י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
הרשימה המלאה

אחרי שעות של דרמה: 13 חטופים ישראלים ששוחררו - הגיעו לישראל

13 חטופים ישראלים שוחררו משבי חמאס, אחרי שמספר דומה של חטופים שוחרר אמש. בנוסף שוחררו 4 אזרחים תאילנדים | השחרור התבצע בתום שעות של דרמה, במהלכן איים חמאס לפוצץ את ההסכם | החטופים חצו את הגבול ונכנסו לשטח ישראל | רשימת המשוחררים המלאה

אחרי שעות של דרמה: 13 חטופים ישראלים ששוחררו - הגיעו לישראל
שחרור החטופים צילום: פלאש 90

חמאס שחרר הערב (מוצאי שבת) 13 חטופים ישראלים נוספים שהיו מוחזקים בעזה מאז ה-07 לאוקטובר. השחרור יצא אל הפועל בתום דרמה של הרגע האחרון, במהלכה איים חמאס לפוצץ את הסכם השבת החטופים. בישראל הציבו אולטימטום כי המלחמה תתחדש בחצות, אך בסופו של דבר הצליחה מצרים לפתור את המשבר והחטופים שבו לישראל. שחרור 13 החטופים מגיע לאחר שאמש שבו לישראל 13 נוספים. בכך מגיע מספר החטופים הישראלים ששוחררו מאז שהחלה הפסקת אש ל-26.

לפי דובר צה"ל, יחידה מובחרת של צה"ל וכוח של השב"כ מלווים כעת בשטח ישראל את החטופים השבים ארצה. לאחר שיעברו הערכה ראשונית של מצבם הרפואי, כוחותינו ילוו את השבים עד להגעתם לחיק משפחותיהם בבתי החולים. "מפקדי צה״ל וחייליו מצדיעים ומחבקים את החטופים השבים עם חזרתם הביתה", מסר דובר צה"ל. "נמשיך לפעול יחד עם גופי מערכת הביטחון להחזרתם של כל החטופות והחטופים".

קיבוץ בארי ומטה המשפחות פרסם הודעה שבה נכתב "שמחים ונרגשים עם שובם של חלק מהחטופים. יחד עם זאת שלושה ילדים משתי משפחות מקיבוץ בארי, נקרעו היום מההורה היחיד שנותר להם. חמאס הפר ברגל גסה את ההסכם והפריד בין אם לביתה. הילה חוזרת הביתה ללא אמה רעיה שנותרה מאחור בשבי חמאס".

להלן רשימת המשוחררים המלאה:

משפחת אור:
- נעם אור (בן 16)
- עלמה אור (בת 13)

משפחת וייס:
- שירי וייס (בת 53)
- נוגה וייס (בת 18)

משפחת אביגדורי:
- שרון הרצמן אביגדורי (בת 52)
- נעם אביגדורי (בת 12)

משפחת הרן ושהם:
- שושן הרן (בת 67)
- עדי שהם (בת 38)
- נווה שהם (בן 8)
- יהל שהם (בת 3)

- הילה רותם שושני (בת 12)
- אמילי טוני קורנברג הנד (בת 8)
- מיה רגב ג׳רבי (בת 21)

עמית שלוי, יו"ר קיבוץ בארי, התייחס לשחרור ואמר: "התחושה היום היא של שמחה גדולה מהולה בציפיה לשובם של כל החטופים. נמשיך לדרוש מקבינט המלחמה לעמוד בשתי מטרות המלחמה: 1. החזרת החטופים כולם הביתה - עד האחרון שבהם. 2. נטרול איום החמאס היישות הטרוריסטית. מכאן והלאה, אנו דורשים שקט ושלווה. שילמנו יותר מידי".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ערב מקרוב מחדר המבצעים בקריה בתל אביב אחר מבצע שחרור הפעימה השנייה של חטופינו. ראש הממשלה קיבל עדכון שוטף מרמ"ח המבצעים, אלוף משנה נמרוד ציבולסקי. כמו כן, שוחח רה"מ נתניהו עם מפקד המאמץ המודיעיני בתחום השו"ן, האלוף ניצן אלון, על ניהול אופרצית המבצע.

מוקדם יותר כינס ראש הממשלה התייעצות ביטחונית בהשתתפות שר הביטחון יואב גלנט, השר בני גנץ, האלוף במיל' ניצן אלון, ראש המוסד דדי ברנע והרמטכ"ל הרצי הלוי בעקבות העיכוב של חמאס בשחרור החטופים. מלשכת ראש הממשלה נמסר כי נתניהו קיים הערכת מצב עם כל גורמי הביטחון כדי לוודא שהפעימה השנייה תתקדם כסדרה. משפחות החטופים שאמורים להשתחרר הערב עודכנו גם הם על ההתקדמות והגעת המשבר לפתרון.

גם בחמאס ובקטאר אישרו כי המשבר נפתר. על פי דיווח מצרי, החלה תנועה של הצלב האדום על מנת לקבל את 13 החטופים הישראלים ועוד 7 ממדינות אחרות. בחמאס טוענו להפרה של ישראל בשני מישורים, העברת סיוע לצפון הרצועה והקריטריונים לשחרור המחבלים. חמאס טוען שהובטח לשחרר מחבלים שנותר להם עוד זמן זמו לרצות בכלא, מה שלטענתו לא קרה. בישראל דחו את הטענות מכל וכל.

בכיר חמאס אוסאמה חמדאן אמר מוקדם יותר הערב לאל-מיאדין כי "יש הפרות שישראל ביצעה ביישום התנאים של הפסקת האש, חלקן אירעו אתמול וחזרו על עצמן היום. הזרוע הצבאית של חמאס החליטה להשהות את שחרור הפעימה השנייה של החטופים, מתנהלים מגעים כדי לטפל בהפרות ולסיים אותן".

 

 

מלחמת חרבות ברזל צה"ל חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד