י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024
בירוקרטיה מתישה

רופא ניסה לחדש את הדרכון שלו וגילה שהוא כבר לא אזרח

רופא אמריקאי ניסה לחדש את הדרכון שלו. וגילה שעכשיו הוא כבר לא אזרח. הרופא מצפון וירג'יניה נולד בוושינגטון וקיבל תעודת לידה בארה"ב. בגיל 61 נודע לו שאזרחותו ניתנה בטעות

רופא ניסה לחדש את הדרכון שלו וגילה שהוא כבר לא אזרח
דרכון/ויזה צילום: Hadar Youavian/FLASH90

סיאבש סובהאני, רופא מצפון וירג'יניה כבר לא נחשב אזרח של ארצות הברית - המקום שבו נולד, למד בבית הספר ועסק ברפואה יותר מ-30 שנה והוא גם לא שייך למקום אחר.

הוא חידש את דרכונו מספר פעמים בעבר ללא בעיות. הפעם זה אמור לפוג ביוני שנה הבאה, והוא רצה לוודא שיש לו דרכון תקף ביד. אבל הוא לא קיבל דרכון חדש. במקום זאת, בגיל 61, הוא איבד את מה שהחזיק מאז שהיה תינוק: אזרחות אמריקאית.

במכתב של פקיד במחלקת המדינה הודיעו ​​לו שלא היה צריך להעניק לו אזרחות בזמן לידתו מכיוון שאביו היה דיפלומט בשגרירות איראן. המכתב הפנה את סובהאני לאתר אינטרנט שבו יוכל להגיש בקשה למגורי קבע כדין.

"זה היה הלם עבורי", אמר סובהאני ל'וושינגטון פוסט', הרופא שמתמחה ברפואה פנימית אמר. "אני רופא. הייתי כאן כל חיי. שילמתי את המיסים שלי. הצבעתי לנשיאים. שירתתי את הקהילה שלי בצפון וירג'יניה במהלך הקורונה, הייתי בעבודה, סיכנתי את עצמי, סיכנתי את המשפחה שלי. אז כשאומרים לך אחרי 61 שנה, 'אוי, הייתה טעות, אתה כבר לא אזרח ארה"ב', זה ממש ממש מזעזע".

הוא אמר שהוא כבר הוציא יותר מ-40,000 דולר על הוצאות עורך דין ועדיין לא יודע מתי המקרה שלו ייפתר.

הוא לא יכול לבקר חבר בלונדון שעבר אירוע מוחי לאחרונה, או את חמיו שגר בלבנון וחולה קשה. "אם הוא ימות, אני אפילו לא יכול ללכת להלוויה שלו", אמר סובהאני.

מסתבר ממשלת ארה"ב לא לקחה את אזרחותו של סובהאני בגלל שום דבר שעשה. המכתב מצביע על סיבה בירוקרטית: מי שנולד בארצות הברית להורים שיש להם חסינות דיפלומטית לא מקבלים אזרחות אמריקאית בלידה.

"בזמן לידתך נהנית גם מחסינות דיפלומטית מלאה מתחום השיפוט של ארצות הברית", נכתב במכתב. "ככזה, לידתך לא כפופה לסמכות השיפוט של ארצות הברית. לכן, לא קיבלת אזרחות אמריקאית בלידה".

סובהאני אמר שאחרי שקיבל את המכתב הזה, הוא התחיל לבדוק בהיסטוריה של משפחתו. הוא לא יכול לשאול את הוריו שאלות כי אביו מת ואמו עם דמנציה. הוא גילה שאחיו הגדול נולד בקנזס כשאביהם שהה בארצות הברית כסטודנט צבאי, אחיו סבל ממצב רפואי שהצריך ניתוח. כדי להאריך את שהות המשפחה בארה"ב לניתוח, אביהם השיג עבודה זמנית בשגרירות איראן ועבד שם באוקטובר ובנובמבר 1961. תעודת לידה מראה שסובהאני נולד במרכז רפואי בארה"ב באותו נובמבר.

סובהאני ממוצא איראני סיפר שמשפחתו התגוררה בטורקיה מספר שנים כשהיה ילד, אך הוא חזר לוושינגטון כדי ללמוד בג'ורג'טאון. הוא קיבל תארים מאוניברסיטת ג'ורג' וושינגטון ומכללת בוסטון ולמד בבית הספר לרפואה של ג'ורג'טאון. הוא אמר שהוא לא יכל לחיות בבטחה באיראן כי הוא התבטא נגד המשטר ואחיו התמודד לסנאט האמריקאי במרילנד ב-2012.

 

 

 

 

לבנון איראן ארצות הברית טורקיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד