלאמי זיאד נחאלה אומר בנאום מוקלט כי לא יהיה שחרור של חיילים מהשבי בעזה אלא במסגרת הסכם של "כולם תמורת כולם" - שחרור של כל האסירים הביטחוניים בישראל, הפסקת הלחימה ותנאים מדיניים נוספים.

בנאום בירך נחאלה את ארגון חיזבאללה ש"נלחם באויב כל העת", לדבריו, את המליציות הפרו איראניות בעיראק שפוגעת בבסיסים אמריקנים מתחילת המלחמה, ואת הכוחות בסוריה ובתימן. נחאלה אף התייחס בדבריו למי שמדברים על השליטה בעזה (ביום שאחרי המלחמה) ואמר: "תפסיקו את הצרצורים, לא נשבר ולא נכנע".

דובר הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי, אבו חמזה הוסיף ואמר: "מחויבים להפסיק את הפעולות הצבאיות במהלך הפסקת האש הזמנית וזה בתוקף - כל עוד ישראל מחויבת לכך. לא נפקיר את האסירים ולא נעצור את המערכה שלנו - עד שיושגו מטרותינו".

גם בישראל ערוכים לכל הפרה של ההפוגה וגם נערכים לשוב לשגרת המלחמה. קצין בכיר בפיקוד הדרום אמר ביום שישי: "כל מי שמהווה איום על כוחותינו ייפגע. בטחון כוחותינו בעדיפות עליונה, כך נהגנו וכך נמשיך לנהוג. התמרון וההישגים המבצעיים הפעילו לחץ על חמאס והנהגתו, ושימשו כלי הכרחי ליצירת תנאים למימוש המתווה להשבת חלק מהחטופים. את עיקר הזמן ננצל לטובת מוכנות ותכנון המשימות הצפויות לנו מיד עם סיום ההפוגה. אנחנו נערכים להמשיך לתקוף בכל הכוח מיד בסיום ההפוגה".

הג'יהאד האסלאמי הפסקת אש מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד