י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

חשש: מטוס הנוסעים התרסק בסמוך לאינדונזיה

שוב: 155 נוסעים שהו על המטוס הסינגפורי שעשה את דרכו מאינדונזיה לסינגפור, באסיה - הקשר אבד בסביבות השעה 1 בלילה (שעון ישראל), ומאז אבדו עקבותיו • אבדן המטוס, של חברת "אייר אסיה", דווח רק כעבור 4 שעות מאז חדל הקשר עמו • בכיר במשרד התחבורה באינדונזיה: "הטייס ביקש לטוס במסלול לא שגרתי" • תעלומה בשחקים

מסלול המטוס טרם נעלם, fligthradar.com
מסלול המטוס טרם נעלם, fligthradar.com

רשת טלוויזיה מאינדונזיה שיגרה דיווח בשעות הבוקר (א') על כך שמגדל הפיקוח איבד קשר עם טיסה שהמריאה מהמדינה לסינגפור.

על פי הדיווח, שמאומת על פי מקור במשרד התחבורה של אינדונזיה, על המטוס שעמו אבד הקשר, מטוס של חברת "אייר אסיה", שהן כ-155 נוסעים ואנשי צוות. החשש הכבד בשעות האחרונות הוא שהמטוס התרסק בסמוך לנקודת ההמראה במלזיה.

על פי הדיווחים, טיסה QZ8501 שהמריאה הלילה בשעה 23:17 מאינדונזיה לעבר סינגפור עם 155 נוסעים הכוללים שבעה אנשי צוות, איבדו הלילה קשר עם מגדל הפיקוח 40 דקות לאחר ההמראה וכשעה ורבע לפני הנחיתה. בשלב זה, ההערכה היא שהקשר אבד מעל ים ג'אווה שבאוקיינוס ההודי, כשהמטוס היה בין החלק האינדונזי של האי בורניאו - לאי ג'אווה שבאינדונזיה.

ממשלת אינדונזיה פועלות על מנת לאתר מחדש את מטוס "אייר אסיה", שיצא מהעיר סורבייה במדינה לכיוון סינגפור, וטרם התברר מה עלה בגורל נוסעיו. חברת "אייר אסיה" אישרה כי גם לה אין מידע לגבי מיקומו של המטוס, והיא הודיעה כי חקירה נפתחה לאלתר.

התקשורת באינדונזיה מדווחת כי על המטוס שהו 149 אזרחי אינדונזיה, שלושה קוריאנים, אזרח סינגפורי אחד, אזרח בריטי ואזרח מלזי.

נתון נוסף שצריך להיבחן הוא שעת הדיווח. לפי התקשורת באינדונזיה, המקרה דווח רק עם חלוף ארבע שעות מאז אובדן הקשר. לדברי האדי מוסטפה, המקור הבכיר במשרד התחבורה באינדונזיה, טייס ביקש לטוס במסלול "לא שגרתי" לפני ההיעלמות, והחברה הסינגפורית דיווחה משום כך כי הטיסה "מתעכבת".

בנוסף, מבדיקה עולה כי 17 נוסעים לא הגיעו לטיסה למרות שרכשו כרטיס. להערכת טייס של חברה מתחרה באותו קו עם מטוס דומה - התאונה קרתה בגלל בעיות מזג אוויר. בשעות האחרונות חברות התעופה החמירו נהלים בנושא מזג אוויר.

כזכור, במרץ האחרון אבד הקשר עם מטוס של "מלזיה איירלינס", שהמריא מקואלה לומפור לבייג'ינג. במשך כתשעה חודשים נמשכים החיפושים אחר המטוס, ללא הצלחה - מקום הימצאו לא נודע. הממשלה המלזית קבעה כי 239 הנוסעים ואנשי הצוות שעל סיפון המטוס נהרגו.

בחודש יולי התרסק מטוס נוסף של חברת "מלזיה איירלינס", מעל אוקראינה. 295 נוסעים ואנשי צוות נהרגו במקום, לאחר חקירה התברר כי המטוס הופל על ידי טיל שנורה לעברו. מחקירת האסון עלה כי הטיל נורה על ידי מורדים פרו-רוסים, ורבים בקהילה הבינלאומית הטילו על רוסיה את האחריות למקרה.
אסיה מטוס אינדונזיה שחקים סינגפור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד