כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024
לקרוא את האותיות הקטנות

יבואני הרכב בלחץ: דצמבר יהיה חודש של מבצעים והנחות

בבת אחת יבואני רכב רבים הודיעו במהלך הימים האחרונים על מבצעים, הוזלות והנחות. אפשר לראות אצל הרבה יבואנים הצעה ל"תתחילו לשלם עוד שלושה חודשים", בעקבות כך שזהו המועד בו המלחמה תהיה פחות מורגשת בציבור. אך האם זה משתלם?

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: יח"צ

מעל 80,000 מכוניות שעומדות בנמלי ישראל מתחילות לעשות את שלהן: כאילו במטה קסמים, בבת אחת יבואני רכב רבים הודיעו במהלך הימים האחרונים על מבצעים, הוזלות והנחות. כל זה טוב ויפה אבל חשוב מאוד לקרוא את האותיות הקטנות של מה שיבואני הרכב מציעים לנו ולבדוק היטב האם ההטבות האלה בכלל שוות לנו.

נתחיל עם ההנחות וההטבות: אלה תקפות בעיקר לגבי מכוניות חשמליות שעומדות זמן רב במלאים של היבואנים. מבדיקה שערכנו עולה שכעת יש הרבה מבצעים והטבות: ג'ילי, BYD, וגם צ'רי (שאינה משווקת דגמים חשמליים בינתיים), המשותף לרכבים האלה (מעבר לעובדה שמגיעים מסין) הוא שהיבואן שלהם מציע תוכניות של "דחיית תשלום" כלומר היבואן מציע ללקוחות לקחת את הרכב עכשיו אבל להתחיל לשלם עוד כמה חודשים. זאת בגלל שהיבואן מבין שעכשיו אין אינטרס לקנות בגלל המלחמה שמורידה את המוטיבציה של הצרכנים. לכן אפשר לראות אצל הרבה יבואנים הצעה ל"תתחילו לשלם עוד שלושה חודשים", בגלל שזה המועד שמבחינת יבואני הרכב המלחמה תהיה פחות מורגשת בציבור.

כל זה טוב ויפה אבל חשוב מאוד לבדוק מה מסתתר מאחורי ההצעה ולקרא את האותיות הקטנות שם למטה. כלומר, מה שיעור הריבית שהיבואן יגבה מאיתנו על דחיית התשלום (שהיא הלוואה לכל דבר) ביום שבו נצטרך להתחיל לשלם. האם שיעור הריבית הזה בכלל כדאי לנו? לפעמים התשובה היא חד משמעית לא, כלומר אנחנו נשלם בריבית דריבית בבוא היום ונמצא עצמנו מול התחייבות מעיקה ביותר.

עוד "טריק" של יבואני הרכב הוא להציע עכשיו "מכונית 2024". איך הם עושים את זה? מאוד פשוט: מוכרים היום ללקוחות את המכונית, אבל רושמים אותה לתנועה בכבישי ישראל רק בינואר. כל זה טוב ויפה כמובן אבל ממה שכבר ראינו לא מעט, יש מכוניות שעמדו במדבר ובנמלים כמעט חצי שנה, לפעמים יותר. האם אנחנו רוצים מכונית שעמדה כל כך הרבה זמן ועוד תעמוד עוד חודש? זו שאלה שכל קונה צריך לשאול את עצמו.

ויש גם נקודה טכנולוגית: כיום שוק המכוניות החשמליות מתקדם במהירות מסחררת. האם הדגם שעמד חצי שנה בשמש המדברית עדיין נחשב בכלל לדגם חדיש? יתכן שיש מכוניות חשמליות שהגיעו לישראל בחצי הראשון של 2023 ועם כל הכבוד למי שיקנה אותו "מודל 2024", הן כבר יחשבו למכוניות עם טווח נחות ויכולת טעינה נחותה, כלומר הערך של המכוניות האלה יפגע.

לסיכום, קחו רגע וחשבו את "עלות הכסף" במבצעי המכירות שצצו, ועוד יצוצו בימים ובשבועות הקרובים. ותמיד, תמיד, הקפידו לקרא את האותיות הקטנות ואותנו – במדור הזה.

 

 

 

 

חדשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד